ПРОФЕСІЙНА РЕФЛЕКСІЯ В СТРУКТУРІ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • Tetyana Kravchyna кандидат психологічних наук, доцент, кафедра іноземних мов, Хмельницький національний університет, м.Хмельницький, Україна https://orcid.org/0000-0001-8407-6667

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.84-87

Ключові слова:

рефлексія, розвиток, психолого-педагогічне дослідження, професійна діяльність, педагог.

Анотація

Анотація. Робота присвячена актуальній проблемі вивчення професійної рефлексії як необхідному психолого-педагогічному механізму професійного самоудосконалення і самоактуалізації соціального педагога, що виявляється в здатності фахівця займати аналітичну позицію по відношенню до себе і професійної діяльності, одним з критеріїв сформованості якої є готовність до здійснення цієї діяльності. Методи дослідження: теоретичних аналіз джерел з проблеми професійної рефлексії в структурі інноваційної діяльності соціальних педагогів. Здійснено характеристику моделі структури професйної рефлексії, визначаються основні її складові і доцільність їх застосування у професійній діяльності. Доведено, що у структурі інноваційної діяльності рефлексія набуває системоутворюючого характеру, стаючи особистісною основою професіоналізму фахівця. Основу роботи склали теоретичні методи: аналіз і вивчення психолого-педагогічної, методичної та спеціальної літератури, інформаційних джерел з проблеми дослідження; аналіз інноваційних освітніх рішень вищої школи.

Посилання

References

Gavrish, І. (2013) Іnnovacіjnі osvіtnі proekti – kroki do svіtovih standartіv osvіti (naukovo-pedagogіchnij proekt «Іntelekt Ukrainy») [Innovative educational projects − steps to world standards of education (scientific and pedagogical project «Intellect of Ukraine»). Rіdna shkola, 10, 3−8. [in Ukrainian].

Galkina, N.V. (1990). Psihologicheskij mehanizm reshenija zadach na ocenku i samoocenku [Psychological mechanisms of solving tasks for evaluation and self-evaluation]. Psihologija tvorchestva, 149-158. [in Russian].

Demjanenko, N. (2012). Іnnovacіjnі pіdhodi do pіdgotovki pedagogіchnih kadrіv [Innovative approaches to training pedagogical personnel ]. Pedagogіchnі nauky, 54, 46−54. [in Ukrainian].

Hutorskoj, A.V. (2000) Razvitie odarennosti shkolnikov: Metodika produktivnogo obuchenija [Development of gifted students: Methodology of productive learning]. Moscow: Vlados. [in Russian].

Kashapov, M.M. (2000). Psihologija pedagogicheskogo myshlenija [Psychology of pedagogical thinking]. SPb: Aletejja. [in Russian].

Majboroda, V. (2016) Pedagogіchna spadshhina ta gromadsko-prosvіtnitska dіjalnіst V.V.Rjumіna [Pedagogical heritage and public educational activity of V.V.Ryumin]. Pedagogіchnij diskurs, 21, 90−94 [in Ukrainian].

Nejmer, Ju.L. (Ed.) (2003). Psihologicheskij slovar [Psychological dictionary]. Rostov-na-Donu: Feniks. [in Russian].

Ovcharova, R.V. (1996). Spravochnaja kniga shkolnogo psihologa [Reference book of the school psychologist]. Moscow: Prosveshhenye. [in Russian].

Pidluzhna, I.A. Refleksija jak systemnyj faktor neperervnoi osvity. [Reflection as a systemic factor of continuous education]. URL: http://www.osvitaua.com/2015/02/ 15775/?v=3943d8795e03 (last accessed: 01.04.2019).

Saveleva, M.G. (2005) Razvitie refleksivnyh sposobnostej uchashhihsja v obuchenii i vospitanii [Development of reflexive abilities of students in teaching and education]. Izhevsk: UdGU. [in Russian].

Vlasova, O.I. (2005). Pedagogichna psykhologiya [Pedagogical Psychology]. Kyiv: Lybid. [in Ukrainian].

Zhukova, O.V. (2010) Gotovnist majbutnogo fahivcja ta vikladacha do innovacijnoi navchalnoi' dijalnosti [Readiness of the future specialist and teacher to the innovative educational activity]. Herald of Lviv University. Series: Pedagogy, 26, 29−33. [in Ukrainian].

Zabrodskyj, M.M. (2000). Pedagogichna psykhologiya [Pedagogical Psychology]. Kyiv: MAUP. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-30

Як цитувати

Kravchyna, T. (2019). ПРОФЕСІЙНА РЕФЛЕКСІЯ В СТРУКТУРІ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(44), 84–87. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.84-87

Номер

Розділ

Статті