ТОЛЕРАНТНІСТЬ ЯК РЕЗУЛЬТАТ ДУХОВНО-РЕЛІГІЙНОГО ВИХОВАННЯ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.46.31-34Ключові слова:
толерантність, духовно-релігійне виховання, молодь, терпимість.Анотація
Забезпечити ефективність радикальних реформ в освіті, пов’язаних із перспективами розвитку країни, неможливо без урахування світоглядних і ціннісних орієнтацій особистості, її творчої саморегуляції, професійної підготовки, загальної духовної культури, втілення зразків толерантної поведінки та здійснення високоморальних вчинків молодого покоління. Зазначене визначає актуальність досліджуваної проблеми. Метою дослідження є з’ясувати та проаналізувати сутність і визначити особливості толерантності, як результату духовно-релігійного виховання. Для досягнення поставленої мети використано такі методи дослідження: аналіз вітчизняної й зарубіжної філософської, соціологічної, психолого-педагогічної літератури з проблеми (для узагальнення теоретичних засад та з’ясування сутності толерантності, як результату духовно-релігійного виховання студентської молоді; аналіз, синтез, абстрагування, узагальнення (для обґрунтування організаційно-педагогічних умов духовно-релігійного виховання молоді). На духовний розвиток сучасної молодої людини, систему її моральних настанов і цінностей істотно впливають релігія та церква. Тому важлива релігійна толерантність – морально-етична цінність, світоглядна й психологічна якість особистості, що полягає в усвідомленні, сприйнятті, розумінні та повазі різних релігійних вірувань, у визнанні й практичному утвердженні права кожної людини мати релігійні або вільнодумні переконання. Для формування толерантних міжособистісних стосунків у навчально-виховній роботі використовуються тренінги, рольові ігри, індивідуальні бесіди й консультації, написання ессе на тему народних звичаїв, релігійних обрядів, родинних традицій.
Посилання
Список використаної літератури
Білоус Т.М. Виховання толерантності в студентів вищих педагогічних навчальних закладів у процесі вивчення іноземної мови: автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.07 – теорія і методика виховання. Інститут проблем виховання АПН України, Київ, 2004. 20 с.
Богомолова Н.М. Формування рис громадянськості старшокласників в умовах полікультурного регіону: автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.07 – теорія і методика виховання. Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України. Київ, 2019. 24 с.
Волошина О.В. Педагогічні умови виховання толерантності у підлітків старшого віку в позакласній роботі: автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.07 – теорія та методика виховання. Херсонський державний університет. Херсон, 2007. 22 с.
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. К: Либідь, 1997. 376 с.
Горянська А.М. Психологічні особливості розвитку толерантності майбутніх вчителів: автореф. дис. канд. пед. наук: 19.00.07 − педагогічна та вікова психологія. Національний педагогічний університет ім. М.П.Драгоманова. Київ, 2013. 24 с.
Декларація принципів толерантності прийнята на 28 сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО 25.10 − 16.11 1995 р. Париж. Віче. №11. 2002. С.12−13.
Койкова Е.І. Виховання толерантності у молодших школярів на уроках музики в умовах полікультурного простору: автореф. дис. на здоб. наук. ступ. канд. пед. наук спец. 13.00.07 − теорія і методика виховання. Східноукраїнський національний ун-т ім.В. Даля. Луганськ, 2008. 22 с.
Ставицький Г.А. Розвиток віротерпимості та толерантності молоді засобами релігійної просвіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія 12: Психологічні науки. 2014. Вип. 43 (67). C.406−413.
Тимчик О.А. Релігієзнавство в професійній підготовці студентів педагогічного коледжу: автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.04. Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ, 2002. 24 с.
Фромм Э. Революция надежды. СПБ.: Ювента, 1999. 520 с.
References
Bilous, T.M. (2004). Vykhovannya tolerantnosti v studentiv vyshchykh pedahohichnykh navchalʹnykh zakladiv u protsesi vyvchennya inozemnoyi movy [Educating tolerance in students of higher pedagogical educational institutions in the process of learning a foreign language] (Extended abstract of candidate dissertation). Institute of Problems on Education of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. [in Ukrainian].
Bohomolova, N.M. (2019). Formuvannya rys hromadyansʹkosti starshoklasnykiv v umovakh polikulʹturnoho rehionu [Formation of citizenship traits of high school students in a multicultural region] (Extended abstract of candidate dissertation). Institute of Problems on Education of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. [in Ukrainian].
Voloshyna, O.V. (2007). Pedahohichni umovy vykhovannya tolerantnosti u pidlitkiv starshoho viku v pozaklasniy roboti [Pedagogical conditions of tolerance education in senior adolescents in extracurricular activities] (Extended abstract of candidate dissertation). Kherson State University. [in Ukrainian].
Honcharenko, S.U. (1997). Ukrayinsʹkyy pedahohichnyy slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Lybidʹ. [in Ukrainian].
Horyansʹka, A.M. (2013). Psykholohichni osoblyvosti rozvytku tolerantnosti maybutnikh vchyteliv [Psychological features of the development of tolerance of future teachers] (Extended abstract of candidate dissertation). M.P.Drahomanov National Pedagogical University. [in Ukrainian].
Deklaratsiya pryntsypiv tolerantnosti pryynyata v Paryzhi na dvadtsyatʹ vosʹmiy sesiyi Heneralʹnoyi konferentsiyi YUNESKO 25 zhovtnya − 6 lystopada 1995 r. [The Declaration of Principles of Tolerance adopted in Paris at the 28th session of the General Conference of UNESCO on 25 October − 16 November 1995. (2002). Viche, 11, 12−13. [in Ukrainian].
Koykova, E.I. (2008). Vykhovannya tolerantnosti u molodshykh shkolyariv na urokakh muzyky v umovakh polikulʹturnoho prostoru [Educating tolerance in junior schoolchildren at music lessons in a multicultural environment] (Extended abstract of candidate dissertation). V.Dahl East Ukrainian National University. [in Ukrainian].
Stavytsʹkyy, H.A. (2014). Rozvytok viroterpymosti ta tolerantnosti molodi zasobamy relihiynoyi prosvity [Development of religious tolerance and tolerance of young people by menas of religious education]. Scientific journal of the M.P.Drahomanov National Pedagogical University. Series 12: Psychological Sciences, 43 (67), 406−413. [in Ukrainian].
Tymchyk, O.A. (2002). Relihiyeznavstvo v profesiyniy pidhotovtsi studentiv pedahohichnoho koledzhu [Religious studies in the professional training of students of a pedagogical college] (Extended abstract of candidate dissertation). Institute of Pedagogy and Psychology of Vocational Education of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. [in Ukrainian].
Fromm, É. (1999). Revolyutsyya nadezhdy [The revolution of hope]. Yuventa. [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).