ДЕЯКІ АСПЕКТИ АКАДЕМІЧНОЇ МОБІЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ У ВІТЧИЗНЯНІЙ ОСВІТНІЙ ПРАКТИЦІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.259-263Ключові слова:
система вищої освіти, академічна мобільність, чинники ускладнення академічної мобільності, форми академічної мобільності, інтернаціоналізація вищої освіти.Анотація
У статті обґрунтовано, що академічна мобільність студентів є вагомим механізмом розвитку вищої школи, яка має на меті покращення якості навчальних програм та планів, рівня наукових досліджень, посилення академічної та культурної інтернаціоналізації європейської вищої освіти, ступеня особистісного розвитку студента. Метою статті є з’ясування суті феномена академічної мобільності студентської молоді та виявлення чинників, які ускладнюють її реалізацію. Методи дослідження: теоретичний аналіз психолого-педагогічної літератури з даної проблеми, узагальнення, статистичний аналіз. На основі узагальнення наукових підходів (функціонального, особистісного і культурологічного) встановлено, що академічна мобільність – це можливість навчатися, викладати, стажуватися чи здійснювати наукову діяльність в іншому навчальному закладі на території України чи поза її межами, результатом якої виступає самореалізація особистості в навчанні і професійній діяльності. Визначено три рівні чинників, які ускладнюють процес академічної мобільності студентів – державний рівень, рівень вищого навчального закладу, особистісний рівень. Відзначено, що для зниження впливу зазначених чинників необхідною є певна модернізація в сфері нормативно-правового, інформаційного, інфраструктурного, кадрового, навчально-методичного та фінансового забезпечення процесу академічної мобільності студентів.
Посилання
References
Chistohvalov, V.N., & Filippov, V.M. (2008). Sostojanie, tendencii i problemy akademicheskoj mobil'nosti v Evropejskom prostranstve vysshego obrazovanija [The state, trends and problems of academic mobility in the European Higher Education]. Moscow: RUDN [in Russian].
Emeljanova, Е. (2013). Pedagogicheskoe obespechenie gotovnosti studentov k akademicheskoj mobilnosti [Pedagogical support of student’s readiness for academic mobility]. (Unpublished doctoral dissertation). Moscow State Pedagogical University, Moscow [in Russian].
Halimi, S. (Еd.). (2009, July). World Conference on Higher Education 2009: the new dynamics of higher education and research for societal change and development. Paris: UNESCO Headquarters.
Hoffman, D. (2009). Changing Academic Mobility Patterns and International Migration. Journal of Studies in International Education, 3, 347-364.
Papatsiba, V. (2005). Political and Individual Rationales of Student Mobility: a case-study of ERASMUS and a French regional scheme for studies abroad. European Journal of Education, 40(2), 173-188.
Sheremet, A.N. (2009). Formirovanie akademicheskoj mobilnosti budushhih uchitelej informatiki sredstvami informacionnyh i kommunikacionnyh tehnologij [Formation of academic mobility of future informatics teachers by the means of information and communication technologies]. (Unpublished doctoral dissertation). Kuzbass State Pedagogical Academy, Novokuznetsk [in Russian].
Ukrainskі studenti za kordonom: fakti ta stereotipi: zvіt analіtichnogo centru CEDOS [Ukrainian students abroad: the fact and stereotypes: analytical center report CEDOS]. Retrieved from https://cedos.org.ua/uk/osvita/ukrainski-studenty-za-kordonom-fakty-ta-stereotypy.
Znovenko, L.V. (2008). Razvitie akademicheskoj mobil'nosti studentov pedagogicheskogo vuza v uslovijah nepreryvnogo obrazovanija [Development of academic mobility of students of a pedagogical university in conditions of continuous education]. (Unpublished doctoral dissertation). Omsk: Omsk State Pedagogical University [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).