ІНТЕГРАЦІЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ СКЛАДОВОЇ ДО ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.52.19-23Ключові слова:
дослідницькі уміння та навички, заклад вищої освіти, освітня програма, складова.Анотація
Процеси світової та європейської інтеграції охоплюють дедалі більшу сферу вищої школи України. Наша країна чітко визначила орієнтир на входження в світовий та європейський освітній простір, здійснює модернізацію освітньої діяльності в контексті визначених вимог. Все це зумовлює науково обґрунтовані підходи до підготовки спеціалістів нової ґенерації. В умовах інтеграції України до світового та європейського освітнього простору доцільним є вивчення й осмислення зарубіжного досвіду формування дослідницьких умінь та навичок студентів закладів вищої освіти. Цей аспект став метою нашого дослідження. Застосовані методи дослідження: аналіз і синтез психолого-педагогічної літератури (для з’ясування специфіки дослідницької підготовки); теоретичне узагальнення (для формулювання авторських висновків). Нині однією з провідних світових тенденцій університетської освіти є інтеграція дослідницької складової до процесу навчання майбутніх фахівців. Уведення дослідницької складової до університетських навчальних планів і програм має відмінності в різних закладах вищої освіти. Так, означена складова може бути інтегрована до навчальних курсів або забезпечуватися викладанням курсів з методології наукових досліджень. Проте, дослідники проблеми віддають перевагу послідовному цілісному підходу до формування дослідницьких навичок студентів бакалаврату та магістратури.
Посилання
Список використаної літератури
National Tempus Office in Ukraine. URL: https://www.tempus.org.ua/uk/vyshha-osvita-ta-bolonskyj-proces/ogljad/87-2009-05-19-21-13-19.html (дата звернення: 18.03.2021)
Kennedy D., Hyland Á., Ryan N. Writing and using learning outcomes: a practical guide, article C 3.4-1 / In E.Froment, J.Kohler, L.Purser & L.Wilson (Eds.), EUA Bologna Handbook. Making Bologna Work. Berlin: Raabe Verlag, 2006. URL: https://www.bologna-handbook.com/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=78 (дата звернення: 18.03.2021)
Козлов Д.О. Управлінська компетентність викладача: теорія і практика формування: монографія. Суми: ВВП «Мрія», 2015. 260 с.
Clark T, Hordosy R. (2019). Undergraduate experiences of the research/teaching nexus across the whole student lifecycle. Teaching in Higher Education. 2019. №24 (3). Р.412−427.
Paul, J.-R., & Tansy, J. A phenomenographic study of research informed teaching through the eyes of Masters’ students. Studies in Higher Education. 2020. № 45 (4). Р.847−861.
Perron B.E., Victor B.G., Hiltz B.S., Ryan, J. Teaching Note − Data Science in the MSW Curriculum: Innovating Training in Statistics and Research Methods. Journal of Social Work Education. 2020. № 58 (1). Р.193−198.
Rossum E.J., Schenk S.M. The relationship between learning conception, study strategy and learning outcome. British Journal of Educational Psychology. 1984. № 54. Р.73–83.
Balloo K., Pauli R., Worrell M. Conceptions of research methods learning among psychology undergraduates: A Q methodology study. Cognition and Instruction. 2018. № 36. Р.279–296.
Vermunt, J.D., Vermetten Y.J. Patterns in student learning: Relationships between learning strategies, conceptions of learning, and learning orientations. Educational Psychology Review. 2004. № 16. Р.359–384.
Salmento H., & Murtonen M. The roles of epistemic understanding and research skills in students’ views of scientific thinking. In M.Murtonen, K.Balloo (Eds.), Redefining scientific thinking for higher education, higher-order thinking, evidence-based reasoning and research skills. Cham, Switzerland: Palgrave Macmillan, 2019. P.31–57.
Salmento H., Murtonen M., Kiley M. Understanding teacher education students’ research competence through their conceptions of theory. Frontiers in Education. 2021. № 6. Article 763803.
Balloo K., Pauli R., Worrell M. Individual differences in psychology undergraduates’ development of research methods knowledge and skills. Procedia ‒ Social and Behavioral Sciences. 2016. № 217. Р.790–800.
