МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВИХ СИМУЛЯТОРІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ М’ЯКИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПРОГРАМІСТІВ

Автор(и)

  • Valerii Kontsedailo кафедра прикладної математики та інформатики, Житомирський державний університет імені Івана Франка, м.Житомир, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.105-108

Ключові слова:

ігровий симулятор, симуляція, інженери-програмісти, формування, компетентності, професійні м’які компетентності.

Анотація

Основним чинником невдалого завершення ПРПЗ є відсутність або низький рівень володіння професійними м’якими компетентностями в учасників проектів, у тому числі в інженерів-програмістів. Мета статті: описати методику використання ігрових симуляторів для формування професійних м’яких компетентностей майбутніх інженерів-програмістів. Методи дослідження: теоретичні (аналіз, порівняння, класифікація, систематизація, узагальнення) – для встановлення сутності та структури професійних компетентностей майбутніх інженерів-програмістів. В статті уточнено поняття «професійні м’які компетентності майбутніх інженерів-програмістів», «ігровий симулятор», «ігрова симуляція». З’ясовано, чому наявність таких компетеностей є важливим для майбутньої професійної діяльності інженерів-програмістів. Запропоновано авторську методику використання ігрових симуляторів для формування професійних м’яких компетентностей майбутніх інженерів-програмістів, розглянуто та описано її окремі компоненти: мета, зміст, засоби, форми та методи. Описано основні методи в межах даної методики: метод проектів, адаптивне навчання, симуляційне навчання, моделювання ситуацій, тестування. Охарактеризовано кожен з перелічених методів. Розглянуто різні форми організації роботи студентів у межах даної методики: тренінги, практичні заняття, самостійна робота, консультації, тести, залік. Обґрунтовано, які саме професійні м’які компетентності формуються при вивченні дисципліни «Професійна практика програмної інженерії».

Біографія автора

Valerii Kontsedailo, кафедра прикладної математики та інформатики, Житомирський державний університет імені Івана Франка, м.Житомир

аспірант

Посилання

References

Clarke, P., & O’Connor, R.V. (2012) The situational factors that affect the software development process: Towards a comprehensive reference framework. Information and Software Technology, 54(5), 433-447.

De Smale, S., Overmans, T., Jeuring, J., & Van de Grint, L. (2015). The Effect of Simulations and Games on Learning Objectives in Tertiary Education: A Systematic Review. GALA, 506-516.

El Emam, K., & Koru, A.G. (2008) A replicated survey of IT software project failures. IEEE software, 25(5), 84−90.

Hansen, D. S, & Storjord, D. Learning through a Game Retrieved. Retrieved from: http://daim.idi.ntnu.no/masteroppgaver/012/12508/masteroppgave.pdf

Isayeva, G. (2005). Metod proektiv − efektyvna tekhnolohiya navchannya [The method of projects is an effective learning technology]. Retrieved from: http://osvita.ua/school/method/technol/1415

Vakaliuk, T.A. (2013). Pidhotovka maibutnih vchyteliv informatyki do rozvytku logichnogo myslennia starshoklasnykiv: teoretyko-metodologichnyi aspect [Preparation of Future Teachers of Informatics for the Development of Logical Thinking of Senior Students: Theoretical and Methodological Aspect]. Zhytomyr: I.Franko’s Print Center [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Kontsedailo, V. (2018). МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ ІГРОВИХ СИМУЛЯТОРІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ М’ЯКИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ІНЖЕНЕРІВ-ПРОГРАМІСТІВ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 105–108. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.105-108

Номер

Розділ

Статті