СТРУКТУРНО-ФУНКЦІОНАЛЬНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ УПРАВЛІНСЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.46.54-58Ключові слова:
компетентність, управлінська компетентність, структурно-функціональна модель, майбутні економісти, фахова підготовка.Анотація
Структура професійної компетентності економіста є складною та розгалуженою. Відповідно до вимог ринку праці все більш актуальним є формування управлінської компетентності майбутнього економіста, яка необхідна йому для подальшого успішного професійного розвитку та кар’єрного зростання. Мета лослідження: розробити та дослідити таку модель процесу формування управлінської компетентності майбутнього економіста, яка б дозволила підвищити ефективність цього процесу відповідно до сучасних вимог ринку праці. Використані методи дослідження: аналіз нормативної бази, психолого-педагогічної та навчально-методичної літератури з проблеми дослідження; синтез та узагальнення багаторічного досвіду, у тому числі і власного, підготовки економістів у закладах вищої освіти України; проектування та моделювання процесу формування управлінської компетентності майбутнього економіста. Результати дослідження: уточнено зміст поняття «управлінська компетентність економіста»; розроблено та описано структурно-функціональну модель формування управлінської компетентності майбутнього економіста, в якій виділено п’ять взаємопов’язаних блоків: мотиваційно-цільовий, змістовий, організаційно-процесуальний, контрольно-оціночний та результативний. Побудована модель є комплексною, оскільки включає основні етапи формування управлінської компетентності майбутніх економістів у процесі фахової підготовки.
Посилання
Список використаної літератури
Болюбаш Н. М. Теоретичні засади формування професійної компетентності майбутніх економістів. Наукові праці. Серія: Педагогіка. 2009. Т. 112, Вип. 99. С.88−95.
Грушева А. А. Формування управлінської компетентності майбутніх економістів у процесі професійної підготовки: теорія і практика: монографія. Ірпінь: Вид-во НУДПС України, 2015. 202 с.
Перевознюк Н. М. Професійна компетентність економіста: сутність та структура. Наука і освіта. 2012. № 1. С.41−45.
Щучка Т. А. Формирование управленческой компетентности будущего информатика-экономиста в вузе: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08; Елецкий государственный университет им. И. А. Бунина. Елец, 2015. 25 с.
Сікора Я. Б. Структурно-функціональна модель формування професійної компетентності майбутнього вчителя інформатики. Вісник Житомирського державного університету. Педагогічні науки. 2009. Вип. 47. С.171−175.
Токарчук О. М. Модель формування професійної математичної компетентності майбутніх фахівців економічного профілю у процесі вивчення математичних дисциплін. Збірник наукових праць Національної академії державної прикордонної служби України. Серія: Педагогічні та психологічні науки. 2014. № 4 (73). С.324−335.
References
Boliubash, N. M. (2009). Teoretychni zasady formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnikh ekonomistiv [Theoretical bases of formation of professional competence of future economists]. Scientific works. Series: Pedagogy, 112 (99), 88−95. [in Ukrainian].
Hrusheva, A. A. (2015). Formuvannia upravlinskoi kompetentnosti maibutnikh ekonomistiv u protsesi profesiinoi pidhotovky: teoriia i praktyka [Formation of managerial competence of future economists in the process of professional training: theory and practice]. NUDPS Ukrainy. [in Ukrainian].
Perevozniuk, N. M. (2012). Profesiina kompetentnist ekonomista: sutnist ta struktura [Professional competence of the economist: essence and structure]. Science and Education, 1, 41−45. [in Ukrainian].
Shchuchka, T. A. (2015). Formirovaniye upravlencheskoy kompetentnosti budushchego informatika-ekonomista v vuze [Formation of managerial competence of the future informatics-economist in high school] (Abstract of the Candidate’s Dissertation). Yelets State University named after I.A. Bunin. [in Russian].
Sikora, Ya. B. (2009). Strukturno-funktsionalna model formuvannia profesiinoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia informatyky [Structurally-Functional Model of Forming of Professional Competence of Future Teacher of Informatics]. Zhytomyr State University Journal. Pedagogical Sciences, 47, 171−175 [in Ukrainian].
Tokarchuk, O. M. (2014). Model formuvannia profesiinoi matematychnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv ekonomichnoho profiliu u protsesi vyvchennia matematychnykh dystsyplin [Model professional formation mathematical competence of future specialists in economics in study of mathematical disciplines]. Collection of scientific works of the National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine. Series: Pedagogical and Psychological Sciences, 4 (73), 324−335. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).