ПЕРЦЕПТИВНІ АСПЕКТИ ПЕДАГОГІЧНОЇ ВЗАЄМОДІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.242-245Ключові слова:
педагогічна взаємодія, перцепція, міжособистісне спілкування.Анотація
В статті розглядається проблема перцепції у педагогічній взаємодії. Метою статті є обґрунтування особливостей перцепції в педагогічній взаємодії. Завданнями дослідження: обґрунтування теоретичних підходів щодо перцепції у педагогічній взаємодії та визначення особливостей сприймання суб’єктів у міжособистісному спілкуванні. У дослідженні використані методи аналізу, систематизації та концептуалізації наукових ідей, узагальнення. Підкреслено, що в міжособистісній комунікації як особлива проблема виступає інтерпретація повідомлення, що надійшло від педагога до учня і навпаки. Виявлено найбільш важливі властивості суб’єкта сприйняття: активність, інтегративність, субстанціальність, двоплановість. При здійсненні педагогічної взаємодії важливими є психологічні механізми взаємосприйняття і розуміння людьми один одного: ідентифікація, емпатія, рефлексія, казуальна атрибуція, установки. Зроблено висновок, що сприймання людини детермінується якостями та властивостями об’єкта і сприймання суб’єкта. Врахування особливостей сприймання дозволяє здійснювати міжособистісне спілкування якісно і ефективно, досягаючи поставлених педагогічних цілей, сприяти стимулюванню оптимального емоційного настрою особистості, максимального прояву її, розвитку суспільно схвалюваних схильностей і здібностей.
Посилання
References
Abulkhanova, K. (1973). O subyekte psikhicheskoy deyatelnosti [About the subject of mental activity]. Moscow: Nauka [in Russian].
Ananev, B. (1960). Psykholohyja chuvstvennoho poznanyja. [Psychology of sensory cognition]. Moscow: APN RSFSR [in Russian].
Andreeva, H.(1994). Sotsyalnaia psykholohyia [Social Psychology]. Moscow: Nauka [in Russian].
Andreeva, H. (1997). Psykholohyia sotsyalnoho poznanyja [Psychology of social cognition]. Moscow: Aspekt-Press [in Russian].
Artemieva, E. (1999). Osnovy psykholohyy subjektyvnoi semantyky [The basis of the psychology of subjective semantics]. Moscow: Nauka-Smysl [in Russian].
Bodalev, A. (1983). Lychnost i obshchenije: izbrannye trudy [Personality and communication: selected works]. Moscow: Pedagogyka [in Russian].
Kholodnaia, M. (1997). Psykholohyia yntellekta: paradoksy yssledovanyia [Psychology of the intellect: the paradoxes of research]. Retrieved from http:intellect-invest.org.ua/content/userfiles/ files/library/Holodnaya
Kozubovska, I., & Tovkanets, H. (1998). Sotsialna profilaktyka deviantnoi povedinky: korektsiia vidkhylen u povedintsi vazhkovykhovuvanykh ditei u protsesi profesiinoho pedahohichnoho spilkuvannia [Social prevention of deviant behavior: correction of deviations in the behavior of difficult children in the process of professional pedagogical communication]. Uzhhorod: UzhDU [in Urainian].
Kriuchkova, V. (1994). Symvolizm v izobrazytelnom iskusstve [Symbolism in the visual arts]. Moscow: Yzobrazytelnoe yskusstvo [in Russian].
Levyn, K. (2000). Teoryia polia v sotsyalnykh naukakh [Field Theory in Social Sciences]. Spb.: Rech [in Russian].
Moskalenko, V. (2008). Sotsialna psykholohiia [Social Psychology]. Kyiv: TsUL [in Urainian].
Psychological mechanisms and «effects» of perception. Psykholohichni mekhanizmy i «efekty» pertseptsii. Retrieved from http:studme.com.ua /111211035530/psihologiya
Varaksyn, V. (2015). Mezhlychnostnoje obshchenye kak ynstrument reshenyia problemnych voprosov [Interpersonal communication as a tool for solving problematic issues.] Mezhdunarodnyi zhurnal prykladnych i fundamentalnykh issledovanyi [International Journal of Applied and Fundamental Research], 8(1), 172-175 [in Russian].
Vyhotskyj, L. (1996). Psykholohyia razvytyia kak fenomen kultury [Developmental psychology as a phenomenon of culture]. Voronezh: APSN [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.