СОЦІАЛЬНА ПРОФІЛАКТИКА КІБЕРБУЛІНГУ СЕРЕД СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2022.50.294-297Ключові слова:
кібербулінг, соціальна профілактика, студентська молодьАнотація
Проблема насильства у віртуальному просторі є дуже актуальною в Україні. Адже нестабільна ситуація в державі та відсутність належного покарання за кібербулінг та його профілактики спричиняє збільшення випадків цього явища. Метою статті є висвітлення проблеми кібербулінгу та визначення основних напрямів роботи соціального працівника з соціальної профілактики кібербулінгу серед студентської молоді. Для досягнення поставленої мети дослідження використано комплекс методів: аналіз соціально-педагогічної та психолого-педагогічної літератури, порівняння наукових джерел, які стали основою для визначення ступеня наукової розробки проблеми, систематизація з метою визначення та уточнення основних понять дослідження та наявних наукових підходів до вирішення означеної проблеми, узагальнення – для формулювання підсумкових положень та висновків. На основі теоретичного вивчення та емпіричного дослідження було розкрито основні напрямки соціальної профілактики кібербулінгу та розроблений проєкт «Соціальна профілактика кібербулінгу серед молоді в інтернет-просторі»
Посилання
Список використаної літератури
Кіберпес: в Україні розробили чат-бот для боротьби з кібербулінгом.: веб-сайт. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/50-pidlitkiv-v-ukrayini-buli-zhertvami-ckuvan-v-interneti-prezentovano-chat-bot-kiberpes-dlya-dopomogi-u-borotbi-z-kiberbulingom (дата звернення: 15.03.2022).
Кочан І.М. Слова з компонентом кібер- у сучасній українській мові. Вісник Львівського університету: Серія філологічна. 2016. № 63. С.277−285.
Міхєєва О.Ю., Корнієнко М.М. Кібербулінг як соціально-педагогічна проблема. Молодий вчений. 2018 листопад №11(63). С.247−251.
Найдьонова Л.А. Кібербулінг або агресія в інтернеті: способи розпізнання і захист дитини: методичні рекомендації. Київ: НАПНУ «Медіаосвіта на допомогу вчителю», 2011. 34 с.
Найдьонова Л.А. Медіапсихологія: основи рефлексивного підходу : підручник. Кіровоград: Імекс-ЛТД, 2013, 244 с.
Пантєлєєва Н.М., Кабенгеле Г.Т. Кібербулінг як загроза психологічній і соціальній безпеці життєдіяльності особистості та суспільства. Фінансовий простір. 2018. №4(32). С.125−131.
Соціальна педагогіка: словник-довідник / за заг. ред. Т.Ф.Алєксєєнко. Вінниця : Планер, 2009. 542 с.
Теоретичні засади кібербулінгу в підлітковому середовищі: веб-сайт. URL: https://mydocx.ru/10-77317.html (дата звернення: 19.03.2022).
Фадєєва М.В. Структура психологічної готовності вчителя до надання психологічної допомоги дитині-жертві кібербулінгу. Проблеми сучасної педагогічної освіти: Сер.: Педагогіка і психологія: зб. ст. Ялта: РВВ КГУ, 2013. Вип. 39. Ч. 1. 316 с.
References
Kiberpes: v Ukrayini rozrobyly chat-bot dlya borotʹby z kiberbulinhom [Cyberpes: a chatbot has been developed in Ukraine to combat cyberbullying]. (n.d.). mon.gov.ua. https://mon.gov.ua/ua/news/50-pidlitkiv-v-ukrayini-buli-zhertvami-ckuvan-v-interneti-prezentovano-chat-bot-kiberpes-dlya-dopomogi-u-borotbi-z-kiberbulingom [in Ukrainian].
Kochan, I.M. (2016). Slova z komponentom kiber- u suchasniy ukrayinsʹkiy movi [Words with a cyber component in the modern Ukrainian language]. Visnyk LNU, 63, 277–285. [in Ukrainian].
Mikheeva, O.Y. & Kornienko, M.M. (2018) Kiberbulinh yak sotsialʹno-pedahohichna problema [Cyberbullying as a social-pedagogical problem]. Molodyy vchenyy - Young Scientist, 11, 247–251. [in Ukrainian].
Naydʹonova, L.A. (2011) Kiberbulinh abo ahresiya v interneti: sposoby rozpiznannya i zakhyst dytyny [Cyberbullying or aggression on the Internet: ways to recognize and protect the child]. NAPNU «Mediaosvita na dopomohu vchytelyu» [in Ukrainian].
Naydʹonova, L.A. (2013) Mediapsykholohiya: osnovy refleksyvnoho pidkhodu [Media psychology: basics of reflexive approach]. Imeks-LTD. [in Ukrainian].
Panteleeva, N.M. & Kabengele, G.T. (2018) Kiberbulinh yak zahroza psykholohichniy i sotsialʹniy bezpetsi zhyttyediyalʹnosti osobystosti ta suspilʹstva [Cyberbullying as a threat to the psychological and social security of the individual and society]. Finansovyy prostir - Financial space, 4 (32), 125−131. [in Ukrainian].
Alekseenko, T.F. (Eds.). (2009). Sotsialʹna pedahohika [Social pedagogy]. Planer [in Ukrainian].
Teoretychni zasady kiberbulinhu v pidlitkovomu seredovyshchi [Theoretical principles of cyberbullying in adolescence]. (n.d.). mydocx.ru. https://mydocx.ru/10-77317.html [in Ukrainian].
Fadeeva, M.V. (2013) Struktura psykholohichnoyi hotovnosti vchytelya do nadannya psykholohichnoyi dopomohy dytyni-zhertvi kiberbulinhu [The structure of the psychological readiness of the teacher to provide psychological assistance to the child victim of cyberbullying]. Problemy suchasnoyi pedahohichnoyi osvity - Problems of modern pedagogical education: Series: Pedagogy and psychology, 39, 316. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).