ТЕМАТИЧНЕ ПОЛЕ ПЕДАГОГІКИ ЗДОРОВ’Я У СУЧАСНИХ (ПІСЛЯ 1989 РОКУ) ДИСЕРТАЦІЯХ ТА МОНОГРАФІЯХ ПОЛЬСЬКИХ ДОСЛІДНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.218-221Ключові слова:
здоров’я, промоція здоров’я, здоров’язбережувальна педагогіка, здоров’язбережувальна освіта, наукові праці, дисертації, Республіка Польща.Анотація
У статті представлено короткий зміст наукових праць польських авторів щодо різних проблем здоров’язбережувальної педагогіки. Мета і завдання статті пов’язані з висвітленням уміщених в згаданих розвідках теоретичних і практичних основ організації навчально-виховного процесу щодо збереження, зміцнення і формування здоров’я дітей та молоді. Методи дослідження спрямовувалися на певну класифікацію та опис сутності змісту дисертацій і монографій вчених Польщі; застосовувалися різноманітні методологічні підходи у вивченні проблеми дослідження. Результати дослідження: проаналізовано шістнадцять розвідок; визначено тематичне поле педагогіки здоров’я, представлене у них: теоретико-методологічні аспекти цієї педагогки; ціннісний складник конструювання змісту і форм виховання для здоров’я; організаційно-педагогічні засади та різноманітність виховної роботи щодо збереження, зміцнення і формування здоров’я дітей та молоді; теорія і практика професійної підготовки майбутнього вчителя до здоров’язбережувальної діяльності.
Посилання
References
Gavel, A.-H. (2002). Postava vobec zdrovya yako vyznachnik pshygotovanya studentuv pedagogiki do udzyalu v procesye vychovanya zdrovotnego [Attitude towards health as a determinant of preparing students of pedagogy to participate in the process of health education]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&objectId=31834&lang=pl (date of treatment: 01.03.2018) [in Polish]
Gavel, A.-H. (2014). Zasoby zdrovotne mlodzyezhy gimnazyalnej v kontekshchye ekosystemu shkoly [Health resources of junior high school students in the context of the school's ecosystem]. Krakuv: Vydavnictvo Universytetu Yagyellonskyego [in Polish]
Korchak, Y. (2014). Pshygotovanye nauchychyeli shkul gimnazyalnych v Polsce v latach 2009‒2012 do profilaktyki uzalezhnyen [Preparing of junior high school teachers in Poland in 2009-2012 for the prevention of addictions]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&objectId=289049&lang=pl [in Polish]
Kovalska, Y. (2005). Edukacya zdrovotna pshyshlych nauchychyeli vychovanya fizychnego vobec potzheb reformuyoncey shye shkoly [Health education of future physical education teachers towards the needs of the reforming school]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/ praceBadawcze?rtype=opis&objectId=103951&lang=pl [in Polish]
Kovalski, M. (2015). Vartoshch edukacyi i kultury zdrovotney v ruzhnych shrodoviskach vychovavchych [The value of education and health culture in various educational environments]. Retrieved from http://phavi.umcs.pl/at/attachments/2016/0209/114310-autoreferat.pdf [in Polish]
Kropinska, I. (2001). Pshekonanye zdrovotne. V poshukivanyu perspektyvy pedagogichney [Health conviction. In search of a pedagogical perspective]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/ praceBadawcze?rtype=opis&objectId=21635&lang=pl [in Polish]
Leshch-Kryshyakm A.-A. (2008). Pozhyom shkolney edukacyi zdrovotney [The level of school health education]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&objectId=230310&lang=pl [in Polish]
Macyeyevich, H. (1997). Pshygotovanye uchnyuv klas VIII shkul podstavovych do dbaloshchi o vlasne zdrovye [Preparing students of eighth grade primary schools to care for their own health]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&lang=pl&objectId=86234 [in Polish]
Nitecka-Valerych, A. (1998). Pedagogichne uvarunkovanya rozvoyu aktyvnoshchi ruchovey i postav prozdrovotnych dzhyechi v mlodshym vyeku shkolnym [Pedagogical conditions for the development of physical activity and pro-health attitudes of children at a younger school age]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&objectId=1614&lang=pl [in Polish]
Pyechachek-Ogyerman, G. (2007). Shkola i shrodovisko pozashkolne v proceshye kshtaltovanya postav prozdrovotnych uchnyuw [School and non-school environment in the process of shaping pro-health attitudes of pupils]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&objectId=220836&lang=pl [in Polish]
Sobchyk, B. (1999). Mobilna klasa yako modelova pruba stymulacyi ruchovey dzhyeci v vyeku mlodshym shkolnym [Mobile class as a model attempt to stimulate the movement of children at school age]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&objectId=91323&lang=pl [in Polish]
Syrek, E. (2008). Zdrovye i vychovanye a yakoshch zhychya. Perspektyvy i humanistychne oryentacye poznavche [Health and education and the quality of life. Perspectives and humanistic cognitive orientations]. Katovice: Vydavnictvo Universytetu Shlyonskyego [in Polish]
Taranowich, I.-Y. (2010). Zdrovye i sposoby radzenya sobye z yego zagrozhenyami. Analiza socyologichna [Health and ways to deal with its threats. Sociological analysis]. Vroclav: Oficyna Vydavnicha Arboretum. [in Polish]
Wnuk, A.-K. (2015). Pshygotovanye nauchychyeli do realizacyi zadan z zakresu bezpyechenstva ruchu drogovego [Preparing teachers for tasks related to road safety]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&objectId=299422&lang=pl [in Polish]
Woynarowska-Soldan, M. (2006). Klimat spolechny v shkole promuyoncey zdrovye [Social climate in school promoting health]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&lang=pl&objectId=205398 [in Polish]
Zalewska-Meler, A. (2002). Edukacya zdrovotna na progu shkoly podstavovey a kompetencye uchnya [Health education at the threshold of primary school and student's competences]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&objectId=96808&lang=pl [in Polish]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).