НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК ЧИННИК ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.102-105Ключові слова:
фахівці соціальної сфери, науково-дослідницька діяльність, професійна підготовка, наукові підходи, форми і методи науково-дослідницької підготовки.Анотація
Анотація. У статті досліджується проблема науково-дослідницької діяльності майбутніх фахівців соціальної сфери. Встановлено, що науково-дослідницька діяльність актуалізується низкою взаємопов’язаних чинників: соціально-економічних (загострення традиційних для суспільства соціальних проблем та виникнення нових, постійне вдосконалення нормативно-правової бази), організаційно-управлінських (розвиток системи соціального захисту населення, технологізація соціальної роботи), педагогічних (впровадження дослідницької складової в системі професійної освіти). Метою статті є виявлення особливостей науково-дослідницької діяльності як чинника підвищення якості професійної підготовки майбутніх фахівців соціальної сфери. Методи дослідження: аналіз, синтез, конкретизація, узагальнення (застосовувались для вивчення теоретичних концепцій, поняттєво-термінологічного апарату, формулювання авторських узагальнюючих висновків). Обґрунтовано, що у вітчизняній освітній практиці науково-дослідницька підготовка реалізується на основі системного, культурологічного, особистісно-діяльнісного, аксіологічного, контекстного підходів. Найбільш поширеними формами навчання є: лекція, семінар, консультація, лабораторні і практичні заняття, підготовка курсової і дипломної роботи, практика, конференція, конкурс наукових робіт, олімпіада, самостійна робота.
Посилання
References
Chernonkov Y. (2012). Naukovo-doslіdna robota maybutnіh uchitelіv іnozemnih mov u protsesі іndivіdualіzatsії їhnoї profesіynoї pіdgotovki. [Scientific research work of future teachers of foreign languages in the process of individualization of their professional preparation]. Proceedings. Series: Philological Sciences, 104 (2). 431–436. [in Ukrainian].
Golub, T. P. (2011). Interaktsiia zmistu naukovo-doslidnytskoi roboty studentiv i yakosti vyshchoi tekhnichnoi osvity [Interaction of the content of scientific research work of students and the quality of higher technical education.]. Science and Education, 6б 51–54. [in Ukrainian].
Kraevskiy, V.V. (2002). Soderjanie obrazovaniya – potrebnosti, kontseptsiya, standartizatsiya. [Education content – needs, concept, standardization]. In L.P. Kezina, V.D. Shadrikova (Ed.). What should be the educational standard: Theoretical approaches to the development of the standard of general education. (94–124). Moscow: Pravo. [in Russian].
Zagvyazinskiy, V.I., & Zakirova, A.F. (2002). Ideya, zamyisel, gipoteza pedagogicheskogo issledovaniya. [Idea, concept, hypothesis of pedagogical research]. Pedagogy, 2, 7–11. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.