ЗМІСТОВО-ТЕХНОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МАТЕМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2023.53.117-121Ключові слова:
конкурентоспроможність, вчитель математики, науково-дослідницька діяльність, зміст, технології, форми, методи.Анотація
Конкурентоспроможність педагога – це показник успішної професійної діяльності, здатність бути затребуваним через низку особистісно-професійних якостей, які зумовлюють високий рівень фаховості в освітній сфері. Результативність формування конкурентоспроможності майбутнього вчителя математики буде вищою за умови цілеспрямованої, системної підготовки у вищій школі, зокрема, через реалізацію відповідного змістово-технологічного забезпечення. Мета статті – охарактеризувати зміст, форми, методи і технології процесу формування конкурентоспроможності майбутніх учителів математики. Методи дослідження – аналіз наукової літератури, систематизація (для з’ясування ключових понять дослідження), впровадження результатів дослідження в практику, спостереження, узагальнення (з метою формування авторських висновків). Встановлено, що конкурентоспроможність вчителя математики формується протягом усього періоду професійної підготовки у ЗВО, зокрема в процесі науково-дослідницької діяльності, що містить три складові: освітню, практико-професійну і дослідницько-інноваційну. Освітня складова передбачає формування конкурентоспроможності майбутніх педагогів під час аудиторного навчання (через застосування низки технологій, форм і методів – ігрових, проблемних, кейсів, дискусії, ігор, портфоліо, підготовки наукових робіт, виконання соціально-педагогічних досліджень) і позааудиторної роботи (зустрічі з провідними педагогами, дослідниками, екскурсії). Практико-професійна складова передбачає дослідницьку спрямованість студентських практик – пропедевтичної і педагогічної. Дослідницько-інноваційна складова уможливлює роботу здобувачів у наукових гуртках, студентському науковому товаристві, конференціях, конкурсах наукових робіт, олімпіадах, академічній мобільності, грантах, виконанні соціально-педагогічних досліджень.
Посилання
Список використаної літератури
Барбара Н., Зенченко Н., Внучкова К. Наукова робота студентів як один із факторів конкурентоспроможності фахівця. Досягнення сучасної електроніки і методики викладання її у вищій школі: тези міжкафедрального наук.-метод. семінару (18–19 квітня 2007 р.). Суми: СумДУ, 2007. С.47–49.
Драч І.І., Литвинова С.Г., Скорнякова О.В. Формування конкурентоспроможності ІТ-фахівців в умовах інформаційно-освітнього середовища технічних коледжів. Інформаційні технології і засоби навчання. 2021. Том 83. № 3. С.130–151.
Князян М.О. Система формування самостійно-дослідницької діяльності майбутніх учителів інфоземних мов у процесі ступеневої підготовки: дис. … докт. пед. наук: 13.00.04. Ізмаїл, 2007. 445 с.
Косович О.В. Формування методичної конкурентоспроможності майбутніх учителів іноземних мов як педагогічна проблема. Педагогічний альманах. 2017. Вип.34. С.113–119.
References
Barbara, N., Zenchenko, N., & Vnuchkova, K. (2007, 18–19 April,). Naukova robota studentiv yak odyn iz faktoriv konkurentospromozhnosti fakhivtsia [Scientific work of students as one of the factors in the competitiveness of the teacher]. Achievements of modern electronics and methods developed at the school ‒ Proceedings of the interdepartmental scientific-method. seminar (pp.47‒49). Sumy, SumDU. (in Ukrainian).
Drach, I.I., Lytvynova, S.H., & Skorniakova, O.V. (2021). Formuvannia konkurentospromozhnosti IT-fakhivtsiv v umovakh informatsiino-osvitnoho seredovyshcha tekhnichnykh koledzhiv [Formation of competitiveness of IT specialists in the minds of the information and educational environment of technical colleges]. Information technologies and technologies, 3(83), 1–2 (in Ukrainian).
Kniazian, M.O. (2007). Systema formuvannia samostiino-doslidnytskoi diialnosti maibutnikh uchyteliv infozemnykh mov u protsesi stupenevoi pidhotovky [System for forming independent-pre-research activities of future teachers of informational sciences in the process of step-by-step training]. Unpublished Doctoral dissertation. Izmail. (in Ukrainian).
Kosovych, O.V. (2017). Formuvannia metodychnoi konkurentospromozhnosti maibutnikh uchyteliv inozemnykh mov yak pedahohichna problema [Formation of methodical competitiveness of future foreign teachers as a pedagogical problem]. Pedagogical almanac, 34, 113–119 (in Ukrainian).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.