ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ВИКОРИСТАННЯ ОЗДОРОВЧОЇ АКВААЕРОБІКИ ЯК ЗАСОБУ ГІДРОРЕАБІЛІТАЦІЇ ТА КОРЕКЦІЇ ФІЗИЧНОГО СТАНУ СТАРШОКЛАСНИЦЬ, ЯКІ НАЛЕЖАТЬ ДО СПЕЦІАЛЬНИХ МЕДИЧНИХ ГРУП
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.319-322Ключові слова:
аквааеробіка, фізична реабілітація, фізичний стан, дівчата, старший шкільний вік, спеціальні медичні групи.Анотація
Актуальність проблеми полягає в тому, що незадовільний стан здоров’я сучасних школярів зумовлює необхідність пошуку нових підходів до залучення старшокласників із відхиленнями у стані здоров’я постійного або тимчасового характеру, котрі належать до спеціальних медичних груп, до активних занять фізичними вправами. Метою статті є доведення ефективності оздоровчої аквааеробіки як засобу фізичної реабілітації та корекції фізичного стану старшокласниць спеціальних медичних груп та педагогічної доцільності використання цього засобу у фізичному вихованні дівчат. У ході дослідження використано методи психологічного аналізу, тестування фізичної підготовленості (6 тестів), педагогічного експерименту, лікарсько-педагогічного контролю, методи математичної статистики. У статті авторка доводить, що одним із зазначених вище нових підходів є організація в навчальних закладах занять аквааеробікою, яка дозволяє використовувати унікальні властивості води. Її оздоровчо-реабілітаційний вплив забезпечують зміни рівня води, диференціація амплітуд, темпу, координаційної складності рухів, певний темп і ритм музики, чіткість рухів, розмаїття танцювально-гімнастичних комбінацій тощо. Результати проведеного дослідження, складовою якого була індивідуальна робота з дівчатами, підтвердили, що засоби оздоровчої аквааеробіки є ефективними для фізичної реабілітації, корекції фізичного стану та підвищення рівня фізичної підготовленості старшокласниць, які належать до спеціальних медичних груп.
Посилання
References
Balamutova, N.M., & Polozhij, V.M., & Kiselev, L.F. (2011). Ozdorovitelnaya akvaaerobika kak sredstvo gidroreabilitatsii studentov spetsial’nykh meditsinskikh grupp [Wellness aquaaerobics as a means of hydro-rehabilitation of students of special medical groups]. Fizicheskoe vospitanie studentov [Physical education of students], 1, 11-13 [in Russian].
Bulgakova, N.Zh., & Vasilyeva, I.A. (1996). Akvaaerobika [Aquaaerobics]. Moskow: RIO RGAFK [in Russian].
Dubrovskij, V.I., & Dubrovskaya, A.V. (2016). Fizicheskie uprazhneniya dlya shkolnikov s otkloneniyami v sostoyanii zdorovya (spetsialnye meditsinskie gruppy) [Physical exercises for schoolchildren with disabilities in the state of health (special medical groups)]. Retrieved from http://www.fiziolive.ru/html/fiz/lfk/unloaded-exercises.htm [in Russian].
Dyba, T., & Radziievska, M., & Radziievskyi, P., & Foiht, V., & Hnutova, N. (2006). Aktualni problemy keruvannia navchalnym protsesom fizychnoho vykhovannia u spetsialnykh medychnykh hrupakh [Actual problems of management of educational process of physical education in special medical groups]. Moloda sportyvna nauka Ukrainy [Young sports science of Ukraine], 10 (1), 294-299 [in Ukrainian].
Filatova, E.V. (2007). Akvaaerobika [Aquaaerobics]. – Moskow: Finansovaya akademiya pri pravitelstve RF [in Russian].
Khomyakov, G.K., & Pavlichenko, A.V., & Panasenko, A.N., & Treskin, A.V. (2011). Strategiya i taktika organizatsii i metodiki fizicheskogo vospitaniya v spetsialnoj meditsinskoj gruppe [Strategy and tactics of organization and methods of physical education in a special medical group]. Irkutsk: IrGUPS [in Russian].
Lourens, Debbi (2000). Akvaaerobika [Aquaaerobics]. Moskow: FAIR-PRESS [in Russian].
Titova, T.M., & Stepantsova, T.V., & Chudov, V.L. (2006). Fizicheskaya kultura v spetsialnoj meditsinskoj gruppe: organizatsiya zanyatij so starsheklassnikami [Physical culture in a special medical group: the organization of classes with high school pupils]. Moskow: Chistye prudy [in Russian].
Velitchenko, V.K. (2000). Fizicheskaya kultura dlya oslablennykh detej [Physical culture for weakened children]. Moskow: Terra-Sift [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.