МЕТОДИ ТА ФОРМИ ФОРМУВАННЯ ЗАГАЛЬНОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО ЗДІБНИХ УЧНІВ 5-9 КЛАСІВ (У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧИХ ПРЕДМЕТІВ)

Автор(и)

  • Artem Tkachov кафедра загальної педагогіки і педагогіки вищої школи, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, м.Харків, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.238-241

Ключові слова:

загальнокультурна компетентність, методи, форми, високоздібні учні, основна школа.

Анотація

У статті визначено, що актуальність обраної проблеми дослідження зумовлюється необхідністю формування в інтелектуально здібних учнів основної школи загальнокультурної компетентності як однією з ключових компетентностей. Мета статті: висвітлення результатів  емпіричного дослідження, спрямованого на формування загальнокультурної компетентності в інтелектуально здібних учнів 5-9 класів у процесі вивчення суспільствознавчих предметів. Методи дослідження: теоретичні (аналіз, порівняння, узагальнення з метою вивчення наукової літератури для визначення суті загальнокультурної компетентності учнів; емпіричні (спостереження, бесіди, педагогічний експеримент для перевірки ефективності обраних методів та форм формування цієї компетентності в інтелектуально здібних учнів 5-9 класів). Результати дослідження: уточнення авторського розуміння суті поняття «загальнокультурна компетентність» та вимог до вивчення школярами суспільствознавчих предметів у 5-9 класах у контексті формування цієї компетентності, виявлення психологічних особливостей високоздібних учнів підліткового віку, які необхідно враховувати вчителю під час роботи з ними; визначення та доведення ефективності обраних методів і форм формування в учнів 5-9 класів загальнокультурної компетентності у процесі вивчення ними суспільствознавчих дисциплін.

Біографія автора

Artem Tkachov, кафедра загальної педагогіки і педагогіки вищої школи, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди, м.Харків

кандидат педагогічних наук

Посилання

References

Derzhavnyi standart bazovoi ta povnoi serednoi osvity (Postanova KMU vid 23 lystopada 2011 r. № 1392) [State standard of a basic and a senior secondary education] Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1392-2011-p.

Klymeniuk, Y.M. (2007). Osoblyvosti navchannia intelektualno obdarovanykh uchniv. [Peculiarities of teaching gifted pupils]. In Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka [Bulletin of Ivan Franko Zhytomyr State University], 33, 55–57 [in Ukrainian].

Kontseptsiia «Nova ukrainska shkola» [Concept «New Ukrainian School»] Retrieved from http://osvita.ua/legislation/Ser_osv/54258.

Kulchytska, O.I. (2001). Spetsyfika dytiachoi obdarovanosti [Specificity of a child’s giftedness]. In Obdarovana dytyna [Gifted child], 1, 3-10 [in Ukrainian].

Melnyk, S.A. (2010). Intehrovanyi urok yak zasib formuvannia zahalnokulturnoi kompetentnosti uchniv osnovnoi shkoly [An integrated lesson as a means of forming general cultural competence among pupils of a middle school]. Extended abstract of candidates thesis. Kharkiv: Kharkiv National pedagogical University [in Ukrainian].

Mykhaleva, E.S. (2015). Razvytye potentsyala odarennіkh podrostkov [Development of gifted teenagers’ potential]. In Sovremennіe problemі nauky y obrazovanyia [Modernproblems of science and education], 2, part 1. Retrieved from https://www.science-education.ru/ru/article/view?id=18401 [in Russian].

Ovcharuk, O. V. (Ed.). (2004). Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy [Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives], Kyiv: Bv [in Ukrainian].

Tukhtubaeva, Y. Problemі odarennіkh detei y kak ykh reshyt v uslovyiakh obshcheobrazovatelnoi shkolі [Gifted children’s problems and how to solve them in the conditions of a middle school] Retrieved from http://pedsovet.su/metodika/ 6170_ problemy_odarennyh_detey [in Russian].

Verbytskyi ,V.V. Formuvannia kliuchovykh kompetentnostei uchniv – osnovne zavdannia navchalnoho zakladu [Formation of pupils’ key competence is the main task of an educational institution] Retrieved from http://lib.iitta.gov.ua/2372/1/Verbytsky.pdf [in Ukrainian].

Zanaev, S.S. (2010). Pedahohycheskye uslovyia formyrovanyia sotsyalnoi kompetentnosty odarennіkh podrostkov v obrazovatelnom prostranstve rehyona [Pedagogical conditions for forming social competences among gifted teenagers in the regional educational system]. Unpublished Candidates Dissertation. Makhachkala: Dagestan State Pedagogical University [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Tkachov, A. (2018). МЕТОДИ ТА ФОРМИ ФОРМУВАННЯ ЗАГАЛЬНОКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ В ІНТЕЛЕКТУАЛЬНО ЗДІБНИХ УЧНІВ 5-9 КЛАСІВ (У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ СУСПІЛЬСТВОЗНАВЧИХ ПРЕДМЕТІВ). Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 238–241. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.238-241

Номер

Розділ

Статті