Murtonen M., Olkinuora E., Tynjala P., Lehtinen E. “Do I need research skills in working life?”: University students’ motivation and difficulties in quantitative methods courses. Higher Education. 2008. № 56. Р.599–612.
Shaw K., Holbrook A., Bourke S. Student experience of final-year undergraduate research projects: An exploration of ‘research preparedness’. Studies in Higher Education. 2013. № 38. Р.711–727.
Jenkins A., Healey M. Institutional strategies to link teaching and research. UK: Higher Education Academy, 2005. 68 p.
Anderson S.G. Engaging students in community-based research: A model for teaching social work research. Journal of Community Practice. 2003. № 10. Р.71–87.
Shostak S., Girouard J., Cunningham D., Cadge W. Teaching graduate and undergraduate research methods: A multipronged departmental initiative. Teaching Sociology. 2010. № 38. Р.93–105.
Vieno K., Rogers K.A., Campbell N. Broadening the definition of “research skills” to enhance students’ competence across undergraduate and master’s programs. Education Sciences. 2022. № 12. Article 642.
Laidlaw A., Aiton J., Struthers J., Guild S. Developing research skills in medical students: AMEE Guide No. 69. Medical Teacher. 2012. № 34. Р.754–771.
Bloom B.S. Taxonomy of Educational Objections. Handbook I. Cognitive Domain. New York: David Me Key, 1954. 366 p.
Jenkins, A. Adaptation of US undergraduate research schemes for mainstream development in the UK and other international contexts: Principles and policies. URL: http://www2.warwick.ac.uk/fac/cross_fac/iatl/cetl/resources (дата звернення: 28.03.2022)
Willison J., O’Regan K. Research skill development framework. URL: http://www.adelaide.edu.au/rsd/framework/rsd-framework.pdf (дата звернення: 28.03.2022)
Willison J., O’Regan K. Commonly known, commonly not known, totally unknown: A framework for students becoming researchers. Higher Education Research and Development. 2007. № 26 (4). Р.393-409ю
Willison J. When academics integrate research skill development in the curriculum. Higher Education Research and Development. 2012. № 31. Р.905–919.
Auchincloss L.C., Laursen S.L., Branchaw J.L., Eagan K., Graham M., Hanauer D.I., Lawrie G., McLinn C.M., Pelaez N., Rowland S., et al.. Assessment of course-based undergraduate research experiences: A meeting report. CBE Life Sciences Education. 2014. № 13. Р.29–40.]
Seymour E., Hunter A., Laursen S.L., DeAntoni T. Establishing the benefits of research experiences for undergraduates in the sciences: First findings from a three-year study. Science Education. 2004. № 88. Р 493–534.
Crebert G., Bates M., Bell B., Patrick C., Cragnolini V. Developing generic skills at university, during work placement and in employment: Graduates’ perceptions. Higher Education Research and Development. 2004. № 23. Р.147–165.
References
National Tempus Office in Ukraine. URL: https://www.tempus.org.ua/uk/vyshha-osvita-ta-bolonskyj-proces/ogljad/87-2009-05-19-21-13-19.html [in Ukrainian]
Kennedy, D., Hyland, Á., & Ryan, N. (2006). Writing and using learning outcomes: a practical guide, article C 3.4-1 / In E.Froment, J.Kohler, L.Purser & L.Wilson (Eds.), EUA Bologna Handbook. Making Bologna Work. Berlin: Raabe Verlag. URL: https://www.bologna-handbook.com/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=78
Kozlov, D.O. (2015). Upravlinska kompetentnist vykladacha: teoriya i praktyka formuvannya [Managerial competence of an educator: theory and practice of formation]. Mriya. [in Ukrainian].
Clark, T, & Hordosy, R. (2019). Undergraduate experiences of the research/teaching nexus across the whole student lifecycle. Teaching in Higher Education, 24 (3), 412−427.
Paul, J.-R., & Tansy, J. (2020). A phenomenographic study of research informed teaching through the eyes of Masters’ students. Studies in Higher Education, 45 (4), 847−861.
Perron, B.E., Victor, B.G., Hiltz, B.S., & Ryan, J. (2020). Teaching Note − Data Science in the MSW Curriculum: Innovating Training in Statistics and Research Methods. Journal of Social Work Education, 58 (1), 193−198.
