ДИДАКТИЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ НА ОСНОВІ МЕТАПРЕДМЕТНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

  • Svitlana Trubacheva старший науковий співробітник відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України, м.Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.251-253

Ключові слова:

дидактичні умови формування змісту освіти, метапредметний підхід

Анотація

У практиці сучасної старшої школи спостерігається суперечність між фрагментуванням знань відповідно до профілю навчання та необхідністю підвищення рівня узагальнення, систематизації профільно спрямованих знань, цілісності аналізу інформації за розв’язання завдань проблемного, дослідницького спрямування із застосуванням знань з кількох галузей та у зв’язку з необхідністю професійного самовизначення старшокласників. Одним із підходів до реалізації цієї проблеми є розроблення метапредметних основ формування змісту профільного навчання. Мета дослідження полягає у визначенні дидактичних умов формування змісту профільного навчання на основі метапредметного підходу. Методи дослідження: аналіз та узагальнення складових процесу формування змісту профільного навчання та пріоритетних ідей реформування змісту освіти в старшій школі. Визначено, що концептуальним положенням у процесі формування змісту навчального матеріалу на основі метапредметного підходу в умовах профільного навчання доцільно вважати наступне: зміст навчального матеріалу має бути підґрунтям, яке допоможе учню розкрити індивідуальні пізнавальні можливості, визначити інтереси та нахили, сприятиме розвитку його здібностей, життєвого досвіду, забезпеченню необхідного рівня освіченості, професійного самовизначення та соціалізації особистості, що є підґрунтям для визначення та реалізації дидактичних умов його ефективного формування.

Біографія автора

Svitlana Trubacheva, старший науковий співробітник відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України, м.Київ

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник

Посилання

References

Trubacheva, S.E., & Chornous, O.V. (2016). Metapredmetna diialnist starshoklasnykiv v umovakh profilnoho navchannia [Metasubject activity of pupils in conditions of profile training]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho Universytetu. Seriia: «Pedahohika. Sotsialna robota» [Scientific Bulletin of Uzhhorod University. Series: Pedagogy. Social Work], 1(38), 298-302 [in Ukrainian].

Vaskivska, H.O. (2012). Metapredmetnyi pidkhid do formuvannia systemy znan pro liudynu yak odyn iz pryntsypiv suchasnoho pidruchnykotvorennia [Metasubjekt approach to formation of system of knowledge about man as one of the principles of modern textbooks.]. Problemy suchasnoho pidruchnyka [The problems of a modern textbook], 12, 42-50 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Trubacheva, S. (2018). ДИДАКТИЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ ЗМІСТУ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ НА ОСНОВІ МЕТАПРЕДМЕТНОГО ПІДХОДУ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 251–253. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.251-253

Номер

Розділ

Статті