DOI: https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.296-299

ВИКОРИСТАННЯ БІОРИТМОЛОГІЇ ТА РЕЛАКСАЦІЇ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ У ОСІБ З ДЕФЕКТАМИ МОВЛЕННЯ

Bogdan Dykyj

Анотація


Актуальність дослідження полягає в тому, що причини виникнення дефекту мовлення заїкання точно не встановлені і єдиних подолання цього феномену не існує. Мета статті − підтвердження впливу методів біоритмології та аутогенного тренування в навчальному процесі з дисципліни «Логопедія» у осіб з дефектами мовлення (заїкання). Методи дослідження: аналіз та узагальнення літератури з метою вивчення способів виправлення дефекту мовлення; педагогічного обстеження з метою оцінки симптомів заїкання та визначення ефекту біоритмології та релаксації в навчальному процесі; методи математичної статистики з метою визначення вірогідності змін. Дослідження проводилась за шкалою основного зовнішнього фізіологічного симптому заїкання − судоми в процесі мовного акту, та тривалістю судоми. Тривалість судоми визначались як середнє значення часу в процесі мовлення на протязі 10 хвилин. Результати дослідження: встановлено, що на протязі 1,5–2 місяців вдалось повністю усунути заїкання у студентів УжНУ з легким випадком судоми мовлення, та особливий інтерес представляє випадок з важким станом судоми мовлення – його стан змінився до легкого стану.


Ключові слова


заїкання; біоритм; аутогенне тренування; ритмічне дихання; вуглеходіння; Хатха-Йога.

Повний текст:

PDF

Посилання


References

Agadzhanyan, N.A. (1989). Bioritmy, sport i zdorovye [Biorhythms, sport and health]. Moscow: Fizkultura i sport [in Russian].

Anokhin, P.K. (1948). Sistemogenez kak obshchaya zakonomernost' evolyutsionnogo protsessa [Systemogenesis as a general pattern of the evolutionary process]. Byulleteny eksperementalnoy biologii» [Bulletin of experimental biology], 1948, 2 (8), 26, 81-99 [in Russian].

Dykyy, B.V. (2010, November). Vplyv protsedur khodinnya po rozzharenomu vuhillyu na pokazately enerhetychnoho stanu lyudskoho orohanizmu [Influence of procedures for the progress of a fried vegetable on the demonstrators of an energetic campus orogenism]. In Zdorovyazberihayuchiye tekhnologii, fizicheskaya reabilitatsiya i rekreatsiya v vysshikh uchebnykh zavedeniyakh [Health-saving technologies, physical rehabilitation and recreation in higher educational institutions]. Proceedings of Scientific-practical conference (pp.62-65). Kharkiv: SPDFO Yzraylev E.M [in Ukrainian].

Lapach, S.N., Chubenko, A.V., & Babyc, P.P. (2003). Statiska v nauke i biznese [Stasisks in Science and Business]. Kyiv: MORION [in Ukrainian].

Menskiy, M.B. (2005) Kontseptsiya soznaniya v kontekste kvantovoy mekhaniki [The concept of consciousness in the context of quantum mechanics]. UFN, 175. 413–435 [in Russian].

Povarnin, K.I. (1959). O logonevrozakh i ikh lechenii v svete poslednikh dostizheniy patofiziologii i meditsiny [About logoneuroses and their treatment in the light of the latest achievements of pathophysiology and medicine]. Voprosy patologii rechi [Questions of speech pathology], 1959, 179–182 [in Russian].

Sikorskiy, I.A. (2005). Biblioteka logopeda. Zaikaniye [Library of the speech therapist. Stuttering]. Moscow: Astrel [in Russian].

Tyapugin, N.P. (1966). Zaikaniye [Stammering]. Moscow: Meditsina [in Russian].

Volkova, G.A. (1994). Zaikaniye i dizontogenez [Stammering and dysontogenesis]. In Metody izucheniya i preodoleniya rechevykh rasstroystv [Methods of studying and overcoming speech disorders. (pp.7−12). Moscow: Prosveshcheniye [in Russian].

Zhinkin, N.I. (1966). Psikhologicheskiye osnovy razvitiya rechi [Psychological bases of speech development]. In V zashchitu zhivogo slova [In defense of the living word] (pp.5−25). Moscow: Prosveshcheniye [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Список використаної літератури

  1. Агаджанян Н.А. Биоритмы, спорт и здоровье / Н.А.Агаджанян. – М.: Физкультура и спорт, 1989. – 208 с.
  2. Анохин П.К. Системогенез как общая закономерность эволюционного процесса / П.К.Анохин // Бюлл. экспер. биол. − 1948. − т.26, вып. 2, № 8. − С.81-99.
  3. Дикий Б.В. Вплив процедур ходіння по розжареному вугіллю на показники енергетичного стану людського ороганізму / Б.В.Дикий // Здоровьесберегающие технологи, физическаяреабилитация и рекреація в высшихучебныхзаведениях: материалы науч.-практ. конф. (Белгород-Красноярск-Харьков 26 ноября2010 г.). – Харьков: СПДФО Израйлев Е.М., 2010. – С.62-65.
  4. Лапач С.Н. Статиска в науке ибизнесе / С.Н.Лапач, А.В.Чубенко, П.П.Бабич – К.: МОРИОН, 2003. – 640 с.
  5. Менский М.Б. Концепция сознания в контексте квантовой механики/ М.БМенский // УФН. − 2005. − Т. 175 (апрель). − С. 413–435.
  6. Поварнин К.И. О логоневрозах и их лечении в свете последних достижений патофизиологии и медицины / К И.Поварнин // Вопросы патологии речи. –1959. – С. 179–182.
  7. Сикорский И.А. Библиотека логопеда. Заикание / И.А.Сикорский – М.: Астрель, 2005. – 192 с.
  8. Тяпугин Н. П. Заикание / Н.П.Тяпугин – М.: Медицина, 1966. – 156 с.
  9. Волкова Г.А. Заикание и дизонтогенез // Методы изучения и преодоления речевых расстройств: межвуз. сб. науч. тр. / под ред. Г.А.Волковой. – СПБ.: - М.: Просвещение, 1994. – С.7–12.
  10. Жинкин Н.И. Психологические основы развития речи // В защиту живого слова / Н.И.Жинкин. – М.: Просвещение, 1966. – С. 5–25.