СОЦІАЛЬНА ДЕЗАДАПТАЦІЯ ПІДЛІТКІВ – ВИХОВАНЦІВ ІНТЕРНАТНИХ ЗАКЛАДІВ

Автор(и)

  • Maria Donnik кафедра соціальної роботи, соціальної педагогіки та психології, Центральноукраїнський державний педагогічний університет ім.В.Винниченка, м.Кропивницький, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.64-67

Ключові слова:

дезадаптація, соціальна дезадаптація, рівень соціальної дезадаптованості.

Анотація

У статті розглянуто теоретичні питання явища соціальної дезадаптації особистості; обґрунтовано актуальність дослідження, що полягає у необхідності надання своєчасної допомоги особам. Особливо це стосується підлітків, коли йде мова про підліткову кризу, бажання виділитися та здаватися дорослим, тим самим уникаючи будь-якої допомоги. Метою статті є теоретичне обґрунтування сутності й змісту явищ дезадаптації особистості та дослідження реального стану дезадаптованості підлітків в умовах школи-інтернату. Для виявлення рівня дезадаптованості вихованців інтернатного закладу дослідником було розроблено та апробовано авторську анкету. Отримані дані дозволили зробити висновок про сформованість високого рівня соціальної дезадаптованості підлітків. А саме, у переважній більшості учнів відсутнє бажання навчатися; достатньо великий відсоток пасивних вихованців або ж таких, хто займає відносно середню позицію щодо участі в шкільному житті; наявність частих конфліктних ситуацій з однолітками та вчителями; епізодичних порушень правил поведінки, встановлених в навчальному закладі при виборі дозвіллєвої діяльності; асоціальний спосіб життя, який слугує зв’язком, предметом дружби вихованців з їх товаришами; відсутність подальшого продовження навчання в планах на майбутнє; наявність достатньої частки кризових ситуацій, коли потрібна допомога соціального педагога; небажання вихованців налагодити взаємостосунки з шкільним колективом та оточенням взагалі; достатньо велика кількість осіб, які мають шкідливі звички і серед них переважна більшість – представники жіночої статі.

Біографія автора

Maria Donnik, кафедра соціальної роботи, соціальної педагогіки та психології, Центральноукраїнський державний педагогічний університет ім.В.Винниченка, м.Кропивницький

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

References

Alieksieienko, T.F., Basiuk, T.P., Bezpalko, O.V., Bekh, I.D., Boltivets, S.I., Bratus, I.V., … & Iurkiv, Y.I. (2013). Entsyklopediia dlia fakhivtsiv sotsialnoi sfery [Encyclopedia for professionals in the social sphere]. Kyiv, Simferopol: Universum [in Ukrainian].

Khoronzhuk, V.I. Dezadaptatsiia starshoklasnykiv yak naukova problema [Disadaptation of senior pupils as a scientific problem]. In Naukovi pratsi Chornomorskoho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu «Kyievo-Mohylianska akademiia». Ser.: Pedahohika. [Scientific works of the Petro Mohyla Black Sea State University of the Kyiv-Mohylanska Academy complex. Series: Pedagogy] (pp. 70-74). Кyiv: Vyd-vo ChSU named after Petro Mohyla [in Ukrainian].

Seiko, N.A. (2002). Sotsialna pedahohika: Kurs lektsii [Social pedagogy: The course of lectures]. Zhytomyr: Zhytomyr.derzh. ped. un-tet [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Donnik, M. (2018). СОЦІАЛЬНА ДЕЗАДАПТАЦІЯ ПІДЛІТКІВ – ВИХОВАНЦІВ ІНТЕРНАТНИХ ЗАКЛАДІВ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 64–67. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.64-67

Номер

Розділ

Статті