ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ УПРАВЛІНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • Oksana Tovkanets кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.246-250

Ключові слова:

управлінська культура, управлінські якості, педагог.

Анотація

В статті розглянуто проблему управлінської культури та її вплив на освітню діяльність педагога. Мета статті: обґрунтувати психологічні засади управлінської культури особистості та їх вплив на професійну діяльність педагога. Визначені завдання: обгрунтувати психологічні засади управлінської культури педагога та виявити структуру управлінських якостей педагога. Використані методи; науково-теоретичний аналіз літературних джерел – для виявлення психологічних особливостей управлінської культури; прогностичнийз метою проектування структури управлінських якостей; узагальнення – з метою формулювання висновків. Відмічено, що реалізація компетентнісної парадигми в освіті пред'являє високі вимоги до особистісних та лідерських якостей педагога-управлінця. Схарактеризовано професійно-значимі характеристики управлінських якостей: концентрація і розподіл уваги, розвинена пам'ять, гнучкість і креативність мислення, високі прогностичні здібності, добре розвинена творча уява. Проаналізовано структуру управлінських якостей педагога: індивідуально-особистісні, організаційно-управлінські, перцептивно-лідерські, соціально-психологічні.

Біографія автора

Oksana Tovkanets, кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

кандидат педагогічних наук

Посилання

References

Bondarchuk, O.I. (Ed.). (2014). Psykholohichna pidhotovka kerivnykiv osvitnikh orhanizatsii do diialnosti v umovakh zmin [Psychological training of educational organizations' leaders in the conditions of change]. Kyiv: Un-t menedzhmentu osvity NAPN Ukrainy [in Urainian].

Druker, P.F. (2007). Zadachi menedzhmenta v XXI veke. [The tasks of management in the XXI century]. M.; SPb.; Kyiv: OOO «I.D. Viljams» [in Russian].

Kademiia, M.Y., Svirzhevskyi, M.P. (2004). Menedzhment v upravlinni pedahohichnym kolektyvom [Management in the management of the teaching staff].Vinnytsia: Svit [in Urainian].

Karamushka, L.M. (1997). Psykholohichni osnovy upravlinnia u systemi serednoi osvity [Psychological bases of management in the system of secondary education]. Kyiv: Kyivskyi mizhnarodnyi universytet [in Ukrainian].

Kodyn, V.N. Lyderskye kachestva y Byll o pravakh lychnosty [Leadership and the Bill of Rights of the Individual]. Retrieved from http://www.elitarium.ru

Kovalenko, O.E. (2008), Menedzhment osvity [Management of education]. Kharkiv: Kontrast [in Ukrainian].

Kolominskyi, N.I. (2000). Psykholohiia menedzhmentu v osviti (sotsialno- psykholohichnyi aspekt) [Psychology of management in education (socio-psychological aspect)]. Kyiv: MAUP [in Urainian].

Kremen, V.H., Pazynich, S.M., & Ponomarov, O.S. (2008), Filosofiia upravlinnia [Philosophy of management]. Kharkiv: NTU «KhP1» [in Urainian].

Marmaza, O.I. (2005). Menedzhment v osviti: sekrety uspishnoho upravlinnia [Management in education: the secrets of successful management]. Kharkiv: Osnova [in Urainian].

Maslov, V.I. Kontseptualni zasady pobudovy zmistu i struktury oriientovnoi modeli funktsionalnoi kompetentnosti kerivnykiv navchalnykh zakladiv [Conceptual principles of constructing the content and structure of the indicative model of functional competence of the heads of educational institutions]. Retrieved from http: lib.iitta.gov.ua/6925/1

Tovkanets, O.S. (2016). Problema profesiinoho udoskonalennia kerivnykiv osvitnikh ustanov v diialnosti mizhnarodnykh orhanizatsii [The problem of professional improvement of heads of educational institutions in the activities of international organizations]. Naukovyi visnyk Mukachivskoho derzhavnoho universytetu. Seriia «Pedahohika ta psykholohiia» [Scientific bulletin of Mukachevo State Uniersity. Deries: Pedagogy and Psychology], 2(4), 187–192 [in Urainian].

Tymoshko, H.M. Kultura upravlinnia zahalnoosvitnim navchalnym zakladom u konteksti kulturno-osvitnoho aspektu rozvytku suspilstva [Culture management of a comprehensive educational institution in the context of the cultural and educational aspect of the development of society]. Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vchdpu/ped/2011_84/Tym1.pdf

Volkogonova, O.D., & Zub A.T.(2009) Upravlencheskaja psihologija [Managerial Psychology]. Moscow: ID «FORUM»:INFRA-M [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Tovkanets, O. (2018). ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ УПРАВЛІНСЬКОЇ КУЛЬТУРИ ПЕДАГОГА. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 246–250. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.246-250

Номер

Розділ

Статті