ДІЯЛЬНІСТЬ АВГУСТА АЙХОРНА (1878–1949) ЯК ПРИКЛАД ПОШИРЕННЯ ІДЕЙ ПСИХОАНАЛІТИЧНОЇ ПЕДАГОГІКИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.46.88-91Ключові слова:
А. Айхорн, психоаналітична педагогіка, альтернативна освіта, психоаналіз, превентивне виховання.Анотація
В умовах Нової української школи пріоритетне значення мають дослідження ефективних методик педагогіки партнерства. Яскравим прикладом цього є діяльність австрійського психоаналітика А. Айхорна, який взаємодіяв з важкими і соціально занедбаними дітьми. Мета статті – здійснити аналіз ідей А. Айхорна та розкрити специфіку організації освітнього процесу в умовах альтернативних закладів освіти для малолітніх правопорушників. Для цього нами було використано комплекс теоретичних методів, зокрема аналіз, синтез та інтерпретація. У результаті наукового пошуку встановлено, що А. Айхорн розглядав роботу з педагогічно занедбаними дітьми у контексті вільного виховання і розширення учнівської автономії. Проведений аналіз дозволив розкрити специфіку організації навчально-виховного процесу в умовах освітніх центрів, в яких надавалася допомога важким підліткам. Зроблено висновок, що в умовах реалізації НУШ і поширення педагогіки партнерства великого значення набувають дослідження альтернативних освітніх технологій і психоаналітичної педагогіки як однієї з найбільш перспективних концепцій сучасності. Перспективи подальших розвідок вбачаємо у дослідженні внеску А. Адлера у роботу з дефективними дітьми і технік індивідуальної психології.
Посилання
Список використаної літератури
Айхорн А. Трудный подросток. Москва. Апрель Пресс: ЭКСМО-Пресс, 2001. 295 с.
Клювер К. Правонарушители и возможности их терапии. Энциклопедия глубинной психологии. Т. II. Новые направления в психоанализе. Москва. «Когито-Центр»; МГМ, 2001. С. 26–60.
Лапекина Н. Н. Коррекция асоциальности и беспризорности в психоаналитической педагогике. Культура и общество. 2006. URL: http://www.e-culture.ru/Articles/2006/Lapekina.pdf.
Филенко А. С. Психоаналитическая педагогика в Западной Европе первой трети ХХ-го века: дис... канд. пед. наук: 13.00.01. Великий Новгород, 2010. 135 с.
Aichhorn, August (1878-1949). International Dictionary of Psychoanalysis. URL: https://www.encyclopedia.com/psychology/dictionaries-thesauruses-pictures-and-press-releases/aichhorn-august-1878-1949.
Eissler K. R. Abriss einer Biographie August Aichhorns. In: Aichhorn A. Verwahrloste Jugend. Bern: Verlag Hans Huber, 1977. 212 s.
Freud S. Preface to Aichhorn’s Wayward Youth. In The Standard Edition of the Complete Psychological Works of Sigmund Freud, Volume XIX (1923-1925): The Ego and the Id and Other Works. 2014. P.271–276. URL: http://freudians.org/wp-content/uploads/2014/09/Freud-Preface-to-Aichhorns-Wayward-Youth.pdf.
Galatzer-Levy I., Galatzer-Levy R. August Aichhorn. A Different Vision of Psychoanalysis, Children, and Society. The Psychoanalytic study of the child. 2007. Vol. 62. 153–179.
Kohut H. August Aichhorn – Remarks After His Death. In: Paul H. Ornstein: The Search for the Self. Vol. I. London, New York: Routledge, 1978. PP.131–133.
References
Aichhorn, А. (2001). Trudnyj podrostok [Difficult teenager]. Аprel'-Press. EXMO-Press. [in Russian].
Klyuver, K. (2001). Pravonarushiteli i vozmozhnosti ih terapii [Offenders and their treatment options]. In Enciklopediya glubinnoj psihologii. Vol. II. – Novye napravleniya v psihoanalize (pp.26−60). Kogito-Centr, MGM. [in Russian].
Lapekina, N.N. (2006). Korrektsiya asotsial'nosti i besprizornosti v psikhoanaliticheskoj pedagogike [Correction of asociality and homelessness in psychoanalytic pedagogy]. Kul'tura i obshhestvo. URL: http://www.e-culture.ru/Articles/2006/Lapekina.pdf [in Russian].
Filenko, А.S. (2010). Psikhoanaliticheskaya pedagogika v Zapadnoj Evrope pervoj treti ХХ veka [Psychoanalytic pedagogy in Western Europe in the first third of the twentieth century] (Unpublished candidate dissertation). Yaroslav Mudryi Novgorod State University. [in Russian].
Aichhorn, A. (1878-1949). (2020). International Dictionary of Psychoanalysis. URL: https://www.encyclopedia.com/psychology/dictionaries-thesauruses-pictures-and-press-releases/aichhorn-august-1878-1949.
Eissler, K. R. (1977). Abriss einer Biographie August Aichhorns. In Aichhorn A. Verwahrloste Jugend. Verlag Hans Huber. [in German].
Freud, S. (2014). Preface to Aichhorn's Wayward Youth. In The Standard Edition of the Complete Psychological Works of Sigmund Freud, Vol. XIX (1923-1925): The Ego and the Id and Other Works (pp.271–276). URL: http://freudians.org/wp-content/uploads/2014/09/Freud-Preface-to-Aichhorns-Wayward-Youth.pdf.
Galatzer-Levy I., & Galatzer-Levy, R. (2007). August Aichhorn. A Different Vision of Psychoanalysis, Children, and Society. The Psychoanalytic study of the child, 62, 153–179.
Kohut, H. (1978) August Aichhorn – Remarks After His Death. In: P.H. Ornstein (ed.). The Search for the Self (pp.131−133), Vol.I. Rotledge.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).