ДИДАКТИЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ НА ОСНОВІ МЕТАПРЕДМЕТНОГО ПІДХОДУ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.251-253Ключові слова:
дидактичні умови формування змісту освіти, метапредметний підхідАнотація
У практиці сучасної старшої школи спостерігається суперечність між фрагментуванням знань відповідно до профілю навчання та необхідністю підвищення рівня узагальнення, систематизації профільно спрямованих знань, цілісності аналізу інформації за розв’язання завдань проблемного, дослідницького спрямування із застосуванням знань з кількох галузей та у зв’язку з необхідністю професійного самовизначення старшокласників. Одним із підходів до реалізації цієї проблеми є розроблення метапредметних основ формування змісту профільного навчання. Мета дослідження полягає у визначенні дидактичних умов формування змісту профільного навчання на основі метапредметного підходу. Методи дослідження: аналіз та узагальнення складових процесу формування змісту профільного навчання та пріоритетних ідей реформування змісту освіти в старшій школі. Визначено, що концептуальним положенням у процесі формування змісту навчального матеріалу на основі метапредметного підходу в умовах профільного навчання доцільно вважати наступне: зміст навчального матеріалу має бути підґрунтям, яке допоможе учню розкрити індивідуальні пізнавальні можливості, визначити інтереси та нахили, сприятиме розвитку його здібностей, життєвого досвіду, забезпеченню необхідного рівня освіченості, професійного самовизначення та соціалізації особистості, що є підґрунтям для визначення та реалізації дидактичних умов його ефективного формування.
Посилання
References
Trubacheva, S.E., & Chornous, O.V. (2016). Metapredmetna diialnist starshoklasnykiv v umovakh profilnoho navchannia [Metasubject activity of pupils in conditions of profile training]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho Universytetu. Seriia: «Pedahohika. Sotsialna robota» [Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work], 1(38), 298-302 [in Ukrainian].
Vaskivska, H.O. (2012). Metapredmetnyi pidkhid do formuvannia systemy znan pro liudynu yak odyn iz pryntsypiv suchasnoho pidruchnykotvorennia [Metasubjekt approach to formation of system of knowledge about man as one of the principles of modern textbooks.]. Problemy suchasnoho pidruchnyka [The problems of a modern textbook], 12, 42-50 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).