ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ ПРОФЕСІЙ ДО РОБОТИ У ПОЛІКУЛЬТУРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

  • Oksana Pryshlyak кандидат педагогічних наук, доцент кафедра іноземних мов, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м.Тернопіль, Україна https://orcid.org/0000-0003-3108-502X

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.146-150

Ключові слова:

фахівці соціономічних професій, особливості діяльності фахівців соціономічних професій, міжкультурна компетентність, система формування міжкультурної компетентності.

Анотація

Анотація. Мета статті: обґрунтування системи формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій. Використані методи дослідження: проблемно-цільовий аналіз наукової літератури. У статті: здійснено аналіз проблеми професійної підготовки майбутніх фахівців соціономічних професій у контексті необхідності формування їх здатності до професійної діяльності у полікультурному середовищі; схарактеризовано специфіку діяльності фахівців соціономічних професій; окреслено провідні функції, які реалізують в процесі професійної діяльності фахівці соціономічних професій (освітньо-виховну; моніторингу соціальних і міжособистісних проблем осіб/груп/громади; експертизи соціальних і міжособистісних проблем; соціальної підтримки окремих осіб і соціальних груп; соціального захисту окремих осіб/груп/громади; сприяння у гармонізації та гуманізації суспільних і міжособистісних відносин). Виокермлено та схарактеризовано загальні професійні уміння фахівців соціономічних професій (аналітичні, проективні, прогностичні, комунікативні, організаторські). Схарактеризовано систему формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій. Розкрито основні компоненти системи (концептуально-цільовий, структурно-змістовий, технологічно-процесуальний і моніторингово-коригувальний); схарактеризовано їх змістове наповнення.

Посилання

References

Alred, G., Byram, M. (2010). Becoming an Intercultural Mediator: A Longitudinal Study of Residence Abroad. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 23(5). 339−352.

Banks, J.A. (2006). Multicultural Education: Foundations, Curriculum and Teaching. Washington: University of Washington.

Bila O.O. (2014). Teoriia i metodyka pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv sotsionomichnoi sfery do proektuvannia profesiinoi diialnosti [Theory and methodology of preparing future specialists of the socionomic sphere for the design of professional activities]. Unpublished Doctoral Dissertation. Mykhayla Kotsyubynskoho State pedagogical University, Vinnytsia. [in Ukrainian].

Branitska, T.R. (2018). Konfliktolohichna kultura fakhivtsiv sotsionomichnykh profesii: tekhnolohiia formuvannia [Conflictological culture of specialists in socio-occupational professions: technology of formation]. Vinnytsia: Nilan Ltd. [in Ukrainian].

Burkova, L.V. (2011). Teoretyko-metodolohichni zasady zastosuvannia innovatsiinykh tekhnolohii u pidhotovtsi fakhivtsiv sotsionomichnykh profesii u vyshchoyi shkoly [Theoretical and methodological principles of application of innovative technologies in preparation of specialists of socio-occupational professions in high school]. Unpublished Doctoral Dissertation. Insitute of Pedagogics of Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv. [in Ukrainian].

Deardorff, D.K. (2006). Identification and Assessment of Intercultural Competence as a Student Outcome of Internationalization. The Journal of Studies in International Education, 10 (3), 241−266ю

Dokuchaieva, V.V. (2007). Teoretyko-metodolohichni zasady proektuvannia innovatsiinykh pedahohichnykh system [Theoretical and methodological principles of designing innovative pedagogical systems]. Unpublished Doctoral Dissertation. Luhansk T.Shevschenko National University, Luhansk. [in Ukrainian].

Karabus, N.D. (2017). Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do staloho rozvytku sotsialnykh hrup [Theoretical and methodological principles of training future social educators for the sustainable development of social groups]. Unpublished Doctoral Dissertation. H.Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Kharkiv. [in Ukrainian].

Korneshchuk V.V. (2010). Teoriia i praktyka formuvannia profesiinoi nadiinosti maibutnikh spetsialistiv sotsonomichnoi sfery diialnosti [Theory and practice of forming the professional reliability of future specialists in the socionomic sphere of activity]. Extended abstract of Doctoral thesis. Southern Ukrainian National Pedagogical University named after K.D.Ushinsky, Odesa. [in Ukrainian].

Polishchuk, V.A. (2006). Teoriia i metodyka profesiinoi pidhotovky sotsialnykh pedahohiv v umovakh neperervnoi osvity [Theory and methodology of vocational training of social pedagogues in the conditions of continuous education]. Unpublished Doctoral Dissertation. V.Hnatyuk National Pedagogical University, Ternopil. [in Ukrainian].

Sleeter, C. (1995). Multicultural Education Critical Pedagogy and the Politics of Difference. Albany: SUNY Press. [in English].

Slozanska, H.I. (2018). Sotsialna robota v terytorialnii hromadi: teorii, modeli ta metody [Social work in a territorial community: theories, models and methods]. Ternopil: Osadtsa Yu.V. [in Ukrainian].

Tiuptia, O.V. (1999). Formuvannia psykholohichnoi hotovnosti do sotsionomichnoi profesiinoi diialnosti [Formation of psychological readiness for sociological professional activity]. Extended abstract of Candidats thesis. Kyiv T.Shevschenko National University, Kyiv. [in Ukrainian].

Vainola, R.Kh. (2009). Pedahohichni zasady osobystisnoho rozvytku maibutnoho sotsialnoho pedahoha v protsesi profesiinoi pidhotovky [Pedagogical bases of personal development of the future social pedagogue in the process of professional training]. Unpublished Doctoral Dissertation. M.Drahomanov National Pedagogical University Kyiv. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-05-30

Як цитувати

Pryshlyak, O. (2019). ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ ПРОФЕСІЙ ДО РОБОТИ У ПОЛІКУЛЬТУРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(44), 146–150. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.146-150

Номер

Розділ

Статті