ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ПЕДАГОГІЧНІЙ ОСВІТІ ЗАКАРПАТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.46.154-159Ключові слова:
дистанційне навчання, післядипломна педагогічна освіта, методи організації дистанційного навчання, інформаційні технології, навчальні платформи.Анотація
Дистанційне навчання є сучасним, системоутворюючим видом навчання, який охоплює елементи очного навчання, а також сучасне науково-методичне забезпечення, доступ до якого здійснюється через використання сучасних інформаційних технологій, телекомунікаційних мереж тощо. Метою статті є розкриття особливостей дистанційного навчання у післядипломній педагогічній освіті Закарпаття через застосування навчальних платформ, месенджерів, соціальних мереж тощо. У статті використано такі методи дослідження як аналіз наукової, психолого-педагогічної, навчально-методичної та спеціальної літератури, інформаційних джерел з проблеми дослідження; синтез та узагальнення теоретичних положень, розкритих у науковій та навчально-методичній літературі; узагальнення власного педагогічного досвіду у підвищення кваліфікації педагогів Закарпатської області. Проведено аналіз різних методик і форм сучасного освітнього процесу з використанням інформаційних технологій. Обґрунтовано можливість і ефективність підвищення кваліфікації педагогічних працівників в умовах дистанційного навчання. Доведено актуальність застосування різних методів організації дистанційного навчання в умовах перебудови системи навчання та викладання, надання навчальної інформації та використання доступних і ефективних засобів комунікації.
Посилання
Список використаної літератури
Триндаде А.Р. Информационные и коммуникационные технологии и развитие человеческих ресурсов. Дистанционное образование. 2000. №2. С.5−9.
Ляхоцька Л. Дистанційне навчання як педагогічна технологія неперервної освіти. Педагогічні науки: збірник наукових праць Полтавського педагогічного університету. 2014. Випуск 61−62. С.33−39.
Колос К.Р. Система MOODLE як засіб розвитку предметних компетентностей учителів інформатики в умовах дистанційної післядипломної освіти: дис. кан. пед. наук: 13.00.10 «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті». Житомир, 2011. 238 с.
Биков В.Ю. Моделі організаційних систем відкритої освіти: монографія. К.: Атіка, 2008. 684 с.
Шуневич Б.І. Популяризація дистанційного навчання в освітніх закладах України. Вісник Львівського державного університету безпеки життєдіяльності: збірник наукових праць. 2013. № 7.С. 299–303.
Кухаренко В.М. Дистанційне навчання та умови застосування. Харків: НТУ «ХПШ», «Торсінг», 2002. 320 с.
Олійник В.В. Організаційно-педагогічні основи дистанційної освіти і навчання: організаційно-педагогічне дослідження. К.: ЦІППО, 2001. 47 с.
Антропова Т. Дистанционное образование: взвесим «за» и «против. URL: http://www.kntu.kr.ua/doc/zb_17_ekon/stat_17/25.pdf (дата звернення: 23.09.2020).
References
Tryndade, A.R. (2000). Informatsionnye i kommunykatsionnye tekhnolohii v razvytie chelovecheskikh resursov [Information and Communication Technology and Human Resource Development]. Distance education, 2, 5−9. [in Russian].
Lyakhots’ka, L. (2014). Dystantsiyne navchannya yak pedahohichna tekhnolohiya neperervnoyi osvity [Distance learning as a pedagogical technology of continuing education]. Pedagogical sciences: a collection of scientific works of Poltava Pedagogical university, 61−62, 33−39. [in Ukrainian].
Kolos, K.R. (2011). Systema MOODLE yak zasib rozvytku predmetnykh kompetentnostey uchyteliv informatyky v umovakh dystantsiynoyi pisliadyplomnoyi osvity [MOODLE system as a means of developing subject competencies of computer science teachers in the conditions of distance postgraduate education] (Unpublished candidate dissertation) I.Franko Zhytomyr Stae University. [in Ukrainian].
Bykov, V.Yu. (2008). Modeli orhanizatsiynykh system vidkrytoyi osvity [Models of organizational systems of open education]. Atika. [in Ukrainian].
Shunevych, B.I. (2013). Populiaryzatsiya dystantsiynoho navchannya v osvitnikh zakladakh Ukrainy [Popularization of distance learning in educational institutions of Ukraine]. Bulletin of Lviv State University of Life Safety: a collection of scientific papers, 7, 299–303. [in Ukrainian].
Kukharenko, V.M. (2002). Dystantsiyne navchannya ta umovy zastosuvannya [Distance learning and application conditions]. NTU «KhPS», «Torsing». [in Ukrainian].
Oliynyk, V.V. (2001). Orhanizatsiyno-pedahohichni osnovy dystantsiynoyi osvity i navchannya [Organizational and pedagogical foundations of distance education and training]. TsIPPO. [in Ukrainian].
Antropova, T. (2020). Distantsionnoye obrazovaniye: vzvesim «za» i «protiv [Distance education: weighing the «pros» and «cons»]. http://www.kntu.kr.ua/doc/zb_17_ekon/stat_17/25.pdf [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).