ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕМОЦІЙНИХ НАВИЧОК В УЧНІВСЬКОЇ МОЛОДІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.53.40-43Ключові слова:
соціально-емоційне навчання, соціально-емоційні компетенції, емоційний інтелект, Нова українська школа, учнівська молодь.Анотація
Статтю присвячено сутності формування соціально-емоційного навчання у контексті розвитку емоційного інтелекту учнівської молоді в сучасній школі. Схарактеризовано виміри та рівні соціально-емоційного та етичного навчання. Обґрунтовано значення впровадження елементів соціально-емоційного та етичного навчання під час здобуття академічних знань учнів. Метою статті є теоретичне обґрунтування організаційно-змістових умов розвитку соціально-емоційних компетентностей в учнівської молоді, надати рекомендації з впровадження соціально-емоційного навчання для учнівської молоді. Для використання вивчених завдань застосовувалися теоретичні методи дослідження, а саме аналіз психолого-педагогічних, соціологічних джерел, синтез, узагальнення, систематизація. В статті висвітлена наукова новизна дослідження а саме, обґрунтовано соціально-психологічні умови формування соціально-емоційних навичок учнівської молоді; уточнено зміст, структуру, виміри та рівні формування соціально-емоційних навичок учнівської молоді. Стаття містить список цінних навичок учнівської молоді, які позитивно сприятимуть формуванню соціально-емоційних компетенцій.
Посилання
Список використаної літератури
Дослідження соціально-емоційних навичок учнів: відповіді організаторів - Державна служба якості освіти України. Державна служба якості освіти України. URL: https://sqe.gov.ua/doslidzhennya-socialno-emociynikh-nav/ (дата звернення: 27.09.2023).
Міністерство освіти і науки України - У 26 школах почався пілот з впровадження програми розвитку м’яких навичок СЕЕН: соціально-емоційного та етичного навчання. Головна | Міністерство освіти і науки України. URL: https://mon.gov.ua/ua/news/u-26-shkolah-pochavsya-pilot-z-vprovadzhennya-programi-rozvitku-myakih-navichok-seen-socialno-emocijnogo-ta-etichnogo-navchannya (дата звернення: 18.08.2023).
Вибрані матеріали міжнародної програми з формування мʼяких навичок СЕЕ¬навчання / За загальною редакцією О.Елькіна, О.Масалітіної, Я.Фюрста. Харків: Дім реклами, 2019. 60 с.
Що таке СЕЕН ‒ EdСamp Ukraine. EdСamp Ukraine ‒ Ми обʼєднуємо освітян і допомагаємо їм зростати. URL: https://www.edcamp.ua/seelukraine/shcho-take-seen (дата звернення: 18.07.2023).
Аналітичний огляд «Можливості для реалізації соціально-емоційного навчання в рамках реформи «Нова українська школа» / Л Гриневич та ін. Київ: Шкільний світ, 2021. 314 с.
Іванова Є.О. Розвиток і психодіагностика емоційного інтелекту в підлітковому віці., Актуальні проблеми соціології психології, педагогіки. 2014. Вип.1. С. 97–103.
References
Doslidzhennya sotsialʹno-emotsiynykh navychok uchniv: vidpovidi orhanizatoriv ‒ Derzhavna sluzhba yakosti osvity Ukrayiny. Derzhavna sluzhba yakosti osvity Ukrayiny [Study of social-emotional skills of students: answers of the organizers ‒ State Service of Education Quality of Ukraine. State Education Quality Service of Ukraine]. https://sqe.gov.ua/doslidzhennya-socialno-emociynikh-nav. (in Ukrainian).
Ministerstvo osvity i nauky Ukrayiny ‒ U 26 shkolakh pochavsya pilot z vprovadzhennya prohramy rozvytku myakykh navychok SEEN: sotsialno-emotsiynoho ta etychnoho navchannya [Ministry of Education and Science of Ukraine ‒ In 26 schools, a pilot program for the development of soft skills of SEEN: socio-emotional and ethical education has begun].https://mon.gov.ua/ua/news/u-26-shkolah-pochavsya-pilot-z-vprovadzhennya-programi-rozvitku-myakih-navichok-seen-socialno-emocijnogo-ta-etichnogo-navchannya. (in Ukrainian).
Elkina O., Masalitina O., & Furst Ya. (Eds.). (2019). Vybrani materialy mizhnarodnoyi prohramy z formuvannya myakykh navychok SEE¬navchannya [Selected materials of the international program on the formation of soft skills of SEE education]. Dim reklamy. (in Ukrainian).
Shcho take SEEN ‒ EdSamp Ukraine. EdSamp Ukraine ‒ My obyednuyemo osvityan i dopomahayemo yim zrostaty [What is SEEN ‒ EdSamp Ukraine. EdSamp Ukraine ‒ We unite educators and help them grow]. https://www.edcamp.ua/seelukraine/shcho-take-seen. (in Ukrainian).
Hrynevych, L. (2021). Analitychnyy ohlyad «Mozhlyvosti dlya realizatsiyi sotsialʹno-emotsiynoho navchannya v ramkakh reformy «Nova ukrayinska shkola» [Analytical review of «Possibilities for the implementation of socio-emotional education within the framework of the reform «New Ukrainian School»]. Shkilnyy svit. (in Ukrainian).
Ivanova, E. (2014). Rozvytok i psykhodiahnostyka emotsiynoho intelektu v pidlitkovomu vitsi [Development and psychodiagnosis of emotional intelligence in adolescenceї. Aktualʹni problemy sotsiolohiyi psykholohiyi, pedahohiky – Actual problems of sociology, psychology, pedagogy, 1, 97–103. (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.