ГРЕЦЬКИЙ ДОСВІД ЗАСТОСУВАННЯ ІКТ ДЛЯ НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ УЧНІВ У ШКОЛАХ ДРУГОГО ШАНСУ

Автор(и)

  • Nadiia Postryhach відділ зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, м. Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.188-191

Ключові слова:

навчання дорослих, навчання впродовж життя, педагоги дорослих, ІКТ, цифрова грамотність, Школи Другого Шансу, Греція.

Анотація

Актуальність проблеми зумовлюється потужним зростанням нових технологічних середовищ, де ІКТ відіграють центральну і всеохоплюючу роль, пронизуючи всі аспекти сучасного суспільного життя. ІКТ також вважаються рушійною силою для розширення участі дорослих в ініціативах щодо навчання та навчання упродовж усього життя. Метою статті є аналіз грецького досвіду застосування ІКТ у процесі навчання дорослих учнів у Школах другого шансу. Для реалізації поставленої мети та завдань дослідження нами було застосовано метод контент-аналізу. Результати дослідження вказали на наявність оригінальних підходів до методів навчання та розвитку навичок ІКТ, звичок навчання дорослих учнів під час сеансів цифрової грамотності у Школах другого шансу; адаптації та трансформації педагогами дорослих матеріалу курсу відповідно до потреб та бажань дорослих учнів, обираючи соціально-життєвий матеріал відкритого складу. З’ясовано, що використання ІКТ спрямовано в основному на розвиток технічних та соціальних навичок дорослих учнів, із застосуванням певних елементів міждисциплінарності. Доведено, що у процесі ІКТ навчання в більшій мірі було активним як для педагогів, так і для дорослих учнів на різних рівнях: останні розвивали філософські та педагогічні знання, а педагоги отримали подальші технічні знання й навички й знання про застосування ІКТ у повсякденному житті.

Біографія автора

Nadiia Postryhach, відділ зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України, м. Київ

кандидат біологічних наук, старший науковий співробітник

Посилання

References

An introduction to content-analysis. Retrieved from http://www.umsl.edu/~wilmarthp/mrpc-web-resources/content-analysis.pdf

Efstathiou, I. Motivating students in Second Chance Education in Greece: The case of an Evening School and a Second Chance School. Retrieved from : http://www.lse.ac.uk/europeanInstitute/research/hellenicObservatory/pdf/3rd_Symposium/PAPERS/EFSTATHIOU_IOANNIS.pdf

European Commission. (1997). Second Chance Schools: Combating exclusion through education and training, Brussels: Education Training Youth.

European Commission. (2000a). A memorandum on lifelong learning, Brussels: European Commission, 36.

European Commission. (2000b). e-Europe 2002: An information society for all action plan, Brussels: Council and the European Commission, 30.

European Commission. (2001). Making a European area of lifelong learning a reality, Brussels: European Commission, 41.

European Commission. (2003). Implementing lifelong learning strategies in Europe: Progress report on the follow-up to the Council resolution, Brussels: European Commission, 27.

General Secretariat for Adult Education. (2003). A new chance: Second Chance Schools, Athens, Greece: Ministry of Education.

Gorard, S., Selwyn, N., & Madden, L. (2003). Logged on to learning asessing the impact of technology on participation in lifelong learning. International Journal of Lifelong Education, 22(3), 281–296.

Gravani, M.N. (2007). Unveiling professional learning: Shifting from the delivery of courses to an understanding of the processes. Teaching and Teacher Education, 23, 688–704.

Gravani, M.N. (2008). Academics and practitioners: Partners in generating knowledge or citizens of two different worlds? Teaching and Teacher Education, 24, 649–659.

Jarvis, P. (2006). Teaching styles and teaching methods. In P.Jarvis (Ed.), The theory and practice of teaching (pp.28–38). Abingdon: Routledge.

Jimoyiannis, A., & Komis, V. (2006). Exploring secondary education teachers’ attitudes and beliefs towards ICT adoption in education. Themes in Education, 7(2), 181–204.

Jimoyiannis, A., & Komis, V. (2007). Examining teachers’ beliefs about ICT in education: Implications of a teacher preparation program. Teacher Development, 11(2), 181–204.

Jimoyiannis, A. (2008). Factors determining teachers’ beliefs and perceptions of ICT in education. In A.Cartelli & M.Palma (Eds.), Encyclopedia of Information Communication Technology, (pp. 321–334). Hershey, PA: IGI Global.

Jimoyiannis, A., & Gravani, M. (2010). Digital literacy in a lifelong learning programme for adults: Educators’ experiences and perceptions on teaching practices. Digital Literacy and Digital Competence, 1(1), 40–60.

Jimoyiannis, A., & Gravani, M. (2011). Exploring Adult Digital Literacy Using Learners’ and Educators’ Perceptions and Experiences: The Case of the Second Chance Schools in Greece. Educational Technology & Society, 14(1), 217–227.

Knowles, M.S. (1973). The adult learner: A neglected species. American Society for Training and Development. Madison, Houston, TX: Gulf, 207.

Prasad B. Devi. Content Analysis A method in Social Science Research. Retrieved from http://www.css.ac.in/download/Content%20Analysis.%20A%20method%20of%20Social%20Science%20Research.pdf

Vecris, L., & Hodolidou, E. (2003). Educational guidelines for the second chance schools. Athens: IDEKE.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Postryhach, N. (2018). ГРЕЦЬКИЙ ДОСВІД ЗАСТОСУВАННЯ ІКТ ДЛЯ НАВЧАННЯ ДОРОСЛИХ УЧНІВ У ШКОЛАХ ДРУГОГО ШАНСУ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 188–191. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.188-191

Номер

Розділ

Статті