ДУХОВНО-МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ ЯК УМОВА УСПІШНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ В СОЦІУМІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.179-184Ключові слова:
духовно-моральне виховання, загальноосвітня школа, формування світоглядних позицій, учні молодшого шкільного віку.Анотація
Анотація. В статті розглядається проблема духовно-морального виховання як умови успішної самореалізації особистості в соціумі. Методи дослідження: системного аналізу; моніторинг зацікавленості питаннями культури як показника рівня духовно-морального розвитку учнів молодшого шкільного; метод проекції; узагальнення. Визначено концептуальні підходи до організації освітнього процесу в контексті духовно-морального виховання учнів. Подано результати моніторингу щодо зацікавленості учнями питаннями культури країни, культури людини. Зроблено висновок, що в умовах загальноосвітньої школи варто більше уваги звертати на формування потреб здійснювати вчинки, які були б людськими етичними умовами життя іншої людини, а не тільки створювати речові, матеріальні умови для неї та спонукати до здійснення духовно-моральних вчинків стосовно іншої людини, формувати внутрішні умови духовно-моральної поведінки, що забезпечить успішну самореалізацію особистості в соціумі.
Посилання
References
Bekh, I.D. (2012). Osobystist u prostori dukhovnoho rozvytku [Personality in the space of spiritual development]. Kyiv: Akademvydav. [in Ukrainian].
Honcharenko, S.U., & Malovanyi, Yu.I. (2001). Humanizatsiia i humanitaryzatsiia osvity. [Humanization and humanization of education]. Shliakh osvity. 3. 2–8. [in Ukrainian].
Dudina, E.A. (2014). Missiya, videnie i tsennosti sovremennoy shkolyi [The mission, vision and values of modern school]. Molodoy uchenyiy, 19, 528-530. [in Ukrainian].
Malinin, V.A., Muhina, T.G., Sorokoumova, S.N., & Lebedeva, O.V. (2016). Duhovno-nravstvennoe razvitie lichnosti na osnove gumanisticheskih tsеnnostey [Spiritual and moral development of personality based on humanistic values] Initsiativyi XXI veka, 1, 66-72.
Navchalna prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv: Osnovy khrystyianskoi etyky. (2010) 1–11 klasy [Curriculum for General Education Institutions: The Basics of Christian Ethics. Grades 1-11.]. Ostroh: Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». [in Ukrainian].
Pro Stratehiiu natsionalno-patriotychnoho vykhovannia ditei ta molodi na 2016–2020 roky: Ukaz Prezydenta Ukrainy №580/2015 [About the Strategy of National Patriotic Education of Children and Youth for 2016-2020: Presidential Decree №580 / 2015] URL: https:// www.president.gov.ua/ documents/5802015-19494 (last accessed: 19.02.2019).
Sedova-Hotaling, E., DLI, Monterey, C.A., Soboleva, V.. (2016). Transformative learning: from theory 20 to practice. Cross‐Cultural Studies: Education and Science, III, November, 20-26.
Sidanich, I.L., & Kyslashko, O.P. (2012). Dukhovno-moralne vykhovannia ditei v istorii pedahohiky ta vitchyznianoi shkoly [Spiritual and moral upbringing of children in the history of pedagogy and the national school]. Kyiv: Dorado-Druk. [in Ukrainian].
Tovkanets, H.V. (2017 a) Naukovi pidkhody do formuvannia pedahohichnoi kultury maibutnoho vchytelia [Scientific approaches to the formation of the pedagogical culture of the future teacher.]. Bulletin of Mukachevo State University. Series: Pedagogy and Psychology, 1(5), 87−92. [in Ukrainian].
Tovkanets H. V. (2017b) Cuchasni traiektorii rozvytku pedahohichnoi osvity [Modern trajectories of pedagogical education Modern trajectories of pedagogical education]. Scientific Herald of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work, 2 (42), 241–245. [in Ukrainian].
Ushynskyi, K.D. (1954). Pratsia v yii psykhichnomu ta vykhovnomu znachenni [Work in her mental and educational sense]. In 6 volumes. Vol. 1. (pp.50−64). Kyiv. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.