ДЕЯКІ АСПЕКТИ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ У ВІТЧИЗНЯНІЙ ОСВІТНІЙ ПРАКТИЦІ

Автор(и)

  • Svitlana Khomynets кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.259-263

Ключові слова:

система вищої освіти, академічна мобільність, чинники ускладнення академічної мобільності, форми академічної мобільності, інтернаціоналізація вищої освіти.

Анотація

 У статті обґрунтовано, що академічна мобільність студентів є вагомим механізмом розвитку вищої школи, яка має на меті покращення якості навчальних програм та планів, рівня наукових досліджень, посилення академічної та культурної інтернаціоналізації європейської вищої освіти, ступеня особистісного розвитку студента. Метою статті є з’ясування суті феномена академічної мобільності студентської молоді та виявлення чинників, які ускладнюють її реалізацію. Методи дослідження: теоретичний аналіз психолого-педагогічної літератури з даної проблеми, узагальнення, статистичний аналіз. На основі узагальнення наукових підходів (функціонального, особистісного і культурологічного) встановлено, що академічна мобільність – це можливість навчатися, викладати, стажуватися чи здійснювати наукову діяльність в іншому навчальному закладі на території України чи поза її межами, результатом якої виступає самореалізація особистості в навчанні і професійній діяльності. Визначено три рівні чинників, які ускладнюють процес академічної мобільності студентів – державний рівень, рівень вищого навчального закладу, особистісний рівень. Відзначено, що для зниження впливу зазначених чинників необхідною є певна модернізація в сфері нормативно-правового, інформаційного, інфраструктурного, кадрового, навчально-методичного та фінансового забезпечення процесу академічної мобільності студентів.

Біографія автора

Svitlana Khomynets, кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

аспірант

Посилання

References

Chistohvalov, V.N., & Filippov, V.M. (2008). Sostojanie, tendencii i problemy akademicheskoj mobil'nosti v Evropejskom prostranstve vysshego obrazovanija [The state, trends and problems of academic mobility in the European Higher Education]. Moscow: RUDN [in Russian].

Emeljanova, Е. (2013). Pedagogicheskoe obespechenie gotovnosti studentov k akademicheskoj mobilnosti [Pedagogical support of students readiness for academic mobility]. (Unpublished doctoral dissertation). Moscow State Pedagogical University, Moscow [in Russian].

Halimi, S. (Еd.). (2009, July). World Conference on Higher Education 2009: the new dynamics of higher education and research for societal change and development. Paris: UNESCO Headquarters.

Hoffman, D. (2009). Changing Academic Mobility Patterns and International Migration. Journal of Studies in International Education, 3, 347-364.

Papatsiba, V. (2005). Political and Individual Rationales of Student Mobility: a case-study of ERASMUS and a French regional scheme for studies abroad. European Journal of Education, 40(2), 173-188.

Sheremet, A.N. (2009). Formirovanie akademicheskoj mobilnosti budushhih uchitelej informatiki sredstvami informacionnyh i kommunikacionnyh tehnologij [Formation of academic mobility of future informatics teachers by the means of information and communication technologies]. (Unpublished doctoral dissertation). Kuzbass State Pedagogical Academy, Novokuznetsk [in Russian].

Ukrainskі studenti za kordonom: fakti ta stereotipi: zvіt analіtichnogo centru CEDOS [Ukrainian students abroad: the fact and stereotypes: analytical center report CEDOS]. Retrieved from https://cedos.org.ua/uk/osvita/ukrainski-studenty-za-kordonom-fakty-ta-stereotypy.

Znovenko, L.V. (2008). Razvitie akademicheskoj mobil'nosti studentov pedagogicheskogo vuza v uslovijah nepreryvnogo obrazovanija [Development of academic mobility of students of a pedagogical university in conditions of continuous education]. (Unpublished doctoral dissertation). Omsk: Omsk State Pedagogical University [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Khomynets, S. (2018). ДЕЯКІ АСПЕКТИ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ У ВІТЧИЗНЯНІЙ ОСВІТНІЙ ПРАКТИЦІ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 259–263. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.259-263

Номер

Розділ

Статті