ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ ПРОФЕСІЙ ДО РОБОТИ У ПОЛІКУЛЬТУРНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.146-150Ключові слова:
фахівці соціономічних професій, особливості діяльності фахівців соціономічних професій, міжкультурна компетентність, система формування міжкультурної компетентності.Анотація
Анотація. Мета статті: обґрунтування системи формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій. Використані методи дослідження: проблемно-цільовий аналіз наукової літератури. У статті: здійснено аналіз проблеми професійної підготовки майбутніх фахівців соціономічних професій у контексті необхідності формування їх здатності до професійної діяльності у полікультурному середовищі; схарактеризовано специфіку діяльності фахівців соціономічних професій; окреслено провідні функції, які реалізують в процесі професійної діяльності фахівці соціономічних професій (освітньо-виховну; моніторингу соціальних і міжособистісних проблем осіб/груп/громади; експертизи соціальних і міжособистісних проблем; соціальної підтримки окремих осіб і соціальних груп; соціального захисту окремих осіб/груп/громади; сприяння у гармонізації та гуманізації суспільних і міжособистісних відносин). Виокермлено та схарактеризовано загальні професійні уміння фахівців соціономічних професій (аналітичні, проективні, прогностичні, комунікативні, організаторські). Схарактеризовано систему формування міжкультурної компетентності майбутніх фахівців соціономічних професій. Розкрито основні компоненти системи (концептуально-цільовий, структурно-змістовий, технологічно-процесуальний і моніторингово-коригувальний); схарактеризовано їх змістове наповнення.
Посилання
References
Alred, G., Byram, M. (2010). Becoming an Intercultural Mediator: A Longitudinal Study of Residence Abroad. Journal of Multilingual and Multicultural Development, 23(5). 339−352.
Banks, J.A. (2006). Multicultural Education: Foundations, Curriculum and Teaching. Washington: University of Washington.
Bila O.O. (2014). Teoriia i metodyka pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv sotsionomichnoi sfery do proektuvannia profesiinoi diialnosti [Theory and methodology of preparing future specialists of the socionomic sphere for the design of professional activities]. Unpublished Doctoral Dissertation. Mykhayla Kotsyubynskoho State pedagogical University, Vinnytsia. [in Ukrainian].
Branitska, T.R. (2018). Konfliktolohichna kultura fakhivtsiv sotsionomichnykh profesii: tekhnolohiia formuvannia [Conflictological culture of specialists in socio-occupational professions: technology of formation]. Vinnytsia: Nilan Ltd. [in Ukrainian].
Burkova, L.V. (2011). Teoretyko-metodolohichni zasady zastosuvannia innovatsiinykh tekhnolohii u pidhotovtsi fakhivtsiv sotsionomichnykh profesii u vyshchoyi shkoly [Theoretical and methodological principles of application of innovative technologies in preparation of specialists of socio-occupational professions in high school]. Unpublished Doctoral Dissertation. Insitute of Pedagogics of Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv. [in Ukrainian].
Deardorff, D.K. (2006). Identification and Assessment of Intercultural Competence as a Student Outcome of Internationalization. The Journal of Studies in International Education, 10 (3), 241−266ю
Dokuchaieva, V.V. (2007). Teoretyko-metodolohichni zasady proektuvannia innovatsiinykh pedahohichnykh system [Theoretical and methodological principles of designing innovative pedagogical systems]. Unpublished Doctoral Dissertation. Luhansk T.Shevschenko National University, Luhansk. [in Ukrainian].
Karabus, N.D. (2017). Teoretychni i metodychni zasady pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pedahohiv do staloho rozvytku sotsialnykh hrup [Theoretical and methodological principles of training future social educators for the sustainable development of social groups]. Unpublished Doctoral Dissertation. H.Skovoroda Kharkiv National Pedagogical University, Kharkiv. [in Ukrainian].
Korneshchuk V.V. (2010). Teoriia i praktyka formuvannia profesiinoi nadiinosti maibutnikh spetsialistiv sotsonomichnoi sfery diialnosti [Theory and practice of forming the professional reliability of future specialists in the socionomic sphere of activity]. Extended abstract of Doctoral thesis. Southern Ukrainian National Pedagogical University named after K.D.Ushinsky, Odesa. [in Ukrainian].
Polishchuk, V.A. (2006). Teoriia i metodyka profesiinoi pidhotovky sotsialnykh pedahohiv v umovakh neperervnoi osvity [Theory and methodology of vocational training of social pedagogues in the conditions of continuous education]. Unpublished Doctoral Dissertation. V.Hnatyuk National Pedagogical University, Ternopil. [in Ukrainian].
Sleeter, C. (1995). Multicultural Education Critical Pedagogy and the Politics of Difference. Albany: SUNY Press. [in English].
Slozanska, H.I. (2018). Sotsialna robota v terytorialnii hromadi: teorii, modeli ta metody [Social work in a territorial community: theories, models and methods]. Ternopil: Osadtsa Yu.V. [in Ukrainian].
Tiuptia, O.V. (1999). Formuvannia psykholohichnoi hotovnosti do sotsionomichnoi profesiinoi diialnosti [Formation of psychological readiness for sociological professional activity]. Extended abstract of Candidat’s thesis. Kyiv T.Shevschenko National University, Kyiv. [in Ukrainian].
Vainola, R.Kh. (2009). Pedahohichni zasady osobystisnoho rozvytku maibutnoho sotsialnoho pedahoha v protsesi profesiinoi pidhotovky [Pedagogical bases of personal development of the future social pedagogue in the process of professional training]. Unpublished Doctoral Dissertation. M.Drahomanov National Pedagogical University Kyiv. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).