ЕТАПИ І ПІДСИСТЕМА ВПРАВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ЛЕКСИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОМУ УСНОМУ АНГЛОМОВНОМУ СПІЛКУВАННІ МАЙБУТНІХ ЕКОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.53.147-151Ключові слова:
лексична компетентність, професійно орієнтоване усне англомовне спілкування, майбутні екологи, етапи, підсистема вправ.Анотація
Статтю присвячено актуальній у методиці навчання германських мов проблемі обґрунтування етапів і розроблення підсистеми вправ для формування лексичної компетентності в професійно орієнтованому усному англомовному спілкуванні майбутніх екологів. Мета статті полягала в обґрунтуванні етапів і розробленні підсистеми вправ для формування лексичної компетентності в професійно орієнтованому усному англомовному спілкуванні майбутніх екологів. У процесі дослідження використано низку методів: аналіз наукових розвідок українських і закордонних дослідників; узагальнення, систематизація з метою виокремлення етапів формування лексичної компетентності; класифікація з метою укладання підсистеми вправ. Доведено, що ефективна організація формування лексичної компетентності вимагає обґрунтування етапів навчання й розроблення відповідної підсистеми вправ. До етапів формування лексичної компетентності в професійно орієнтованому усному англомовному спілкуванні майбутніх екологів віднесено: ознайомчий етап, етап автоматизації та етап застосування. Запропонована підсистема вправ представлена п’ятьма групами вправ: групою вправ на ознайомлення з лексичними одиницями, групою вправ на семантизацію лексичних одиниць, групою вправ на лексичне оформлення діалогічних і монологічних єдностей, групою вправ на лексичне оформлення діалогічних і монологічних висловлювань понадфразового рівня, групою вправ на лексичне оформлення діалогічних і монологічних висловлювань текстового рівня, а також низкою підгруп вправ.
Посилання
Список використаної літератури
Баб’юк О.В. Формування професійно орієнтованої англомовної компетентності в монологічному мовленні майбутніх фахівців сфери туризму : дис. …. канд. пед. наук : 13.00.02/ Терноп. пед. ун-т. Тернопіль, 2019. 274 с.
Варава С.В. Використання системи вправ для формування професійно орієнтованої лінгвістичної компетентності в іноземних студентів на початковому етапі навчання. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти. Випуск 28. 2016. С.23–32.
Майєр Н.В. Формування методичної компетентності у майбутніх викладачів французької мови: теорія і практика. Київ: Вид.центр КНЛУ, 2015. 472 с.
Микитенко Н.О. Технологія формування іншомовної професійної компетентності майбутніх фахівців природничого профілю: монографія. Тернопіль: ТНПУ, 2011. 411 с.
Синекоп О.С. Диференційоване навчання професійно орієнтованого спілкування англійькою мовою майбутніх фахівців у галузі інформаційних технологій [монографія]. Київ: Видавничий центр КНЛУ, 2022. 424 с.
Чистякова А.Б. Система вправ при навчанні іноземної мови. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти на сучасному етапі. Міжпредметні зв’язки. Харків: Харківський національний університет імені В.Н.Каразіна. 2008. № 12. С.208‒213.
Задорожна І. П. Теоретико-методичні засади організації самостійної роботи майбутніх учителів з оволодіння англомовною комунікативною компетенцією: дис. ... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Київ. нац. лінгв. ун-т. Київ, 2012. 770 с.
Котловський А.М. Формування англомовної лексико-граматичної компетентності в говорінні майбутніх економістів у процесі самостійної роботи: дис. … канд.. пед. наук.: 13.00.02/ Терноп. пед. ун-т. Тернопіль, 2017. 253 с.
Семенчук Ю. О. Формування англомовної лексичної компетенції у студентів економічних спеціальностей засобами інтерактивного навчання: дис. … канд. пед. наук.: 13.00.02./ Київ. нац. лінгв. ун-т. Київ, 2007. 280 с.
Скріль І.В. Формування професійно орієнтованої англомовної лексичної компетентності в говорінні у майбутніх фахівців готельно-ресторанної справи з використанням автентичних відеоматеріалів: дис. … к.пед.н.: 13.00.02. Тернопіль : ТНПУ, 2020. 281 с.
Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика: підручник для студентів класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / О.Б.Бігич, Н.Ф.Бориско, Г.Е.Борецькатаін. / За заг. ред. С.Ю.Ніколаєвої. Київ: Ленвіт, 2013. 590 с.
Кодлюк І.В. Формування англомовної компетентності в діалогічному мовленні майбутніх фахівців з туризму в коледжах: дис. …. канд. пед.наук .: 13.00.02/ Терноп. пед. ун-т. Тернопіль, 2019. 274 с.
Скалкін В. Л. Вправи з розвитку усного комунікативного мовлення (на матеріалі англійської мови). Київ: Радянська школа. 1978. 129 с.
Редько В. Засоби формування комунікативної компетентності у змісті шкільних підручників з іноземних мов. Теорія і практика. Київ: Генеза, 2012. 224 с.
