ІНДИВІДУАЛЬНІСТЬ ЯК ЗНАЧУЩА ХАРАКТЕРИСТИКА ОСОБИСТОСТІ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ

Автор(и)

  • Svitlana Pochtovyuk кафедра інформатики та вищої математики, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м.Кременчук

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.192-194

Ключові слова:

особистість, якості особистості, індивідуальність, особистість вчителя.

Анотація

Тенденція гуманізації освіти обумовлює появу нових, більш високих вимог до якості професійної підготовки майбутніх вчителів. Для ефективного виконання своєї роботи, вчитель, перш за все, сам повинен бути особистістю. Метою статті є дослідження проблем розвитку особистості сучасного вчителя та індивідуальності як однієї із значущих його характеристик. У ході дослідження були застосовані такі методи: загальнонаукові (аналіз, синтез, індукція, дедукція); теоретичного рівня (аналіз наукової, навчальної та методичної літератури з питань розуміння понять «особистість» та «індивідуальність», професійної підготовки майбутніх вчителів); емпіричного рівня (педагогічне спостереження, бесіди, вивчення результатів навчальної діяльності студентів). Особистість – це воєдино пов’язана сукупність внутрішніх умов, через які переломлюються всі зовнішні впливи; саме ці внутрішні умови і складають основу індивідуальності. Специфіка педагогічної творчої індивідуальності полягає у тому, що педагог вживається в основні педагогічні відносини, що направлені на особисту індивідуальність учнів, а не просто на їх індивідуальні особливості. Індивідуальність особистості педагога може бути сформована лише у педагогічному співтоваристві, в процесі творчої педагогічної взаємодії, на основі якої виникає новий характер взаємовідносин між суб’єктами освітнього процесу та розвивається досить значиме відношення до педагогічної професії. Розвитку професійно важливих якостей особистості майбутнього вчителя допомагає спеціально організоване навчання, в результаті якого формується як його професійна так і методична компетентності.

Біографія автора

Svitlana Pochtovyuk, кафедра інформатики та вищої математики, Кременчуцький національний університет імені Михайла Остроградського, м.Кременчук

кандидат педагогічних наук

Посилання

References

Abulkhanova-Slavskaia, K.A. (1989). Fylosofsko-psykholohycheskaia kontseptsyia S. L. Rubynshteina [Philosophical and psychological concept of S.L. Rubinshtein]. Moscow: Nauka [in Ukrainian].

Derzhavna natsionalna prohrama «Osvita». Ukrayina XX st. [State national program «Education». Ukraine XXI cen.] (1994). Kyiv: Raiduha [in Ukrainian].

Honcharenko, S. (Ed.). (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].

Kokhan, V.V. (2009). Tlumachnyi slovnyk-dovidnyk z sotsiolohiyi [Explanatory dictionary of sociology]. Chernivtsi: Chernivetskyi natsionalnyi universytet [in Ukrainian].

Krupskyi, Ya.V. & Mikhalevich, V.M. (2010). Tlumachnyi slovnyk z informatsiino-pedahohichnykh tekhnolohii [Explanatory dictionary of information and pedagogical technologies]. Vinnytsia: VNTU [in Ukrainian].

Pro osvitu: Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 r. № 2145-VIII [Law of Ukraine on Education] (2017). Retrieved from http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/110-zakon-ukrayiny-pro-osvitu [in Ukrainian].

Prykhodko, V.O. (2014). Psykholohichnyi slovnyk-dovidnyk [Dictionary of psychology]. Kyiv: Karavella [in Ukrainian].

Rubynshtein, S. L. (1989). Osnovy obshchey psikhologii [Fundamentals of general psychology]. Moscow: Pedahohyka [in russian].

Shynkaruk, V.I. (Ed.). (2002). Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk [Philosophical encyclopedic dictionary]. Kyiv: Abrys [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Номер

Розділ

Статті