ЗАСТОСУВАННЯ ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВОГО ПІДХОДУ У ПРОЦЕСІ УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНОЮ ПІДГОТОВКОЮ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.328-331Ключові слова:
програмно-цільовий підхід, процес, професійна підготовка, вчитель, фізична культура, кредитно-модульна система.Анотація
У статті актуалізовано проблему програмно-цільового підходу до управління професійною підготовкою майбутнього вчителя фізичної культури. Розкрито особливості програмно-цільового підходу та обґрунтовано шляхи його реалізації в умовах кредитно-модульної системи навчання. Метою статті є розкриття особливостей програмно-цільового підходу та обґрунтування шляхів його реалізації в процесі управління професійною підготовкою майбутнього вчителя фізичної культури. Для вирішення поставлених завдань використовувалися такі методи дослідження: аналіз і узагальнення психолого-педагогічної та навчально-методичної літератури, які дали можливість з’ясувати сучасний стан теорії і практики оптимізації педагогічного процесу, систематизувати та узагальнити інформацію про досліджуваний об’єкт та створити модель оптимізації професійної підготовки вчителів фізичної культури. Здійснено спробу довести, що такий підхід є одним з ефективних механізмів підвищення якості освітніх послуг у вищій школі. Наведені програми, що застосовуються для досягнення цілі на різних рівнях їх розробки і здійснення, зокрема, загальноуніверситетському, факультетському (інститутському), кафедральному (груповому) і особистісному, що дало можливість значно оптимізувати професійну підготовку майбутніх вчителів фізичної культури. Визначено ефективність роботи керівника педагогічного колективу (структурного підрозділу) в вищій школі щодо оптимізації відносин, які управляються та оцінюються за наступними критеріями: а) зміст діяльності (обсяг і якість виконаної роботи); б) ступінь згуртованості колективу за певний період роботи; в) авторитет керівника (виборність керівника).
Посилання
References
Danylenko, I.I. (2001). Ocinyuvanniy ta vubir pedagogichnukh innovaciyі: teoretiko-prakt. aspekt [Evaluation and selection of pedagogical innovations: theoretical-practical aspect]. Kyiv: Logos [in Ukrainian].
Kreysberg, P. U. (1982). Ponyatie celey obucheniya: Klassifikaciya celey obucheniya po konkretnosti – abstraktnosti: Problemi konkretizacii celey obucheniya i vospitaniya [Concepts of Learning Objectives: Classification of Training Purposes for Specificity - Abstraction: Problems of specific goals of education and upbringing]. Sovietskaia pedagogika i shkola [Soviet pedagogy and school], 15, 29-31 [in Russian].
Pekhota, O. M. (ed.) (2004). Osvitni tekhnologii [Educational technologies]. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].
Polovnikova, N. A. (1982). Teoria i praktika intensifikacyy obuchenia studentov na osnove celevogo podkhoda [Theory and practice of intensifying student learning based on the target approach]. Intensifikacia uchebnogo processa [Intensification of the educational process], 18-32 [in Russian].
Rabotin, I. V. (2001). Innovacionnyj komponent pedagogicheskoj dejatelnosti uchitelia fizicheskoy kultury [Innovative component of pedagogical activity of the teacher of physical culture]. Teoria i praktika fizkultury [Theory and practice of physical culture], 2, 22-24 [in Russian].
Sgadova, V. V. (2003). Pedagogichnyy proces u vyshchiy shkoli [Pedagogical process in high school]. Kyiv: NPU [in Ukrainian].
Shamova, T.I., Tretiakov, P. I., & Kapustin, N. P. (2002). Upravlenie obrazovatelnymi sistemami [Management of educational systems]. Moscow: Gumanitar. izd. centr VLADOS [in Russian].
Tymoshenko, O. (2009). Teoretyko-metodychni zasady optymizacyy profesiynoyi pidgotovky vchyteliv fizychnoyi kultury u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodical principles of optimization of professional training of teachers of physical culture in higher educational institutions]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv: National pedagogic University named after M.Dragomanov [in Ukrainian].
Vlasyuk, O. S., Zhalilo, J. A., Semenchenko, A. I., & Yacenko, L. D. (2006). Strategichne programno-cilyove planuvannya procesiv socialno-ekonomichnogo rozvutku Ukrainu [Strategic programme-targeted planning of the processes of social and economic development of Ukraine]. Kyiv: DP NVC «Yevroatlantykinform» [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.