ПЕРЦЕПТИВНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ

Автор(и)

  • Ganna Tovkanets Мукачівський державний університет, м.Мукачево, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.242-245

Ключові слова:

педагогічна взаємодія, перцепція, міжособистісне спілкування.

Анотація

В статті розглядається проблема перцепції у педагогічній  взаємодії. Метою статті є обґрунтування особливостей перцепції в педагогічній взаємодії. Завданнями  дослідження: обґрунтування  теоретичних підходів  щодо  перцепції у педагогічній взаємодії та визначення особливостей сприймання суб’єктів у міжособистісному спілкуванні. У дослідженні використані методи аналізу, систематизації та концептуалізації наукових ідей, узагальнення. Підкреслено, що в міжособистісній комунікації як особлива проблема виступає інтерпретація повідомлення, що надійшло від педагога до учня і навпаки. Виявлено найбільш важливі властивості суб’єкта сприйняття: активність, інтегративність, субстанціальність, двоплановість. При здійсненні педагогічної взаємодії важливими є психологічні механізми взаємосприйняття і розуміння людьми один одного: ідентифікація, емпатія,  рефлексія, казуальна атрибуція, установки. Зроблено висновок, що сприймання людини детермінується якостями та властивостями об’єкта і сприймання суб’єкта. Врахування особливостей сприймання дозволяє здійснювати міжособистісне спілкування якісно і ефективно, досягаючи поставлених педагогічних цілей, сприяти стимулюванню оптимального емоційного настрою особистості, максимального прояву її, розвитку суспільно схвалюваних схильностей і здібностей.

Біографія автора

Ganna Tovkanets, Мукачівський державний університет, м.Мукачево

доктор педагогічних наук, професор

Посилання

References

Abulkhanova, K. (1973). O subyekte psikhicheskoy deyatelnosti [About the subject of mental activity]. Moscow: Nauka [in Russian].

Ananev, B. (1960). Psykholohyja chuvstvennoho poznanyja. [Psychology of sensory cognition]. Moscow: APN RSFSR [in Russian].

Andreeva, H.(1994). Sotsyalnaia psykholohyia [Social Psychology]. Moscow: Nauka [in Russian].

Andreeva, H. (1997). Psykholohyia sotsyalnoho poznanyja [Psychology of social cognition]. Moscow: Aspekt-Press [in Russian].

Artemieva, E. (1999). Osnovy psykholohyy subjektyvnoi semantyky [The basis of the psychology of subjective semantics]. Moscow: Nauka-Smysl [in Russian].

Bodalev, A. (1983). Lychnost i obshchenije: izbrannye trudy [Personality and communication: selected works]. Moscow: Pedagogyka [in Russian].

Kholodnaia, M. (1997). Psykholohyia yntellekta: paradoksy yssledovanyia [Psychology of the intellect: the paradoxes of research]. Retrieved from http:intellect-invest.org.ua/content/userfiles/ files/library/Holodnaya

Kozubovska, I., & Tovkanets, H. (1998). Sotsialna profilaktyka deviantnoi povedinky: korektsiia vidkhylen u povedintsi vazhkovykhovuvanykh ditei u protsesi profesiinoho pedahohichnoho spilkuvannia [Social prevention of deviant behavior: correction of deviations in the behavior of difficult children in the process of professional pedagogical communication]. Uzhhorod: UzhDU [in Urainian].

Kriuchkova, V. (1994). Symvolizm v izobrazytelnom iskusstve [Symbolism in the visual arts]. Moscow: Yzobrazytelnoe yskusstvo [in Russian].

Levyn, K. (2000). Teoryia polia v sotsyalnykh naukakh [Field Theory in Social Sciences]. Spb.: Rech [in Russian].

Moskalenko, V. (2008). Sotsialna psykholohiia [Social Psychology]. Kyiv: TsUL [in Urainian].

Psychological mechanisms and «effects» of perception. Psykholohichni mekhanizmy i «efekty» pertseptsii. Retrieved from http:studme.com.ua /111211035530/psihologiya

Varaksyn, V. (2015). Mezhlychnostnoje obshchenye kak ynstrument reshenyia problemnych voprosov [Interpersonal communication as a tool for solving problematic issues.] Mezhdunarodnyi zhurnal prykladnych i fundamentalnykh issledovanyi [International Journal of Applied and Fundamental Research], 8(1), 172-175 [in Russian].

Vyhotskyj, L. (1996). Psykholohyia razvytyia kak fenomen kultury [Developmental psychology as a phenomenon of culture]. Voronezh: APSN [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Tovkanets, G. (2018). ПЕРЦЕПТИВНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 242–245. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.242-245

Номер

Розділ

Статті