ДУХОВНО-МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ ЯК УМОВА УСПІШНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ В СОЦІУМІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2019.44.179-184Ключові слова:
духовно-моральне виховання, загальноосвітня школа, формування світоглядних позицій, учні молодшого шкільного віку.Анотація
Анотація. В статті розглядається проблема духовно-морального виховання як умови успішної самореалізації особистості в соціумі. Методи дослідження: системного аналізу; моніторинг зацікавленості питаннями культури як показника рівня духовно-морального розвитку учнів молодшого шкільного; метод проекції; узагальнення. Визначено концептуальні підходи до організації освітнього процесу в контексті духовно-морального виховання учнів. Подано результати моніторингу щодо зацікавленості учнями питаннями культури країни, культури людини. Зроблено висновок, що в умовах загальноосвітньої школи варто більше уваги звертати на формування потреб здійснювати вчинки, які були б людськими етичними умовами життя іншої людини, а не тільки створювати речові, матеріальні умови для неї та спонукати до здійснення духовно-моральних вчинків стосовно іншої людини, формувати внутрішні умови духовно-моральної поведінки, що забезпечить успішну самореалізацію особистості в соціумі.
Посилання
References
Bekh, I.D. (2012). Osobystist u prostori dukhovnoho rozvytku [Personality in the space of spiritual development]. Kyiv: Akademvydav. [in Ukrainian].
Honcharenko, S.U., & Malovanyi, Yu.I. (2001). Humanizatsiia i humanitaryzatsiia osvity. [Humanization and humanization of education]. Shliakh osvity. 3. 2–8. [in Ukrainian].
Dudina, E.A. (2014). Missiya, videnie i tsennosti sovremennoy shkolyi [The mission, vision and values of modern school]. Molodoy uchenyiy, 19, 528-530. [in Ukrainian].
Malinin, V.A., Muhina, T.G., Sorokoumova, S.N., & Lebedeva, O.V. (2016). Duhovno-nravstvennoe razvitie lichnosti na osnove gumanisticheskih tsеnnostey [Spiritual and moral development of personality based on humanistic values] Initsiativyi XXI veka, 1, 66-72.
Navchalna prohrama dlia zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv: Osnovy khrystyianskoi etyky. (2010) 1–11 klasy [Curriculum for General Education Institutions: The Basics of Christian Ethics. Grades 1-11.]. Ostroh: Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». [in Ukrainian].
Pro Stratehiiu natsionalno-patriotychnoho vykhovannia ditei ta molodi na 2016–2020 roky: Ukaz Prezydenta Ukrainy №580/2015 [About the Strategy of National Patriotic Education of Children and Youth for 2016-2020: Presidential Decree №580 / 2015] URL: https:// www.president.gov.ua/ documents/5802015-19494 (last accessed: 19.02.2019).
Sedova-Hotaling, E., DLI, Monterey, C.A., Soboleva, V.. (2016). Transformative learning: from theory 20 to practice. Cross‐Cultural Studies: Education and Science, III, November, 20-26.
Sidanich, I.L., & Kyslashko, O.P. (2012). Dukhovno-moralne vykhovannia ditei v istorii pedahohiky ta vitchyznianoi shkoly [Spiritual and moral upbringing of children in the history of pedagogy and the national school]. Kyiv: Dorado-Druk. [in Ukrainian].
Tovkanets, H.V. (2017 a) Naukovi pidkhody do formuvannia pedahohichnoi kultury maibutnoho vchytelia [Scientific approaches to the formation of the pedagogical culture of the future teacher.]. Bulletin of Mukachevo State University. Series: Pedagogy and Psychology, 1(5), 87−92. [in Ukrainian].
Tovkanets H. V. (2017b) Cuchasni traiektorii rozvytku pedahohichnoi osvity [Modern trajectories of pedagogical education Modern trajectories of pedagogical education]. Scientific Herald of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work, 2 (42), 241–245. [in Ukrainian].
Ushynskyi, K.D. (1954). Pratsia v yii psykhichnomu ta vykhovnomu znachenni [Work in her mental and educational sense]. In 6 volumes. Vol. 1. (pp.50−64). Kyiv. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).