ПРОФЕСІЙНА ДІЯЛЬНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ В СФЕРІ ІНФОРМАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.179-182Ключові слова:
професійна діяльність вчителя інформатики, інформаційна безпека, захист інформації, інформаційна діяльність, інформаційна культура.Анотація
У статті проаналізовано деякі аспекти професійної діяльності вчителя інформатики в сфері інформаційної безпеки. Зазначено, що сучасний педагог повинен володіти досвідом власної безпечної інформаційної діяльності, а також формувати навички означеної діяльності в школярів, починаючи від умінь і етики використання інформаційних матеріалів, завершуючи принципами створення власних ресурсів і програм. Метою статті є виявлення особливостей професійної діяльності вчителя інформатики в сфері інформаційної безпеки. Завдання статті: 1) проаналізувати зміст діяльності вчителя інформатики в сфері інформаційної безпеки; 2) розглянути поняття інформаційної культури вчителя інформатики як необхідної складової діяльності фахівця в сфері інформаційної безпеки. Методи дослідження: теоретичний аналіз і синтез психолого-педагогічної літератури для з’ясування змісту професійної діяльності вчителя інформатики та феномену інформаційної культури; узагальнення – для визначення знань, умінь та навичок педагога-інформатика на основі вивчення освітніх програм підготовки фахівців. Обґрунтовано, що діяльність вчителя інформатики у сфері захисту інформації передбачає здійснення профілактичних заходів щодо безпечної інформаційної роботи на різних рівнях, визначення раціональної системи захисту інформації в конкретних умовах педагогічної роботи та ін. Необхідним при цьому є володіння педагогом високим рівнем інформаційної культури, спрямованої на реалізацію професійних функцій шляхом застосування новітніх інформаційних та комунікаційних технологій при обов’язковому забезпеченні вимог інформаційної безпеки. Складовими інформаційної культури вчителя інформатики є інформаційно-правова, програмно-технічна, соціально-культурна.
Посилання
References
Kohut, U. P. (2013). Pidhotovka bakalavriv informatyky u VNZ Ukrainy [Preparation of bachelors of computer science in higher educational institutions of Ukraine]. Problemy suchasnoi pedahohichnoi osvity. Pedahohika i psykholohiia – Problems of modern pedagogical education. Pedagogy and Psychology, 42, 100-109 [in Ukrainian].
Lomasko, P.S. Kurs po zashchyte ynformatsyy kak faktor stanovlenyia budushchykh prepodavatelei ynformatyky [A course on information protection as a factor in the formation of future informatics teachers]. In Novye informacionnye tehnologii v universitetskom obrazovanii – New information technologies in university education: theses of the scientific-methodical
conference (рр. 20-21). Novosibirsk: Rossa [in Russian].
Povidaichyk, O.S. (2007). Formuvannia informatsiinoi kultury maibutnoho sotsialnoho pratsivnyka v protsesi profesiinoi pidhotovky [Formation of informational culture of the future social worker in the process of professional training]. (Unpublished doctoral dissertation). Uzhgorod National University, Uzhgorod [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.