Тригуб І.П. Система вправ для формування граматичної компетенції. Науковий вісник Донбасу. 2013. №1. С.1–10.
References
Babyuk, O. (2019). Formuvannya profesiino orientonavoi anglomovnoi kompetentnosti v mohologichnomy movlenni maibutnikh fakhivtsiv sfery turyzmu [Building of English professionally oriented competence in monological speech of prospective specialists in tourism]. Unpublished candidate dissertation. Ternopil, Ternopil National Pedagogical University. (in Ukrainian)
Varava, S. (2016). Vykorystanya systemy vprav dlya formuvannya profesiino orientovanoi lingvistychnoi kompetentnosti v inozemnykh studentiv na pochatkovomuu etapi navchannya [Use of system of exercises for building professionally oriented linguistic competence in foreign students at the level of beginners]. Vykladannya mov u vyschykh zakladakh ocvity, 28, 23–32. (in Ukrainian)
Maier, N. (2015). Vormuvannya metodychnoi kompetentnosti u maibutnikh vykladachiv frantsyzkoi movy: teoriya i praktyka [Building of methodological competence in prospective teacher of French: theory and practice]. KNLU. (in Ukranian)
Mykytenko, N. (2011). Tekhnolohiia formuvannia inshomovnoi profesiinoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv pryrodnychoho profiliu [Technology of building a foreign professional competence in prospective specialists of Sciences]. TNPU. (in Ukrainian)
Synekop, O. (2022). Dyferentsiiovane navchannya profesiino orientovanogo spilkuvannya angliiskoiu movoiu maibutnikh fakhivtsiv u galuzi informatsiinykh tekhnologii [Differential teaching of English professionally oriented communication to prospective specialists of Information Technology]. KNLU. (in Ukranian)
Chystyakova, A. (2008). Systema vprav pry navchanni snozemnoi movy [System of exercises while teaching a foreign language]. Vykladannya mov y vyschykh navchalnykh zakladakh ocvity na sychasnomy etapi, 12, 208‒213. (in Ukrainian)
Zadorozhna, I. (2012). Teoretyko-metodychni zasady orhanizatsii samostiinoi roboty maibutnikh uchyteliv z ovolodinnia anhlomovnoiu komunikatyvnoiu kompetentsiieiu [Theoretical and methodological principles of organization of prospective teachers’ independent work in mastering English communicative competence]. Unpublished doctoral dissertation. Kyiv, Kyiv National Linguistic University. (in Ukrainian)
Kotlovskyi, A. (2017). Formuvannia anhlomovnoi leksyko-hramatychnoi kompetentnosti v hovorinni maibutnikh ekonomistiv u protsesi samostiinoi roboty [Building of English lexical and grammatical competence in prospective economists’ speaking within independent work]. Unpublished candidate dissertation. Ternopil, Ternopil National Pedagogical University. (in Ukrainian)
Semenchuk, Yu. (2007). Formyvannya anglomovnoi leksychnoi kompetentsii u studentiv ekonomichnykh spetsialnostei zasobany interaktyvnogo navchannya [Building of English lexical competence in students of Economics by the means of interactive teaching]. Unpublished candidate dissertation. Kyiv, Kyiv National Linguisiv Iniversity. (in Ukrainian)
Skril, I. (2020). Formuvannia profesiino oriientovanoi anhlomovnoi leksychnoi kompetentnosti v hovorinni u maibutnikh fakhivtsiv hotelno-restorannoi spravy z vykorystanniam avtentychnykh videomaterialiv [Building of professionally-oriented English lexical competence in speaking of prospective specialists of hotel and restaurant business with the usage of authentic video materials]. Unpublished candidate dissertation. Ternopil, Ternopil National Pedagogical University. (in Ukrainian)
Bihych, O.B., Borysko, N.F., & Boretskatain, H.E. (2013). Metodyka navchannia inozemnykh mov i kultur: teoriia i praktyka: pidruchnyk dlia studentiv klasychnykh, pedahohichnykh i linhvistychnykh universytetiv [Teaching methods of foreign languages and cultures: theory and practice for students of classical, pedagogical and linguistic universities]. Lenvit. (in Ukrainian)
Kodliuk, I. (2019). Formuvannya anglomovnoi kompetentnosti v dialogichnomy movlenni maibutnikh fakhivtsiv z turyzmy [Building of English competence in dialogical speech of prospective specialist of tourism] Unpublished candidate dissertation. Ternopil, Ternopil National Pedagogical University. (in Ukrainian)
Skalkin, V. (1978). Vpravy z rozvytku usnogo komunikatyvnogo movlennya [Exercise in development of oral communicative speech in English]. Radyanska shkola. (in Ukrainian)
Redko, V. (2012). Zasoby formyvannya komynikatyvnoi kompetentnosti u zmasti shkilnykh pidruchnykiv z inozemnoi movy [The means of building communicative competence in the content of school course books in foreign languages]. Heneza. (in Ukrainian)
Trygyb, I. (2013). Systema vprav dlya formuvannay gramatuchnoi kompetentsii. [System of exerciss for building grammatical competence]. Naukovii visnyk Donbasy, 1, 1–10. (in Ukrainian)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.