ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ВИКОРИСТАННЯ ОЗДОРОВЧОЇ АКВААЕРОБІКИ ЯК ЗАСОБУ ГІДРОРЕАБІЛІТАЦІЇ ТА КОРЕКЦІЇ ФІЗИЧНОГО СТАНУ СТАРШОКЛАСНИЦЬ, ЯКІ НАЛЕЖАТЬ ДО СПЕЦІАЛЬНИХ МЕДИЧНИХ ГРУП
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.319-322Ключові слова:
аквааеробіка, фізична реабілітація, фізичний стан, дівчата, старший шкільний вік, спеціальні медичні групи.Анотація
Актуальність проблеми полягає в тому, що незадовільний стан здоров’я сучасних школярів зумовлює необхідність пошуку нових підходів до залучення старшокласників із відхиленнями у стані здоров’я постійного або тимчасового характеру, котрі належать до спеціальних медичних груп, до активних занять фізичними вправами. Метою статті є доведення ефективності оздоровчої аквааеробіки як засобу фізичної реабілітації та корекції фізичного стану старшокласниць спеціальних медичних груп та педагогічної доцільності використання цього засобу у фізичному вихованні дівчат. У ході дослідження використано методи психологічного аналізу, тестування фізичної підготовленості (6 тестів), педагогічного експерименту, лікарсько-педагогічного контролю, методи математичної статистики. У статті авторка доводить, що одним із зазначених вище нових підходів є організація в навчальних закладах занять аквааеробікою, яка дозволяє використовувати унікальні властивості води. Її оздоровчо-реабілітаційний вплив забезпечують зміни рівня води, диференціація амплітуд, темпу, координаційної складності рухів, певний темп і ритм музики, чіткість рухів, розмаїття танцювально-гімнастичних комбінацій тощо. Результати проведеного дослідження, складовою якого була індивідуальна робота з дівчатами, підтвердили, що засоби оздоровчої аквааеробіки є ефективними для фізичної реабілітації, корекції фізичного стану та підвищення рівня фізичної підготовленості старшокласниць, які належать до спеціальних медичних груп.
Посилання
References
Balamutova, N.M., & Polozhij, V.M., & Kiselev, L.F. (2011). Ozdorovitelnaya akvaaerobika kak sredstvo gidroreabilitatsii studentov spetsial’nykh meditsinskikh grupp [Wellness aquaaerobics as a means of hydro-rehabilitation of students of special medical groups]. Fizicheskoe vospitanie studentov [Physical education of students], 1, 11-13 [in Russian].
Bulgakova, N.Zh., & Vasilyeva, I.A. (1996). Akvaaerobika [Aquaaerobics]. Moskow: RIO RGAFK [in Russian].
Dubrovskij, V.I., & Dubrovskaya, A.V. (2016). Fizicheskie uprazhneniya dlya shkolnikov s otkloneniyami v sostoyanii zdorovya (spetsialnye meditsinskie gruppy) [Physical exercises for schoolchildren with disabilities in the state of health (special medical groups)]. Retrieved from http://www.fiziolive.ru/html/fiz/lfk/unloaded-exercises.htm [in Russian].
Dyba, T., & Radziievska, M., & Radziievskyi, P., & Foiht, V., & Hnutova, N. (2006). Aktualni problemy keruvannia navchalnym protsesom fizychnoho vykhovannia u spetsialnykh medychnykh hrupakh [Actual problems of management of educational process of physical education in special medical groups]. Moloda sportyvna nauka Ukrainy [Young sports science of Ukraine], 10 (1), 294-299 [in Ukrainian].
Filatova, E.V. (2007). Akvaaerobika [Aquaaerobics]. – Moskow: Finansovaya akademiya pri pravitelstve RF [in Russian].
Khomyakov, G.K., & Pavlichenko, A.V., & Panasenko, A.N., & Treskin, A.V. (2011). Strategiya i taktika organizatsii i metodiki fizicheskogo vospitaniya v spetsialnoj meditsinskoj gruppe [Strategy and tactics of organization and methods of physical education in a special medical group]. Irkutsk: IrGUPS [in Russian].
Lourens, Debbi (2000). Akvaaerobika [Aquaaerobics]. Moskow: FAIR-PRESS [in Russian].
Titova, T.M., & Stepantsova, T.V., & Chudov, V.L. (2006). Fizicheskaya kultura v spetsialnoj meditsinskoj gruppe: organizatsiya zanyatij so starsheklassnikami [Physical culture in a special medical group: the organization of classes with high school pupils]. Moskow: Chistye prudy [in Russian].
Velitchenko, V.K. (2000). Fizicheskaya kultura dlya oslablennykh detej [Physical culture for weakened children]. Moskow: Terra-Sift [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).