РЕАЛІЗАЦІЯ НАСКРІЗНИХ ЗМІСТОВИХ ЛІНІЙ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ НА ЗАСАДАХ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.132-136Ключові слова:
компетентнісний підхід, наскрізні змістові лінії, іноземні мови, початкова школа.Анотація
Aнотація. Актуальність обраної теми пов’язана з реалізацією компетентнісного підходу в навчанні, який передбачає зміщення акценту з накопичення обсягу знань на формування практичних умінь і набуття необхідних життєвих компетентностей. Мета статті: з’ясувати сутність поняття «наскрізні змістові лінії» та розкрити особливості їх реалізації у процесі навчання іноземних мов учнів початкової школи на засадах компетентнісного підходу. Методи дослідження: теоретичні (аналіз наукової психолого-педагогічної, лінгвістичної та методичної літератури, чинних нормативних документів тощо). Автором проаналізовано нові нормативні документи про початкову освіту, визначено сутність наскрізних змістових ліній в освітньому процесі в цілому та курсі іноземної мови початкової школи зокрема. У статті охарактеризовано чотири наскрізні змістові лінії в навчанні іноземних мов учнів 1–4 класів на засадах компетентнісного підходу, співвіднесено їх із запропонованими у програмах темами та обов’язковими результатами навчання. Реалізація змістових ліній спрямована на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння з різних предметів у реальних життєвих ситуаціях.
Посилання
References
Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity: postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 21.02.2018 r. № 87. [State standard of primary education: the resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine of 21 February 2018 No. 87]. URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF (last accessed: 15.09.2018) [in Ukrainian].
Hrynevych, L., et al. (Ed.). (2016). Nova ukrainska shkola: osnovy standartu osvity. [New Ukrainian school: fundamentals of standard in education]. Lviv Studio Wydawnicze VERSUM Lucyna Mynarska. [in Ukrainian].
Lednev, V.S. (1991). Soderzhanie obrazovaniya: sushnost', struktura, perspektivy: nauchnoe izdanie. [Content of education: essence, structure, perspectives]. Moskva: Vysshaya shkola. [in Russian].
Lerner, P.S. (2010). Modeli soderzhatel'nyh linij predmetnyh i obrazovatel'nyh oblastej [Models of content lines of subject and educational spheres]. URL: http://www.bim-bad.ru/biblioteka/article_full.php?aid=1626&binn_rubrik_pl_articles = 181 (last accessed: 11.03.2019) [in Russian]
Polonska, T.K. (2018). Kompetentnisni rezultaty navchalnykh dosiahnen uchniv molodshoho shkilnoho viku z inozemnoi movy za novym Derzhavnym standartom pochatkovoi osvity. [Competence outcomes of learning achievements for students of primary school age in a foreign language in accordance with the New State Standard of Primary Education]. Pedahohichni obrii., 5-101, 18–24 [in Ukrainian].
Polonska, T.K. (2019). Innovation in the Ukrainian primary school: student learning outcomes requirements for foreign language according to competency-based approach. Ukrainskyi pedahohichnyi zhurnal, 1, 69–76 [in English].
Savchenko, O.Ya. (ed.). (2018). Typova osvitnia prohrama dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity. [Typical educational program for institutions of general secondary education]. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli (last accessed: 15.09.2018) [in Ukrainian].
Shyian, R.M. (Ed.). (2018). Typova osvitnia prohrama pochatkovoi osvity [Typical primary educational program]: URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/ navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli (last accessed: 15.09.2018) [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).