ТЕМАТИЧНЕ ПОЛЕ ПЕДАГОГІКИ ЗДОРОВ’Я У СУЧАСНИХ (ПІСЛЯ 1989 РОКУ) ДИСЕРТАЦІЯХ ТА МОНОГРАФІЯХ ПОЛЬСЬКИХ ДОСЛІДНИКІВ

Автор(и)

  • Larysa Slyvka кафедра педагогіки початкової освіти, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», м.Івано-Франківськ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.218-221

Ключові слова:

здоров’я, промоція здоров’я, здоров’язбережувальна педагогіка, здоров’язбережувальна освіта, наукові праці, дисертації, Республіка Польща.

Анотація

У статті представлено короткий зміст наукових праць польських авторів щодо різних проблем здоров’язбережувальної педагогіки. Мета і завдання статті пов’язані з висвітленням уміщених в згаданих розвідках теоретичних і практичних основ організації навчально-виховного процесу щодо збереження, зміцнення і формування здоров’я дітей та молоді. Методи дослідження спрямовувалися на певну класифікацію та опис сутності змісту дисертацій і монографій вчених Польщі; застосовувалися різноманітні методологічні підходи у вивченні проблеми дослідження. Результати дослідження: проаналізовано шістнадцять розвідок; визначено тематичне поле педагогіки здоров’я, представлене у них: теоретико-методологічні аспекти цієї педагогки; ціннісний складник конструювання змісту і форм виховання для здоров’я; організаційно-педагогічні засади та різноманітність виховної роботи щодо збереження, зміцнення і формування здоров’я дітей та молоді; теорія і практика професійної підготовки майбутнього вчителя до здоров’язбережувальної діяльності.

Біографія автора

Larysa Slyvka, кафедра педагогіки початкової освіти, ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», м.Івано-Франківськ

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

References

Gavel, A.-H. (2002). Postava vobec zdrovya yako vyznachnik pshygotovanya studentuv pedagogiki do udzyalu v procesye vychovanya zdrovotnego [Attitude towards health as a determinant of preparing students of pedagogy to participate in the process of health education]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&objectId=31834&lang=pl (date of treatment: 01.03.2018) [in Polish]

Gavel, A.-H. (2014). Zasoby zdrovotne mlodzyezhy gimnazyalnej v kontekshchye ekosystemu shkoly [Health resources of junior high school students in the context of the school's ecosystem]. Krakuv: Vydavnictvo Universytetu Yagyellonskyego [in Polish]

Korchak, Y. (2014). Pshygotovanye nauchychyeli shkul gimnazyalnych v Polsce v latach 2009‒2012 do profilaktyki uzalezhnyen [Preparing of junior high school teachers in Poland in 2009-2012 for the prevention of addictions]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&objectId=289049&lang=pl [in Polish]

Kovalska, Y. (2005). Edukacya zdrovotna pshyshlych nauchychyeli vychovanya fizychnego vobec potzheb reformuyoncey shye shkoly [Health education of future physical education teachers towards the needs of the reforming school]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/ praceBadawcze?rtype=opis&objectId=103951&lang=pl [in Polish]

Kovalski, M. (2015). Vartoshch edukacyi i kultury zdrovotney v ruzhnych shrodoviskach vychovavchych [The value of education and health culture in various educational environments]. Retrieved from http://phavi.umcs.pl/at/attachments/2016/0209/114310-autoreferat.pdf [in Polish]

Kropinska, I. (2001). Pshekonanye zdrovotne. V poshukivanyu perspektyvy pedagogichney [Health conviction. In search of a pedagogical perspective]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/ praceBadawcze?rtype=opis&objectId=21635&lang=pl [in Polish]

Leshch-Kryshyakm A.-A. (2008). Pozhyom shkolney edukacyi zdrovotney [The level of school health education]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&objectId=230310&lang=pl [in Polish]

Macyeyevich, H. (1997). Pshygotovanye uchnyuv klas VIII shkul podstavovych do dbaloshchi o vlasne zdrovye [Preparing students of eighth grade primary schools to care for their own health]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&lang=pl&objectId=86234 [in Polish]

Nitecka-Valerych, A. (1998). Pedagogichne uvarunkovanya rozvoyu aktyvnoshchi ruchovey i postav prozdrovotnych dzhyechi v mlodshym vyeku shkolnym [Pedagogical conditions for the development of physical activity and pro-health attitudes of children at a younger school age]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&objectId=1614&lang=pl [in Polish]

Pyechachek-Ogyerman, G. (2007). Shkola i shrodovisko pozashkolne v proceshye kshtaltovanya postav prozdrovotnych uchnyuw [School and non-school environment in the process of shaping pro-health attitudes of pupils]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&objectId=220836&lang=pl [in Polish]

Sobchyk, B. (1999). Mobilna klasa yako modelova pruba stymulacyi ruchovey dzhyeci v vyeku mlodshym shkolnym [Mobile class as a model attempt to stimulate the movement of children at school age]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&objectId=91323&lang=pl [in Polish]

Syrek, E. (2008). Zdrovye i vychovanye a yakoshch zhychya. Perspektyvy i humanistychne oryentacye poznavche [Health and education and the quality of life. Perspectives and humanistic cognitive orientations]. Katovice: Vydavnictvo Universytetu Shlyonskyego [in Polish]

Taranowich, I.-Y. (2010). Zdrovye i sposoby radzenya sobye z yego zagrozhenyami. Analiza socyologichna [Health and ways to deal with its threats. Sociological analysis]. Vroclav: Oficyna Vydavnicha Arboretum. [in Polish]

Wnuk, A.-K. (2015). Pshygotovanye nauchychyeli do realizacyi zadan z zakresu bezpyechenstva ruchu drogovego [Preparing teachers for tasks related to road safety]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&objectId=299422&lang=pl [in Polish]

Woynarowska-Soldan, M. (2006). Klimat spolechny v shkole promuyoncey zdrovye [Social climate in school promoting health]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&lang=pl&objectId=205398 [in Polish]

Zalewska-Meler, A. (2002). Edukacya zdrovotna na progu shkoly podstavovey a kompetencye uchnya [Health education at the threshold of primary school and student's competences]. Retrieved from http://nauka-polska.opi.org.pl/dhtml/raporty/praceBadawcze?rtype=opis&objectId=96808&lang=pl [in Polish]

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Slyvka, L. (2018). ТЕМАТИЧНЕ ПОЛЕ ПЕДАГОГІКИ ЗДОРОВ’Я У СУЧАСНИХ (ПІСЛЯ 1989 РОКУ) ДИСЕРТАЦІЯХ ТА МОНОГРАФІЯХ ПОЛЬСЬКИХ ДОСЛІДНИКІВ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 218–221. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.218-221

Номер

Розділ

Статті