ДЕЯКІ АСПЕКТИ СОЦІАЛЬНОЇ АДАПТАЦІЇ СТУДЕНТІВ-ПЕРШОКУРСНИКІВ У КЛАСИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.230-233Ключові слова:
адаптація, навчальна адаптація, соціальна адаптація, професійна підготовка студентів.Анотація
Актуальність проблеми зумовлена необхідністю визначення умов для успішної адаптації студентів першого року навчання у закладах вищої освіти і запобігання дезадаптації особистості до студентського життя та до освітнього середовища, а це можливо тільки на основі ретельного дослідження утруднень у процесі адаптації студентської молоді, аналізу причин та пошуку шляхів їх усунення, вдосконалення педагогічного управління процесом адаптації тощо. Метою статті є дослідження соціальної адаптації студентів першого курсу в умовах класичного університету. Було використано такі взаємопов’язані методи дослідження: теоретичні – з метою усвідомлення сутності та особливостей адаптації студентів до освітнього процесу у вищій школі, розробки та упорядкування питань анкети, формулювання висновків проведеного дослідження тощо (абстрагування, аналіз і синтез, порівняння, узагальнення та ін.); емпіричні – для виявлення реального стану соціальної адаптації студентів-першокурсників в умовах класичного університету (електронне анкетування студентів, педагогічне спостереження); математичні – для обробки отриманих результатів анкетування (метод реєстрування, ранжування, описова статистика). У процесі дослідження отримано такі конкретні результати: показано, що погляди вчених фіксують різноманітні аспекти адаптації, які мають місце в реальній практиці; установлено, що адаптація студентів до навчального та педагогічного колективу проходить успішно; виявлено, що певні труднощі у процесі соціальної адаптації першокурсників університету мають як об’єктивну, так і суб’єктивну природу.
Посилання
References
Antipova, L. A. (2008). Uslovija uspeshnoj adaptacii studentov mladshih kursov k uslovijam vuza [Conditions for the successful adaptation of junior students to the to university conditions]. Secondary professional education, 6, 69-71 [in Russian].
Ball, G. A. (1989). Ponjatie adaptacii i ego znachenija dlja psihologii lichnosti [The concept of adaptation and its implications for the psychology of personality]. Questions of Psychology, 1, 92-100 [in Russian].
Bordovskaja, N. V., & Rean, A. A. (2000). Pedagogika [Pedagogika]. St. Petersburg: Piter [in Russian].
Dubovickaya, T. D., & Krylova, A. V. (2010). Metodika issledovanija adaptirovannosti studentov v vuze [A methodology for studying the adaptation of students in a university]. Psychological and pedagogical research: Electronic specialized scientific and practical periodical [Psychological Science and Education], 2. Retrieved from http://psyedu.ru/journal/2010/2/Dubovitskaya_Krilova.phtml [in Russian].
Dyabel, L. I. (2008). Sotsializatsiya studentiv-pershokursnykiv v umovakh pedahohichnoho universytetu [Socialization of first-year students in the conditions of pedagogical university]. Extended abstract of candidateʼs thesis. Kyiv: Natsionalnyy Pedahohichnyi Universytet imeni M.Dragomanova [in Ukrainian].
Honcharenko, S. U. (1997). Ukrayinskyy pedahohichnyy slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv: Lybid [in Ukrainian].
Molodcova, T. D. (2012). Diagnostika adaptacii studentov pervogo kursa [Diagnostics adaptation first-year students]. International Journal of Experimental Education, 5, 13-17 [in Russian].
Mykhaylyshyn, H. Y. & Serman, L. V. (2007). Sotsialna adaptatsiya studentiv do umov navchannya u vyshchykh zakladakh osvity [Social adaptation of students to the learning environment in higher educational institutions]. Pedagogika, psikhologiya i mediko-biologicheskiye problemy fizicheskogo vospitaniya i sporta [Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports], 11, 156-159 [in Ukrainian].
Vinogradova, A. A. (2008). Adaptacija studentov mladshih kursov k obucheniju v vuze [Adaptation of junior students to university education]. Obrazovanie i nauka [Education and Science], 3, 37-48 [in Russian].
Zdanevych, L. V. (2003). Adaptatsiya studentiv pedahohichnykh uchylyshch do novykh umov zhyttyediyalnosti [Adaptation of students of pedagogical colleges to new living conditions]. Extended abstract of candidateʼs thesis. Kyiv: Insytut Pedahohikyi Psykholohii Profesiynoi Osvuty APN Ukrainy [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).