ВИВЧЕННЯ ПОТРЕБ НАСЕЛЕННЯ ЗАКАРПАТТЯ В ЕКОЛОГІЧНІЙ ОСВІТІ (НА ПРИКЛАДІ ЛІСОВОЇ ПЕДАГОГІКИ)
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2020.47.151-155Ключові слова:
екологічна освіта, екологічне виховання, екологічне мислення, лісова педагогіка, еколого-освітня діяльність.Анотація
У статті розглядається становлення екологізації в українській освіті на фоні бурхливого розвитку екологічної освіти в світовому масштабі. Мета статті: дослідити потреби населення Закарпатської області в екологічній освіті на прикладі лісової педагогіки. Серед головних завдань даної статті виділяємо: аналіз поняття, характерних особливостей та мети екологічної освіти; визначення поняття та специфіки лісової педагогіки; вторинний аналіз соціологічного дослідження в рамках проекту «Ліси для суспільства – ліси без бар’єрів» (2018 р.). В статті проаналізовано потреби населення Закарпатської області в екологічній освіті на прикладі лісової педагогіки, а також дослідження основних проблем в галузі екологічної освіти на прикладі лісових територій Закарпатської області. Проведено аналіз основних понять, характерних особливостей, мети екологічної освіти. Проаналізовано поняття «лісова педагогіки», його специфіка. Проведено вторинний аналіз соціологічного дослідження в рамках проекту «Ліси для суспільства – ліси без бар’єрів».
Посилання
Список використаної літератури
Черевко І.С. Вплив екологічної освіти на формування особистості підлітка як суб’єкта научіння. Збірник наукових праць К-ПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. Проблеми сучасної психології. 2013. Випуск 20. С.718−727.
Назаренко В.М. Будущее экологического образования: некоторые предположения. Экология и жизнь. 1997. Вип.№ 2-3. С.18−21.
Шумілова А.В. Формування екологічної свідомості школярів еколого-освітніми заходами НПП «Слобожанський». Вісник Харківського національного університету імені В.Н.Каразіна. Серія: Екологія, Харків, 2015. Вип.13. С.104−111.
Люленко С.О. Екологічна освіта та виховання майбутніх вчителів біології на сучасному етапі розвитку суспільства. http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?Z21ID=&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&S21STN=1&S21REF=10&S21FMT=JUU_all&C21COM=S&S21CNR=20&S21P01=0&S21P02=0&S21P03=IJ=&S21COLORTERMS=1&S21STR=%D0%9674513">Інноватика у вихованні. 2017. Вип. 6. С.118−124.
Люленко С.О. Методологічні підходи у екологічній освіті. Природничі науки в системі освіти: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (Умань, 27 лютого 2013 р.). Умань: Жовтий О.О., 2013. С.147–150.
Концепція екологічної освіти України. Інформаційний збірник Міністерства освіти і науки України. 2002. №7. С.3−23.
Національна доктрина розвитку освіти: Затверджена Указом Президента України від 17.04.2002 року № 347.Освіта.24 квіт. №14. С.2−4.
References
Cherevko, I.S. (2013). Vplyv ekolohichnoi osvity na formuvannia osobystosti pidlitka yak sub’iekta nauchinnia [The influence of environmental education on the formation of the adolescent’s personality as a subject of learning]. Collection of scientific works of K-PNU named after Ivan Ogienko, Institute of Psychology named after GS Kostyuk NAPS of Ukraine. Problems of modern psychology, 20, 718−727. [in Ukrainian].
Nazarenko, V.M. (1997). Budushcheje jekologicheskogo obrazovanyja: nekotoryje predpolozhenyja [The Future of Environmental Education: Assumptions]. Ecology and life, 2-3, 18−21. [in Russian].
Shumilova, A.V. (2015). Formuvannia ekolohichnoi svidomosti shkoliariv ekoloho-osvitnimy zakhodamy NPP «Slobozhanskyi» [Formation of ecological consciousness of schoolchildren by ecological-educational actions of NPP «Slobozhansky»]. Scientific Herald of Karazin Kharkiv National University. Series: Ecology, 13, 104−111. [in Ukrainian].
Liulenko, S.O. (2017). Ekolohichna osvita ta vykhovannia maibutnikh vchyteliv biolohii na suchasnomu etapi rozvytku suspilstva [Ecological education and upbringing of future biology teachers at the present stage of society development]. Innovatyka u vykhovanni, 6, 118−124. [in Ukrainian].
Liulenko, S.O. (2013 February 27,). Metodolohichni pidkhody u ekolohichnii osviti [Methodological approaches in environmental education]. In proceedings of International scientific-practical conference «Natural sciences in the education system» (pp.147−150). PP Zhovtyi O.O. [in Ukrainian].
Kontseptsiia ekolohichnoi osvity Ukrainy (2002). [The concept of environmental education in Ukraine]. Information collection of the Ministry of Education and Science of Ukraine, 7, 3−23. [in Ukrainian]
Natsionalna doktryna rozvytku osvity (2002). [National doctrine of education development]. Approved by the Decree of the President of Ukraine of 17.04.2002, № 347. Education, 14, 2−4. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.