ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ НА ЗАСАДАХ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.46.138-142Ключові слова:
професійна підготовка, сталий розвиток, освіта для сталого розвитку, майбутні вчителі початкової школи, заклад вищої освіти.Анотація
У статті окреслено актуальні питання вдосконалення змісту професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи на засадах сталого розвитку. Мета цього дослідження полягає в окресленні шляхів імплементації ідей сталого розвитку в освітній процес закладів вищої освіти (ЗВО) загалом, у підготовці студентів спеціальності «Початкова освіта» зокрема. Основу наукової розвідки склали теоретичні методи: аналіз психолого-педагогічної, методичної та спеціальної літератури, інформаційних джерел із порушеного питання; узагальнення, зіставлення, осмислення відомостей про умови підготовки майбутніх учителів початкової школи на засадах сталого розвитку. У результаті проведеного дослідження встановлено організаційно-педагогічні умови професійної підготовки здобувачів вищої освіти на засадах сталого розвитку: єдність формальної, неформальної та інформальної освіти; міжпредметний характер освіти для сталого розвитку (ОСР), використання інтерактивних технологій та принципів емпауермент-педагогіки в підготовці майбутніх учителів початкової школи.
Посилання
Cписок використаної літератури
Висоцька О. Є. Освіта для сталого розвитку: науково-методичний посібник. Дніпропетровськ: Роял Принт, 2011. 200 с.
Закон України «Про освіту» (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, № 38−39, ст. 380). URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page (дата звернення: 27.08.2020)
Концепція Нової української школи. URL: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/07/konczepcziya.pdf (дата звернення: 27.08.2020)
Коренева І. М. Освіта для сталого розвитку: реалії України. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. 2018. Вип. 36. С. 17–24.
Коренева І. М., Мерзляк М. О. Цінності суспільства сталого розвитку як орієнтири виховання у ЗВО. Природнича освіта і наука для сталого розвитку України: проблеми і перспективи: зб. наук. матеріал. ІII Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю (Глухів, 10–11 жовтня 2019 року). Суми : Вінниченко М.Д., 2019. С. 67–71.
Левчук Н. В., Степанюк А. В. Підготовка майбутнього вчителя природничих дисциплін до діяльності в галузі екологічної науки на засадах сталого розвитку. Наукові записки. Серія: Педагогіка. 2010. № 1. С. 20–24.
Миськова Н. М. Підготовка майбутніх вихователів до реалізації завдань освіти для сталого розвитку. URL: https://vseosvita.ua/library/pidgotovka-majbutnih-vihovateliv-do-realizacii-zavdan-osviti-dla-stalogo-rozvitku-158907.html (дата звернення: 02.09.2020)
Підготовка вчителів до викладання питань сталого розвитку. Навчально-методичні матеріали для викладачів вищих педагогічних навчальних закладів та системи післядипломної педагогічної освіти: посібник / О. І. Пометун та ін. Київ : Педагогічна думка, 2015. 120 с.
Пометун О. І. Педагогічні засади освіти для сталого розвитку в Українській школі. Український педагогічний журнал. 2015. № 1. С. 171−182.
Пометун О. Що таке «емпауермент-педагогіка»? Надихаємо на дії. 2008. № 1(1). С. 10–12.
Січко І. О. Підготовка майбутнього вчителя до реалізації ідей освіти для сталого розвитку у початковій школі. Витоки педагогічної майстерності : зб. наук. праць. Полтава, 2017. Вип. 19. С.290–296.
References
Vysotska, O.Ye. (2011). Osvita dlya staloho rozvytku: naukovo-metodychnyy posibnyk [Education for sustainable development: a scientific and methodical manual]. AUTDOR-SHARK [in Ukrainian].
Zakon Ukrayiny «Pro osvitu» (Vidomosti Verkhovnoyi Rady (VVR), 2017. [Law of Ukraine «On Education»] URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page [in Ukrainian].
Kontseptsiya Novoyi ukrayinskoyi shkoly [The concept of the New Ukrainian school] URL: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/07/konczepcziya. tf_APA.pdf [in Ukrainian].
Koreneva, I.M. (2018). Osvita dlya staloho rozvytku: realiyi Ukrayiny [Education for sustainable development: the realities of Ukraine]. Bulletin of Hlukhiv National Pedagogical University named after Oleksandr Dovzhenko. 36, 17–24. [in Ukrainian].
Koreneva, I.M., Merzlyak, M.O. (2019). Tsinnosti suspil’stva staloho rozvytku yak oriyentyry vykhovannya u ZVO [Values of a society of sustainable development as guidelines for education in higher education]. In Pryrodnycha osvita i nauka dlya staloho rozvytku Ukrayiny: problemy i perspektyvy. [Natural education and science for sustainable development of Ukraine: problems and prospects]: Proceedings of the All-Ukrainian scientific-practical conference with international participation (pp. 67–71). Vyd-vo Vinnichenko M.D. [in Ukrainian].
Levchuk, N.V., Stepanyuk, A.V. (2010). Pidhotovka maybutn’oho vchytelya pryrodnychykh dystsyplin do diyal’nosti v haluzi ekolohichnoyi nauky na zasadakh staloho rozvytku [Preparation of the future teacher of natural sciences for activity in the field of ecological science on the basis of sustainable development]. Scientific notes. Series: Pedagogy. 1, 20–24. [in Ukrainian].
Myskova, N.M. Pidhotovka maybutnikh vykhovateliv do realizatsiyi zavdan osvity dlya staloho rozvytku [Preparation of future educators for the implementation of educational tasks for sustainable development]. URL: https://vseosvita.ua/library/pidgotovka-majbutnih-vihovateliv-do-realizacii-zavdan-osviti-dla-stalogo-rozvitku-158907. tf_APA.pdf [in Ukrainian].
Pometun, O. (Ed.). (2015). Pidhotovka vchyteliv do vykladannya pytan’ staloho rozvytku. Navchal’no-metodychni materialy dlya vykladachiv vyshchykh pedahohichnykh navchal’nykh zakladiv ta systemy pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity: posibnyk [Training teachers to teach sustainable development. Educational and methodical materials for teachers of higher pedagogical educational institutions and the system of postgraduate pedagogical education: a guide]. Pedahohochna dumka. [in Ukrainian].
Pometun, O.I. (2015). Pedahohichni zasady osvity dlya staloho rozvytku v Ukrayins’kiy shkoli [Pedagogical principles of education for sustainable development in the Ukrainian school]. Ukrainian pedagogical journal. 1, 171−182. [in Ukrainian].
Pometun, O.І. (2008). Shcho take «empauerment-pedahohika»? [What is «empowerment pedagogy»?]. We inspire action. 1(1), 10–12. [in Ukrainian].
Sichko, I.O. (2017). Pidhotovka maybutnoho vchytelya do realizatsiyi idey osvity dlya staloho rozvytku u pochatkoviy shkoli [Preparing future teachers to implement educational ideas for sustainable development in primary school]. Origins of pedagogical skill: a collection of scientific works, 19, 290–296. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).