ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ ВЧИТЕЛЯ В УМОВАХ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.46.169-173Ключові слова:
педагогічна інновація, інноваційна педагогічна технологія, інноваційна діяльність, інноваційний потенціал, інноваційне навчання.Анотація
У статті визначено проблему пошуку сучасного формату розвитку вчителя у системі післядипломної освіти. Розкрито необхідність використання інноваційних педагогічних технологій навчання як аспекту інноваційної діяльності викладача вищої школи у контексті розвитку сучасної освіти,зокрема післядипломної. Визначено спектр інноваційних педагогічних технологій, методів, прийомів як ефективних інструментів професійного розвитку вчителя в умовах післядипломної освіти. Схарактеризовано аспекти професійної взаємодії, що сприяють створенню креативного науково-освітнього середовища освітнього процесу. Висвітлено практичний досвід використання інноваційних педагогічних технологій, методів та прийомів та форм організації освітнього процесу, які сприяють активному неперервному професійному розвитку вчителів у системі післядипломної освіти. Представлено науково-методичне та дидактичне забезпечення професійного розвитку вчителів в контексті технологізації післядипломної світи. Мета дослідження полягає у розкритті особливостей застосування інноваційних педагогічних технологій у діяльності викладача вищої школи в контексті післядипломної освіти вчителя. Такі методи як аналіз, систематизація, узагальнення та структурування дозволили отримати результати дослідження щодо активного запровадження інноваційних педагогічних технологій, методів та прийомів у освітній процес, спрямований на активний професійний розвиток вчителів у системі післядипломної освіти й розробці науково-методичного забезпечення неперервного професійного розвитку вчителів в контексті технологізації післядипломної освіти.
Посилання
Список використаної літератури
Гуревич Р. С., Кадемія М.Ю., Козяр М.М. Інформаційно-комунікаційні технології в професійній освіті майбутніх фахівців: монографія / за ред. Р.С.Гуревича. Львів : ЛДУ БЖД, 2012. 380с.
Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: навч. посіб. К.: Академвидав, 2004. 352 с.
Крюкова Є.С., Амерідзе О.С. Впровадження інноваційних технологій у вищих навчальних закладах. Вісник національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». Серія «Філологія. Педагогіка». Збірник наукових праць. К. 2017. №10. С.54−57.
Лисенко М.В. Інноваційна парадигма вищої освіти України за умов переходу до інформаційного суспільства : автореф. дис. … канд. філос. наук : 09.00.10. Київ, 2013. 16 с.
Миронова И.В. Развитие инновационного потенциала преподавателя вуза в дополнительном профессиональном образовании: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08. Москва, 2020. 23 с.
Освітні технології: навч.-метод. посіб. / О.М.Пєхота та ін.; за заг. ред. О.М.Пєхоти. К.: А.С.К., 2001. 256 с.
Підласий І.П. Педагогічні інновації. Рідна школа. 1998. № 12. С.34−35.
Пометун О. І., Пироженко Л. В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. Навч.-метод. посіб./ За ред. О.І.Пометун. К. : А.С.К., 2004. 192 с.
Про вищу освіту : Закон України від 1 лип. 2014 р. №1556-VII. Офіц. вісн. України. №63. 2014.. С. 1728.
Савченко О. Я. Дидактика початкової школи. К.: Абрис, 1997. 416 с.
Сисоєва С.О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навч.-метод. посіб. / НАПН України, Педагогічної освіти і освіти дорослих. К.: ВД «ЕКМО», 2011. 324 с.
Стрига Е.В. Ролі викладача вищого навчального закладу. Наука і освіта. 2013. №5. С.48−50.
References
Hurevych, R. S., Kademiya, M.Yu., & Kozyar, M. M. (2012). Informatsiyno-komunikatsiyni tekhnolohiyi v profesiyniy osviti maybutnikh fakhivtsiv [Information and communication technologies in professional education of future specialists]. LDU BJD. [in Ukrainian].
Dychkivska, I.M. (2004). Innovatsiyni pedahohichni tekhnolohiyi [Innovative pedagogical technologies]. Akademvidav. [in Ukrainian].
Kryukova, Ye. S., & Ameridze, O.S. (2017). Vprovadzhennya innovatsiynykh tekhnolohiy u vyshchykh navchalnykh zakladakh. [Introduction of innovative technologies in higher educational institutions]. Bulletin of the National Technical University of Ukraine «Kyiv Polytechnic Institute». Series: Philology. Pedagogy, 10, 54−57. [in Ukrainian].
Lysenko, M.V. (2013). Innovatsiyna paradyhma vyshchoyi osvity Ukrayiny za umov perekhodu do informatsiynoho suspilstva [Innovative paradigm of higher education in Ukraine in the transition to the information society] (Extended abstract of candidate dissertation). National Technical University of Ukraine, Kyiv Polytechnic Institute. [in Ukrainian].
Myronova, Y.V. (2020). Razvytye ynnovatsyonnoho potentsyala prepodavatelya vuza v dopolnytelnom professyonalnom obrazovanyy [Development of innovative potential of a university teacher in additional professional education]. (Extended abstract of candidate dissertation). Federal State Budget Education higher pedagogical institution «Moscow Pedagogical State University». [in Russian].
Pyekhota, O.M. (Ed.). (2001). Osvitni tekhnolohiyi [Educational technologies]. A.S.K. [in Ukrainian].
Pidlasyy, I.P. (1998). Pedahohichni innovatsiyi [Pedagogical innovations]. Ridna schkola, 12, 34−35. [in Ukrainian].
Pometun, O.I., & Pyrozhenko, L.V. (2004). Suchasnyy urok. Interaktyvni tekhnolohiyi navchannya [A modern lesson. Interactive learning technologies]. A.S.K. [in Ukrainian].
Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrayiny vid 1 lyp. 2014 r. №1556-VII [About higher education: Law of Ukraine of July 1 2014 №1556-VII]. (2014). Official Bulletin of Ukraine, 63, 1728. [in Ukrainian].
Savchenko, O.Ya. (1997). Dydaktyka pochatkovoyi shkoly [Didactics of primary school].Abrys. [in Ukrainian].
Sysoyeva, S.O. (2011). Interaktyvni tekhnolohiyi navchannya doroslykh [Interactive technologies of adult learning]. EKMO. [in Ukrainian].
Stryha, E.V. (2013). Roli vykladacha vyshchoho navchal'noho zakladu [Higher education teacher’s role]. Science and education, 5, 48−50. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.