ПРОФЕСІЙНА РЕФЛЕКСІЯ В СТРУКТУРІ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.84-87Ключові слова:
рефлексія, розвиток, психолого-педагогічне дослідження, професійна діяльність, педагог.Анотація
Анотація. Робота присвячена актуальній проблемі вивчення професійної рефлексії як необхідному психолого-педагогічному механізму професійного самоудосконалення і самоактуалізації соціального педагога, що виявляється в здатності фахівця займати аналітичну позицію по відношенню до себе і професійної діяльності, одним з критеріїв сформованості якої є готовність до здійснення цієї діяльності. Методи дослідження: теоретичних аналіз джерел з проблеми професійної рефлексії в структурі інноваційної діяльності соціальних педагогів. Здійснено характеристику моделі структури професйної рефлексії, визначаються основні її складові і доцільність їх застосування у професійній діяльності. Доведено, що у структурі інноваційної діяльності рефлексія набуває системоутворюючого характеру, стаючи особистісною основою професіоналізму фахівця. Основу роботи склали теоретичні методи: аналіз і вивчення психолого-педагогічної, методичної та спеціальної літератури, інформаційних джерел з проблеми дослідження; аналіз інноваційних освітніх рішень вищої школи.
Посилання
References
Gavrish, І. (2013) Іnnovacіjnі osvіtnі proekti – kroki do svіtovih standartіv osvіti (naukovo-pedagogіchnij proekt «Іntelekt Ukrainy») [Innovative educational projects − steps to world standards of education (scientific and pedagogical project «Intellect of Ukraine»). Rіdna shkola, 10, 3−8. [in Ukrainian].
Galkina, N.V. (1990). Psihologicheskij mehanizm reshenija zadach na ocenku i samoocenku [Psychological mechanisms of solving tasks for evaluation and self-evaluation]. Psihologija tvorchestva, 149-158. [in Russian].
Demjanenko, N. (2012). Іnnovacіjnі pіdhodi do pіdgotovki pedagogіchnih kadrіv [Innovative approaches to training pedagogical personnel ]. Pedagogіchnі nauky, 54, 46−54. [in Ukrainian].
Hutorskoj, A.V. (2000) Razvitie odarennosti shkolnikov: Metodika produktivnogo obuchenija [Development of gifted students: Methodology of productive learning]. Moscow: Vlados. [in Russian].
Kashapov, M.M. (2000). Psihologija pedagogicheskogo myshlenija [Psychology of pedagogical thinking]. SPb: Aletejja. [in Russian].
Majboroda, V. (2016) Pedagogіchna spadshhina ta gromadsko-prosvіtnitska dіjalnіst V.V.Rjumіna [Pedagogical heritage and public educational activity of V.V.Ryumin]. Pedagogіchnij diskurs, 21, 90−94 [in Ukrainian].
Nejmer, Ju.L. (Ed.) (2003). Psihologicheskij slovar [Psychological dictionary]. Rostov-na-Donu: Feniks. [in Russian].
Ovcharova, R.V. (1996). Spravochnaja kniga shkolnogo psihologa [Reference book of the school psychologist]. Moscow: Prosveshhenye. [in Russian].
Pidluzhna, I.A. Refleksija jak systemnyj faktor neperervnoi osvity. [Reflection as a systemic factor of continuous education]. URL: http://www.osvitaua.com/2015/02/ 15775/?v=3943d8795e03 (last accessed: 01.04.2019).
Saveleva, M.G. (2005) Razvitie refleksivnyh sposobnostej uchashhihsja v obuchenii i vospitanii [Development of reflexive abilities of students in teaching and education]. Izhevsk: UdGU. [in Russian].
Vlasova, O.I. (2005). Pedagogichna psykhologiya [Pedagogical Psychology]. Kyiv: Lybid. [in Ukrainian].
Zhukova, O.V. (2010) Gotovnist majbutnogo fahivcja ta vikladacha do innovacijnoi navchalnoi' dijalnosti [Readiness of the future specialist and teacher to the innovative educational activity]. Herald of Lviv University. Series: Pedagogy, 26, 29−33. [in Ukrainian].
Zabrodskyj, M.M. (2000). Pedagogichna psykhologiya [Pedagogical Psychology]. Kyiv: MAUP. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.