Rossum, E.J., & Schenk, S.M. (1984). The relationship between learning conception, study strategy and learning outcome. British Journal of Educational Psychology, 54, 73–83.
Balloo, K., Pauli, R., & Worrell, M. (2018). Conceptions of research methods learning among psychology undergraduates: A Q methodology study. Cognition and Instruction, 36, 279–296.
Vermunt, J.D., & Vermetten, Y.J. (2004). Patterns in student learning: Relationships between learning strategies, conceptions of learning, and learning orientations. Educational Psychology Review, 16, 359–384.
Salmento, H., & Murtonen, M. (2019). The roles of epistemic understanding and research skills in students’ views of scientific thinking. In M.Murtonen, K.Balloo (Eds.), Redefining scientific thinking for higher education, higher-order thinking, evidence-based reasoning and research skills (pp.31–57). Palgrave Macmillan.
Salmento, H., Murtonen, M., & Kiley, M. (2021). Understanding teacher education students’ research competence through their conceptions of theory. Frontiers in Education, 6, 763803.
Balloo, K., Pauli, R., & Worrell, M. (2016). Individual differences in psychology undergraduates’ development of research methods knowledge and skills. Procedia ‒ Social and Behavioral Sciences, 217, 790–800.
Murtonen, M., Olkinuora, E., Tynjala, P., Lehtinen, E. (2008). “Do I need research skills in working life?”: University students’ motivation and difficulties in quantitative methods courses. Higher Education, 56, 599–612.
Shaw, K., Holbrook, A., & Bourke,S. (2013). Student experience of final-year undergraduate research projects: An exploration of ‘research preparedness’. Studies in Higher Education, 38, 711–727.
Jenkins, A., & Healey. M. (2005). Institutional strategies to link teaching and research. Higher Education Academy.
Anderson, S.G. (2003). Engaging students in community-based research: A model for teaching social work research. Journal of Community Practice, 10, 71–87.
Shostak, S., Girouard, J., Cunningham, D., & Cadge, W. (2010). Teaching graduate and undergraduate research methods: A multipronged departmental initiative. Teaching Sociology, 38, 93–105.
Vieno, K., Rogers, K.A., Campbell, N. (2022). Broadening the Definition of “Research Skills” to Enhance Students’ Competence across Undergraduate and Master’s Programs. Education Sciences, 12, 642.
Laidlaw, A., Aiton, J., Struthers, J., & Guild, S. (2012). Developing research skills in medical students: AMEE Guide No.69. Medical Teacher, 34, 754–771.
Bloom, B.S. (1954). Taxonomy of Educational Objections. Handbook I. Cognitive Domain. David Me Key.
Jenkins, A. (2008). Adaptation of US undergraduate research schemes for mainstream development in the UK and other international contexts: Principles and policies. Retrieved from University of Warwick website: http://www2.warwick.ac.uk/fac/cross_fac/iatl/cetl/resources
Willison, J., & O’Regan, K. (2006). Research skill development framework. Retrieved from University of Adelaide website: http://www.adelaide.edu.au/rsd/framework/rsd-framework.pdf
Willison, J., & O’Regan, K. (2007). Commonly known, commonly not known, totally unknown: A framework for students becoming researchers. Higher Education Research and Development, 26 (4), 393-409.
Willison, J. (2012). When academics integrate research skill development in the curriculum. Higher Education Research and Development, 31, 905–919.
Auchincloss, L.C., Laursen, S.L., Branchaw, J.L., Eagan, K., Graham, M., Hanauer, D.I., Lawrie, G., McLinn, C.M., Pelaez, N., Rowland, S., et al. (2014). Assessment of course-based undergraduate research experiences: A meeting report. CBE Life Sciences Education, 13, 29–40.]
Seymour, E., Hunter, A., Laursen, S.L., & DeAntoni, T. (2004). Establishing the benefits of research experiences for undergraduates in the sciences: First findings from a three-year study. Science Education, 88, 493–534.
Crebert, G., Bates, M., Bell, B., Patrick, C., & Cragnolini, V. (2004). Developing generic skills at university, during work placement and in employment: Graduates’ perceptions. Higher Education Research and Development, 23, 147–165
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).