ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ В СФЕРІ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ

Автор(и)

  • Mykhailo Povidaichyk кафедра кібернетики і прикладної математики, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна
  • Ivan Shpontak кафедра кібернетики і прикладної математики, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.179-182

Ключові слова:

професійна діяльність вчителя інформатики, інформаційна безпека, захист інформації, інформаційна діяльність, інформаційна культура.

Анотація

У статті проаналізовано деякі аспекти професійної діяльності вчителя інформатики в сфері інформаційної безпеки. Зазначено, що сучасний педагог повинен володіти досвідом власної безпечної інформаційної діяльності, а також формувати навички означеної діяльності в школярів, починаючи від умінь і етики використання інформаційних матеріалів, завершуючи принципами створення власних ресурсів і програм. Метою статті є виявлення особливостей професійної діяльності вчителя інформатики в сфері інформаційної безпеки. Завдання статті: 1) проаналізувати зміст діяльності вчителя інформатики в сфері інформаційної безпеки; 2) розглянути поняття інформаційної культури вчителя інформатики як необхідної складової діяльності фахівця в сфері інформаційної безпеки. Методи дослідження: теоретичний аналіз і синтез психолого-педагогічної літератури для з’ясування змісту професійної діяльності вчителя інформатики та феномену інформаційної культури; узагальнення – для визначення знань, умінь та навичок педагога-інформатика на основі вивчення освітніх програм підготовки фахівців. Обґрунтовано, що діяльність вчителя інформатики у сфері захисту інформації передбачає здійснення профілактичних заходів щодо безпечної інформаційної роботи на різних рівнях, визначення раціональної системи захисту інформації в конкретних умовах педагогічної роботи та ін. Необхідним при цьому є володіння педагогом високим рівнем інформаційної культури, спрямованої на реалізацію професійних функцій шляхом застосування новітніх інформаційних та комунікаційних технологій при обов’язковому забезпеченні вимог інформаційної безпеки. Складовими інформаційної культури вчителя інформатики є інформаційно-правова, програмно-технічна, соціально-культурна.

Біографії авторів

Mykhailo Povidaichyk, кафедра кібернетики і прикладної математики, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

кандидат економічних наук, доцент

Ivan Shpontak, кафедра кібернетики і прикладної математики, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

аспірант

Посилання

References

Kohut, U. P. (2013). Pidhotovka bakalavriv informatyky u VNZ Ukrainy [Preparation of bachelors of computer science in higher educational institutions of Ukraine]. Problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity. Pedahohika i psykholohiia – Problems of modern pedagogical education. Pedagogy and Psychology, 42, 100-109 [in Ukrainian].

Lomasko, P.S. Kurs po zashchyte ynformatsyy kak faktor stanovlenyia budushchykh prepodavatelei ynformatyky [A course on information protection as a factor in the formation of future informatics teachers]. In Novye informacionnye tehnologii v universitetskom obrazovanii – New information technologies in university education: theses of the scientific-methodical

conference (рр. 20-21). Novosibirsk: Rossa [in Russian].

Povidaichyk, O.S. (2007). Formuvannia informatsiinoi kultury maibutnoho sotsialnoho pratsivnyka v protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of informational culture of the future social worker in the process of professional training]. (Unpublished doctoral dissertation). Uzhgorod National University, Uzhgorod [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Povidaichyk, M., & Shpontak, I. (2018). ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ В СФЕРІ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 179–182. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.179-182

Номер

Розділ

Статті