ЕВОЛЮЦІЯ МІЖНАРОДНИХ МОВ ТА ІНШОМОВНА ОСВІТА В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.134-140Ключові слова:
індоєвропейські мови, Велике Трипілля, міжнародні мови, конкуренція мов, глобальна мова, вивчення іноземних мов.Анотація
Актуальними для України мовні питання роблять процес глобалізації, неподоланий спадок радянського періоду, претензії сусідніх держав до програм шкільного навчання і погана обізнаність українців про витоки власної мови. Загальна мета дослідження полягає у ліквідації старих «білих плям» та у виявленні перспектив національних і світових мовних змін. Головні завдання − вказати глибинні причини незнання правди про наше мовне минуле; довести на основі наукових відкриттів роль внеску пращурів з Великого Трипілля у появу індоєвропейської мовної сім'ї; виконати прогноз майбутнього для англійської та інших міжнародних мов. Методологія дослідження − це загальні, системні та нооісторичні методи, які надають кращий спосіб аналізу різних тем. У викладі основного матеріалу центром уваги є нооісторичні докази того, що українська мова − це не просто невелика галузь російської мови, а перетворена первинна індоєвропейська мова. Підтримано теорію формування спільності мов індоєвропейської сім’ї через поширення «хмари тегів» − сотень службових термінів з хай-тек технологій ери бронзи. Розглянуто приклади зростання та занепаду мов окремих народів у минулому. Представлені дані про еволюцію та зміну рейтингу міжнародних мов у «Нові часи». Обґрунтовано причини глобального використання англійської мови в ХХ столітті, але висловлено припущення про неможливість її трансформації в універсальну мову людства в майбутньому. Здійснений аналіз дає змогу зробити наступні висновки: російська мова неминуче занепадатиме і може втратити статус міжнародної після розпаду Росії, тому в системі освіти України слід підвищувати роль англійської мови як засобу розвитку наук і приєднання до ЄС і НАТО; корисно використати позитивний досвід Швеції і Фінляндії в модернізації викладання англійської мови.
Посилання
References
Diamond, J. (2009). Zbroya, mikroby i kharch: Vytoky nerivnostey mizh narodamy [Weapons, microbes and food: The origins of inequalities between peoples]. Kyiv: Nika-Center [in Ukrainian].
Diamond, J. (2013). Tretyy shympanze [The Third Chimpanzee]. Moscow: AST [in Russian].
Harari, Y. (2014). Sapiens. A Brief History of Humankind. London: Harvill Seeker.
Korol, D.O. (2015). Hobekli-Tepe i Norte-Chiko – strukturnyy monumentalizm ta prototsyvilizatsiyni proyavy dokeramichnykh suspilstv [Gobekli-Tepe and North-Chico − structural monumentalism and protocivilizational manifestations of pre-ceramic societies]. Mahisterium. Kulturolohiya [Magisterium. Culturology], 59, 66-77. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Magisterium_kul_2015_59_16 [in Ukrainian].
Korsak, K.V. (2017). Vstup u nooistoriyu i nova Ukrayinska natsionalna ideya – XXI [Introduction to neo-history and the new Ukrainian national idea − XXI]. Humanitarnyy visnyk Zaporizkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi [Humanitarian bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy], 68, 68-77. URL: http://www.zgia.zp.ua/index.php?page=3481&lang=ua [in Ukrainian]
Korsak, K.V., & Korsak, Y.K. (2017). Nooistoriya i noonauky pro mozhlyvistʹ druhoho ukrayinskoho odukhovlennya svitu [Noohistory and Nosciences about the possibility of the Second Ukrainian spiritualization of the world]. Humanitarnyy visnyk Zaporizkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi [Humanitarian bulletin of Zaporizhzhya State Engineering Academy], 69, 112-119 URL: http://vestnikzgia.com.ua/article/view/102113 [in Ukrainian].
Korsak, K.V., & Lyashenko L.M. (2017). Novitnye poyasnennya pokhodzhennya ta uspikhiv indoyevropeyskoyi movnoyi simyi [The latest explanation of the origin and success of the Indo-European linguistic family]. Svitohlyad, 5, 21-271 [in Ukrainian].
Kozyrskyi, V., & Malovichko O. (2017). Komparatyvistyka: manivtsi i nova paradyhma [Comparativity, wandering and a new paradigm]. Svitohlyad, 5, 13-21 [in Ukrainian].
Lyashenko L.M. (2015). Analiz shlyakhiv i zasobiv uspishnykh movnykh zmin v Ukrayini [Analysis of ways and means of successful linguistic changes in Ukraine]. Vyshcha shkola [High school], 9, 78-89 [in Ukrainian].
Lyashenko, L.M. (2017). Nova sproba poyasnennya poyavy i evolyutsiyi protoindoyevropeysʹkoyi movy na osnovi nooistoriyi Ukrayiny [New attempt to explain the emergence and evolution of proto-Indo-European language on the basis of noohistory of Ukraine]. Vyshcha shkola [High school], 2, 43-52 [in Ukrainian].
Lyashenko, L.M., & Solovey, N.V. (2017, October). Analiz novitnikh danykh pro mynule i maybutnye ukrayinskoyi ta anhliysʹkoyi movy [Analysis of the latest data on the past and future of Ukrainian and English]. In Novi kontseptsiyi vykladannya u svitli innovatsiynykh dosyahnen yevropeyskoyi dydaktyky vyshchoyi shkoly [New concepts of teaching in the light of innovative achievements of the European didactics of higher education]. Proceedings of the International scientific-methodical conference (pp.45−48). Kyiv: National Pedagogical University named after M.Drahomanov [in Ukrainian].
Travis-1 speak 80 languages, so can you! URL: https://www.indiegogo.com/projects/travis-i-speak-80-languages-so-can-you-travel#/
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).