ВИВЧЕННЯ ПОТРЕБ НАСЕЛЕННЯ ЗАКАРПАТТЯ В ЕКОЛОГІЧНІЙ ОСВІТІ (НА ПРИКЛАДІ ЛІСОВОЇ ПЕДАГОГІКИ)
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.151-155Ключові слова:
екологічна освіта, екологічне виховання, екологічне мислення, лісова педагогіка, еколого-освітня діяльність.Анотація
У статті розглядається становлення екологізації в українській освіті на фоні бурхливого розвитку екологічної освіти в світовому масштабі. Мета статті: дослідити потреби населення Закарпатської області в екологічній освіті на прикладі лісової педагогіки. Серед головних завдань даної статті виділяємо: аналіз поняття, характерних особливостей та мети екологічної освіти; визначення поняття та специфіки лісової педагогіки; вторинний аналіз соціологічного дослідження в рамках проекту «Ліси для суспільства – ліси без бар’єрів» (2018 р.). В статті проаналізовано потреби населення Закарпатської області в екологічній освіті на прикладі лісової педагогіки, а також дослідження основних проблем в галузі екологічної освіти на прикладі лісових територій Закарпатської області. Проведено аналіз основних понять, характерних особливостей, мети екологічної освіти. Проаналізовано поняття «лісова педагогіки», його специфіка. Проведено вторинний аналіз соціологічного дослідження в рамках проекту «Ліси для суспільства – ліси без бар’єрів».
Посилання
Список використаної літератури
Черевко І.С. Вплив екологічної освіти на формування особистості підлітка як суб’єкта научіння. Збірник наукових праць К-ПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. Проблеми сучасної психології. 2013. Випуск 20. С.718−727.
Назаренко В.М. Будущее экологического образования: некоторые предположения. Экология и жизнь. 1997. Вип.№ 2-3. С.18−21.
Шумілова А.В. Формування екологічної свідомості школярів еколого-освітніми заходами НПП «Слобожанський». Вісник Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна. Серія: Екологія, Харків, 2015. Вип.13. С.104−111.
Люленко С.О. Екологічна освіта та виховання майбутніх вчителів біології на сучасному етапі розвитку суспільства. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?Z21ID=&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&S21STN=1&S21REF=10&S21FMT=JUU_all&C21COM=S&S21CNR=20&S21P01=0&S21P02=0&S21P03=IJ=&S21COLORTERMS=1&S21STR=%D0%9674513">Інноватика у вихованні. 2017. Вип. 6. С.118−124.
Люленко С.О. Методологічні підходи у екологічній освіті. Природничі науки в системі освіти: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Умань, 27 лютого 2013 р.). Умань: Жовтий О.О., 2013. С.147–150.
Концепція екологічної освіти України. Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. 2002. №7. С.3−23.
Національна доктрина розвитку освіти: Затверджена Указом Президента України від 17.04.2002 року № 347.Освіта.24 квіт. №14. С.2−4.
References
Cherevko, I.S. (2013). Vplyv ekolohichnoi osvity na formuvannia osobystosti pidlitka yak sub’iekta nauchinnia [The influence of environmental education on the formation of the adolescent’s personality as a subject of learning]. Collection of scientific works of K-PNU named after Ivan Ogienko, Institute of Psychology named after GS Kostyuk NAPS of Ukraine. Problems of modern psychology, 20, 718−727. [in Ukrainian].
Nazarenko, V.M. (1997). Budushcheje jekologicheskogo obrazovanyja: nekotoryje predpolozhenyja [The Future of Environmental Education: Assumptions]. Ecology and life, 2-3, 18−21. [in Russian].
Shumilova, A.V. (2015). Formuvannia ekolohichnoi svidomosti shkoliariv ekoloho-osvitnimy zakhodamy NPP «Slobozhanskyi» [Formation of ecological consciousness of schoolchildren by ecological-educational actions of NPP «Slobozhansky»]. Scientific Herald of Karazin Kharkiv National University. Series: Ecology, 13, 104−111. [in Ukrainian].
Liulenko, S.O. (2017). Ekolohichna osvita ta vykhovannia maibutnikh vchyteliv biolohii na suchasnomu etapi rozvytku suspilstva [Ecological education and upbringing of future biology teachers at the present stage of society development]. Innovatyka u vykhovanni, 6, 118−124. [in Ukrainian].
Liulenko, S.O. (2013 February 27,). Metodolohichni pidkhody u ekolohichnii osviti [Methodological approaches in environmental education]. In proceedings of International scientific-practical conference «Natural sciences in the education system» (pp.147−150). PP Zhovtyi O.O. [in Ukrainian].
Kontseptsiia ekolohichnoi osvity Ukrainy (2002). [The concept of environmental education in Ukraine]. Information collection of the Ministry of Education and Science of Ukraine, 7, 3−23. [in Ukrainian]
Natsionalna doktryna rozvytku osvity (2002). [National doctrine of education development]. Approved by the Decree of the President of Ukraine of 17.04.2002, № 347. Education, 14, 2−4. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).