ДЕЯКІ АСПЕКТИ СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ СТУДЕНТІВ-ПЕРШОКУРСНИКІВ У КЛАСИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.230-233Ключові слова:
адаптація, навчальна адаптація, соціальна адаптація, професійна підготовка студентів.Анотація
Актуальність проблеми зумовлена необхідністю визначення умов для успішної адаптації студентів першого року навчання у закладах вищої освіти і запобігання дезадаптації особистості до студентського життя та до освітнього середовища, а це можливо тільки на основі ретельного дослідження утруднень у процесі адаптації студентської молоді, аналізу причин та пошуку шляхів їх усунення, вдосконалення педагогічного управління процесом адаптації тощо. Метою статті є дослідження соціальної адаптації студентів першого курсу в умовах класичного університету. Було використано такі взаємопов’язані методи дослідження: теоретичні – з метою усвідомлення сутності та особливостей адаптації студентів до освітнього процесу у вищій школі, розробки та упорядкування питань анкети, формулювання висновків проведеного дослідження тощо (абстрагування, аналіз і синтез, порівняння, узагальнення та ін.); емпіричні – для виявлення реального стану соціальної адаптації студентів-першокурсників в умовах класичного університету (електронне анкетування студентів, педагогічне спостереження); математичні – для обробки отриманих результатів анкетування (метод реєстрування, ранжування, описова статистика). У процесі дослідження отримано такі конкретні результати: показано, що погляди вчених фіксують різноманітні аспекти адаптації, які мають місце в реальній практиці; установлено, що адаптація студентів до навчального та педагогічного колективу проходить успішно; виявлено, що певні труднощі у процесі соціальної адаптації першокурсників університету мають як об’єктивну, так і суб’єктивну природу.
Посилання
References
Antipova, L. A. (2008). Uslovija uspeshnoj adaptacii studentov mladshih kursov k uslovijam vuza [Conditions for the successful adaptation of junior students to the to university conditions]. Secondary professional education, 6, 69-71 [in Russian].
Ball, G. A. (1989). Ponjatie adaptacii i ego znachenija dlja psihologii lichnosti [The concept of adaptation and its implications for the psychology of personality]. Questions of Psychology, 1, 92-100 [in Russian].
Bordovskaja, N. V., & Rean, A. A. (2000). Pedagogika [Pedagogika]. St. Petersburg: Piter [in Russian].
Dubovickaya, T. D., & Krylova, A. V. (2010). Metodika issledovanija adaptirovannosti studentov v vuze [A methodology for studying the adaptation of students in a university]. Psychological and pedagogical research: Electronic specialized scientific and practical periodical [Psychological Science and Education], 2. Retrieved from http://psyedu.ru/journal/2010/2/Dubovitskaya_Krilova.phtml [in Russian].
Dyabel, L. I. (2008). Sotsializatsiya studentiv-pershokursnykiv v umovakh pedahohichnoho universytetu [Socialization of first-year students in the conditions of pedagogical university]. Extended abstract of candidateʼs thesis. Kyiv: Natsionalnyy Pedahohichnyi Universytet imeni M.Dragomanova [in Ukrainian].
Honcharenko, S. U. (1997). Ukrayinskyy pedahohichnyy slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Molodcova, T. D. (2012). Diagnostika adaptacii studentov pervogo kursa [Diagnostics adaptation first-year students]. International Journal of Experimental Education, 5, 13-17 [in Russian].
Mykhaylyshyn, H. Y. & Serman, L. V. (2007). Sotsialna adaptatsiya studentiv do umov navchannya u vyshchykh zakladakh osvity [Social adaptation of students to the learning environment in higher educational institutions]. Pedagogika, psikhologiya i mediko-biologicheskiye problemy fizicheskogo vospitaniya i sporta [Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports], 11, 156-159 [in Ukrainian].
Vinogradova, A. A. (2008). Adaptacija studentov mladshih kursov k obucheniju v vuze [Adaptation of junior students to university education]. Obrazovanie i nauka [Education and Science], 3, 37-48 [in Russian].
Zdanevych, L. V. (2003). Adaptatsiya studentiv pedahohichnykh uchylyshch do novykh umov zhyttyediyalnosti [Adaptation of students of pedagogical colleges to new living conditions]. Extended abstract of candidateʼs thesis. Kyiv: Insytut Pedahohikyi Psykholohii Profesiynoi Osvuty APN Ukrainy [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.