ПРОФЕСІЙНА РЕФЛЕКСІЯ В СТРУКТУРІ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.84-87Ключові слова:
рефлексія, розвиток, психолого-педагогічне дослідження, професійна діяльність, педагог.Анотація
Анотація. Робота присвячена актуальній проблемі вивчення професійної рефлексії як необхідному психолого-педагогічному механізму професійного самоудосконалення і самоактуалізації соціального педагога, що виявляється в здатності фахівця займати аналітичну позицію по відношенню до себе і професійної діяльності, одним з критеріїв сформованості якої є готовність до здійснення цієї діяльності. Методи дослідження: теоретичних аналіз джерел з проблеми професійної рефлексії в структурі інноваційної діяльності соціальних педагогів. Здійснено характеристику моделі структури професйної рефлексії, визначаються основні її складові і доцільність їх застосування у професійній діяльності. Доведено, що у структурі інноваційної діяльності рефлексія набуває системоутворюючого характеру, стаючи особистісною основою професіоналізму фахівця. Основу роботи склали теоретичні методи: аналіз і вивчення психолого-педагогічної, методичної та спеціальної літератури, інформаційних джерел з проблеми дослідження; аналіз інноваційних освітніх рішень вищої школи.
Посилання
References
Gavrish, І. (2013) Іnnovacіjnі osvіtnі proekti – kroki do svіtovih standartіv osvіti (naukovo-pedagogіchnij proekt «Іntelekt Ukrainy») [Innovative educational projects − steps to world standards of education (scientific and pedagogical project «Intellect of Ukraine»). Rіdna shkola, 10, 3−8. [in Ukrainian].
Galkina, N.V. (1990). Psihologicheskij mehanizm reshenija zadach na ocenku i samoocenku [Psychological mechanisms of solving tasks for evaluation and self-evaluation]. Psihologija tvorchestva, 149-158. [in Russian].
Demjanenko, N. (2012). Іnnovacіjnі pіdhodi do pіdgotovki pedagogіchnih kadrіv [Innovative approaches to training pedagogical personnel ]. Pedagogіchnі nauky, 54, 46−54. [in Ukrainian].
Hutorskoj, A.V. (2000) Razvitie odarennosti shkolnikov: Metodika produktivnogo obuchenija [Development of gifted students: Methodology of productive learning]. Moscow: Vlados. [in Russian].
Kashapov, M.M. (2000). Psihologija pedagogicheskogo myshlenija [Psychology of pedagogical thinking]. SPb: Aletejja. [in Russian].
Majboroda, V. (2016) Pedagogіchna spadshhina ta gromadsko-prosvіtnitska dіjalnіst V.V.Rjumіna [Pedagogical heritage and public educational activity of V.V.Ryumin]. Pedagogіchnij diskurs, 21, 90−94 [in Ukrainian].
Nejmer, Ju.L. (Ed.) (2003). Psihologicheskij slovar [Psychological dictionary]. Rostov-na-Donu: Feniks. [in Russian].
Ovcharova, R.V. (1996). Spravochnaja kniga shkolnogo psihologa [Reference book of the school psychologist]. Moscow: Prosveshhenye. [in Russian].
Pidluzhna, I.A. Refleksija jak systemnyj faktor neperervnoi osvity. [Reflection as a systemic factor of continuous education]. URL: http://www.osvitaua.com/2015/02/ 15775/?v=3943d8795e03 (last accessed: 01.04.2019).
Saveleva, M.G. (2005) Razvitie refleksivnyh sposobnostej uchashhihsja v obuchenii i vospitanii [Development of reflexive abilities of students in teaching and education]. Izhevsk: UdGU. [in Russian].
Vlasova, O.I. (2005). Pedagogichna psykhologiya [Pedagogical Psychology]. Kyiv: Lybid. [in Ukrainian].
Zhukova, O.V. (2010) Gotovnist majbutnogo fahivcja ta vikladacha do innovacijnoi navchalnoi' dijalnosti [Readiness of the future specialist and teacher to the innovative educational activity]. Herald of Lviv University. Series: Pedagogy, 26, 29−33. [in Ukrainian].
Zabrodskyj, M.M. (2000). Pedagogichna psykhologiya [Pedagogical Psychology]. Kyiv: MAUP. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).