МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ У ВИЩІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.46.106-110Ключові слова:
професійна підготовка, сфера гостинності, фахівці готельно-ресторанного бізнесу, методологічні підходи.Анотація
Проблема підготовки фахівців сфери гостинності є однією з актуальних у теорії і методиці професійної освіти. Це зумовлено, насамперед, перспективами розвитку готельно-ресторанного господарства – важливого сектору вітчизняної економіки та потребою у висококваліфікованих управлінських кадрах. Означене зумовлює визначення теоретико-методологічні засад процесу підготовки фахівців сфери гостинності, зокрема, низки методологічних підходів, які забезпечують її ефективність. Мета статті – конкретизувати методологічні підходи до професійної підготовки майбутніх фахівців сфери гостинності. Методи дослідження: аналіз і синтез психолого-педагогічної літератури, освітніх програм – застосовувалися для з’ясування особливостей професійної підготовки фахівців сфери гостинності; узагальнення – для формулювання авторських висновків. Встановлено, що методологічними засадами професійної підготовки майбутніх фахівців сфери гостинності в контексті сучасної освітньої парадигми є синтез компетентнісного, системного, культурологічного, інтегративного, особистісного та практикоорієнтованого підходів. Зазначені підходи дозволяють здійснювати професійну підготовку фахівців цілісно через формування в них не тільки професійно значущих знань, умінь і навичок, а й удосконалення важливих особистісних якостей, від сформованості яких залежать продуктивність і кінцевий результат їх професійного становлення як майбутніх фахівців індустрії гостинності.
Посилання
Список використаної літератури
Ничкало Н.Г., Гончаренко С.У., Лук’янова Л.Б., Радкевич В.О. Державні стандарти професійної освіти: теорія і методика. Хмельницький: ТУП, 2002. 334 с.
Болотов В.А., Суриков В.В. Компетентностная модель: от идеи к образовательной программе. Педагогика. 2003. №10. С.8–14.
Освітньо-професійна програма підготовки фахівців за спеціальністю 241 Готельно-ресторанна справа в УжНУ. URL: https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/get/26802 (дата звернення 11.09.2020).
Жижко Т. Педагогічна система один із чинників впровадження ідеї інтенсифікації у професійній підготовці майбутніх фахівців. Науковий часопис НПУ імені М.П.Драгоманова. Соціологія. Соціальна робота. Соціальна педагогіка. Управління. 2017. №11. С.144–151.
Дудник І. Вступ до загальної теорії систем. Київ: Кондор, 2009. 205 с.
Ковальчук В.А. Системний підхід у дослідженні проблеми підготовки майбутніх учителів до роботи в умовах варіативності освітньо-виховних систем. Професійна педагогічна освіта: системні дослідження: монографія / ред. О.А.Дубасенюк. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2015. С.279–296.
Балл Г.О., Мєдінцев В.О. Особистість як індивідуальний модус культури і як інтегративна якість особи. Горизонти освіти. 2011. №3. С.7–14.
Ляшенко О. І. Особистісно орієнтоване знання як сучасна парадигма проектування змісту освіти / Філософія освіти в сучасній Україні : матеріали Всеукр. наук.-практ. конф. «Філософія сучасної освіти та стан її розробки в Україні» (1–3 лют. 1996 року) / М-во освіти України, Нац. академія наук України, Академія пед. наук України. – Київ : Ін-т змісту і методів навчання, 1997. С.339–343.
References
Nychkalo, N.H., Honcharenko, S.U., Lukianova, L.B., & Radkevych, V.O. (2002). Derzhavni standarty profesiinoi osvity: teoriia i metodyka [State standards of professional education: theory and methodology]. TUP. [in Ukrainian].
Bolotov, V.A., & Surikov, V.V. (2003). Kompetentnostnaya model: ot idei k obrazovatelnoj programme [Competence model: from idea to educational program]. Pedagogy, 10, 8–14. [in Russian].
Osvitno-profesiina prohrama pidhotovky fakhivtsiv za spetsialnistiu 241 Hotelno-restoranna sprava v UzhNU [Educational and professional training programme for the specialty 241 Hotel and restaurant business in Uzhhorod National University]. https://www.uzhnu.edu.ua/uk/infocentre/get/26802. [in Ukrainian].
Zhyzhko, T. (2017). Pedahohichna systema odyn iz chynnykiv vprovadzhennia idei intensyfikatsii u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh fakhivtsiv [The pedagogical system is one of the factors of introduction of the idea of intensification in professional training of future specialists]. Scientific journal of NPU named after M.P.Dragomanova. Sociology. Social work. Social pedagogy. Management, 11, 144–151. [in Ukrainian].
Dudnyk, I. (2009). Vstup do zahalnoi teorii system [Introduction to general systems theory]. Condor. [in Ukrainian].
Kovalchuk, V.A. (2015). Systemnyi pidkhid u doslidzhenni problemy pidhotovky maibutnikh uchyteliv do roboty v umovakh variatyvnosti osvitno-vykhovnykh system [A systematic approach to the study of the problem of preparing future teachers for work in the context of the variability of educational systems]. In Dubaseniuk. O.A. (Ed.). Professional pedagogical education: systematic research (pp.279–296). I.Franko Zhytomyr State University Publishing House. [in Ukrainian].
Ball, H.O., & Miedintsev, V.O. (2011). Osobystist yak indyvidualnyi modus kultury i yak intehratyvna yakist osoby [Personality as an individual mode of culture and an integrative quality of person]. Horizons of education, 3, 7–14. [in Ukrainian].
Liashenko, O.I. (1996). Osobystisno oriientovane znannia yak suchasna paradyhma proektuvannia zmistu osvity [Personally oriented knowledge as a modern paradigm of designing the content of education]. Proceedings of All-Ukrainian. scientific-practical conference «Philosophy of modern education and the state of its development in Ukraine» (pp.339–343). Institute of Content and Methods of Teaching of NAES of Ukrain. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.