Мета та завдання

Метою журналу Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота» є висвітлення результатів досліджень з педагогіки та соціальної роботи. У журналі публікуються результати досліджень, в яких висвітлюються актуальні питання з (але не тільки):

‒ історії педагогіки: еволюція педагогічних теорій та їх вплив на сучасну освіту; трансформація педагогіки та виявлення збережених знань та вмінь; вивчення історичних періодів та дослідження специфіки освітніх систем та педагогічних ідей у різні історичні періоди; дослідження історичних аспектів розвитку освітніх систем у різних країнах; визначення закономірностей розвитку та пошук спільних тенденцій у розвитку освіти, що дозволяють прогнозувати її майбутнє.

‒ методології педагогіки: вдосконалення змісту освіти та визначення сучасних цілей і завдань навчання; модернізація освітніх процесів та розробка нових методів та форм, інноваційних засобів, що оптимізують та підвищують ефективність процесу викладання та виховання; переосмислення освітньої діяльності з акцентом на особистість, її розвиток та вільну реалізацію; інтеграція наукових знань та використання досягнень з інших галузей знань для глибшого розуміння процесів навчання та виховання; аналіз та оцінка філософських та світоглядних позицій, які лежать в основі педагогічних досліджень. 

‒ теорії і практики навчання: наукові моделі, що пояснюють, як людина навчається та отримує знання; практичні способи реалізації теорій навчання: методи навчання, форми навчання.

‒ теорії і практики виховання: теорії, принципи, методи, види виховання.

‒ теорії і методики професійної освіти: обґрунтування професійної підготовки майбутніх фахівців у сучасних умовах розвитку суспільства; порівняльний аналіз освітніх систем різних країн; дослідження аспектів навчання в контексті міжнародного досвіду; аналіз впливу культурних факторів на освітні практики; нові професійні стандарти для викладачів; дослідження впливу диверсифікації освітніх програм на підготовку фахівців; аналіз міжнародного досвіду в професійній освіті та його імплементація.

‒ соціальної роботи: методологія соціальної роботи; історія соціальної роботи; теоретичні засади розвитку соціальної роботи в Україні та закордоном; практичні аспекти роботи фахівців соціальної сфери, міждисциплінарний характер соціальної роботи та методологічні засади професійної підготовки соціальних працівників

 

 

Основні завдання:

‒поширення сучасних науково-педагогічних практик і розробок за різними спеціальностями галузі освіти (Освітні, педагогічні науки; Дошкільна освіта; Початкова освіта; Середня освіта; Професійна освіта; Спеціальна освіта) та соціальної роботи (Соціальна робота та консультування);

‒ сприяння розвитку відкритої науки в Україні шляхом створення відкритого інформаційного середовища;

‒ розвиток співробітництва науковців з різних закладів освіти України та світу, в тому числі шляхом демонстрації цифрових профілів та авторів публікацій.