ВИКОРИСТАННЯ БІОРИТМОЛОГІЇ ТА РЕЛАКСАЦІЇ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ У ОСІБ З ДЕФЕКТАМИ МОВЛЕННЯ

Автор(и)

  • Bogdan Dykyj кафедра фізичної реабілітації, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгрод, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.296-299

Ключові слова:

заїкання, біоритм, аутогенне тренування, ритмічне дихання, вуглеходіння, Хатха-Йога.

Анотація

Актуальність дослідження полягає в тому, що причини виникнення дефекту мовлення заїкання точно не встановлені і єдиних подолання цього феномену не існує. Мета статті − підтвердження впливу методів біоритмології та аутогенного тренування в навчальному процесі з дисципліни «Логопедія» у осіб з дефектами мовлення (заїкання). Методи дослідження: аналіз та узагальнення літератури з метою вивчення способів виправлення дефекту мовлення; педагогічного обстеження з метою оцінки симптомів заїкання та визначення ефекту біоритмології та релаксації в навчальному процесі; методи математичної статистики з метою визначення вірогідності змін. Дослідження проводилась за шкалою основного зовнішнього фізіологічного симптому заїкання − судоми в процесі мовного акту, та тривалістю судоми. Тривалість судоми визначались як середнє значення часу в процесі мовлення на протязі 10 хвилин. Результати дослідження: встановлено, що на протязі 1,5–2 місяців вдалось повністю усунути заїкання у студентів УжНУ з легким випадком судоми мовлення, та особливий інтерес представляє випадок з важким станом судоми мовлення – його стан змінився до легкого стану.

Біографія автора

Bogdan Dykyj, кафедра фізичної реабілітації, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгрод

кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент

Посилання

References

Agadzhanyan, N.A. (1989). Bioritmy, sport i zdorovye [Biorhythms, sport and health]. Moscow: Fizkultura i sport [in Russian].

Anokhin, P.K. (1948). Sistemogenez kak obshchaya zakonomernost' evolyutsionnogo protsessa [Systemogenesis as a general pattern of the evolutionary process]. Byulleteny eksperementalnoy biologii» [Bulletin of experimental biology], 1948, 2 (8), 26, 81-99 [in Russian].

Dykyy, B.V. (2010, November). Vplyv protsedur khodinnya po rozzharenomu vuhillyu na pokazately enerhetychnoho stanu lyudskoho orohanizmu [Influence of procedures for the progress of a fried vegetable on the demonstrators of an energetic campus orogenism]. In Zdorovyazberihayuchiye tekhnologii, fizicheskaya reabilitatsiya i rekreatsiya v vysshikh uchebnykh zavedeniyakh [Health-saving technologies, physical rehabilitation and recreation in higher educational institutions]. Proceedings of Scientific-practical conference (pp.62-65). Kharkiv: SPDFO Yzraylev E.M [in Ukrainian].

Lapach, S.N., Chubenko, A.V., & Babyc, P.P. (2003). Statiska v nauke i biznese [Stasisks in Science and Business]. Kyiv: MORION [in Ukrainian].

Menskiy, M.B. (2005) Kontseptsiya soznaniya v kontekste kvantovoy mekhaniki [The concept of consciousness in the context of quantum mechanics]. UFN, 175. 413–435 [in Russian].

Povarnin, K.I. (1959). O logonevrozakh i ikh lechenii v svete poslednikh dostizheniy patofiziologii i meditsiny [About logoneuroses and their treatment in the light of the latest achievements of pathophysiology and medicine]. Voprosy patologii rechi [Questions of speech pathology], 1959, 179–182 [in Russian].

Sikorskiy, I.A. (2005). Biblioteka logopeda. Zaikaniye [Library of the speech therapist. Stuttering]. Moscow: Astrel [in Russian].

Tyapugin, N.P. (1966). Zaikaniye [Stammering]. Moscow: Meditsina [in Russian].

Volkova, G.A. (1994). Zaikaniye i dizontogenez [Stammering and dysontogenesis]. In Metody izucheniya i preodoleniya rechevykh rasstroystv [Methods of studying and overcoming speech disorders. (pp.7−12). Moscow: Prosveshcheniye [in Russian].

Zhinkin, N.I. (1966). Psikhologicheskiye osnovy razvitiya rechi [Psychological bases of speech development]. In V zashchitu zhivogo slova [In defense of the living word] (pp.5−25). Moscow: Prosveshcheniye [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Dykyj, B. (2018). ВИКОРИСТАННЯ БІОРИТМОЛОГІЇ ТА РЕЛАКСАЦІЇ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ У ОСІБ З ДЕФЕКТАМИ МОВЛЕННЯ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 296–299. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.296-299

Номер

Розділ

Статті