ЗАСТОСУВАННЯ ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВОГО ПІДХОДУ У ПРОЦЕСІ УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНОЮ ПІДГОТОВКОЮ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • Ivan Marionda завідувач кафедри фізичного виховання, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна
  • Vasyl Sharodi кафедра фізичного виховання, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.328-331

Ключові слова:

програмно-цільовий підхід, процес, професійна підготовка, вчитель, фізична культура, кредитно-модульна система.

Анотація

У статті актуалізовано проблему програмно-цільового підходу до управління професійною підготовкою майбутнього вчителя фізичної культури. Розкрито особливості програмно-цільового підходу та обґрунтовано шляхи його реалізації в умовах кредитно-модульної системи навчання. Метою статті є розкриття особливостей програмно-цільового підходу та обґрунтування шляхів його реалізації в процесі управління професійною підготовкою майбутнього вчителя фізичної культури. Для вирішення поставлених завдань використовувалися такі методи дослідження: аналіз і узагальнення психолого-педагогічної та навчально-методичної літератури, які дали можливість з’ясувати сучасний стан теорії і практики оптимізації педагогічного процесу, систематизувати та узагальнити інформацію про досліджуваний об’єкт та створити модель оптимізації професійної підготовки вчителів фізичної культури. Здійснено спробу довести, що такий підхід є одним з ефективних механізмів підвищення якості освітніх послуг у вищій школі. Наведені програми, що застосовуються для досягнення цілі на різних рівнях їх розробки і здійснення, зокрема, загальноуніверситетському, факультетському (інститутському), кафедральному (груповому) і особистісному, що дало можливість значно оптимізувати професійну підготовку майбутніх вчителів фізичної культури. Визначено ефективність роботи керівника педагогічного колективу (структурного підрозділу) в вищій школі щодо оптимізації відносин, які управляються та оцінюються за наступними критеріями: а) зміст діяльності (обсяг і якість виконаної роботи); б) ступінь згуртованості колективу за певний період роботи; в) авторитет керівника (виборність керівника).

Біографії авторів

Ivan Marionda, завідувач кафедри фізичного виховання, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

кандидат педагогічних наук, доцент

Vasyl Sharodi, кафедра фізичного виховання, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

старший викладач

Посилання

References

Danylenko, I.I. (2001). Ocinyuvanniy ta vubir pedagogichnukh innovaciyі: teoretiko-prakt. aspekt [Evaluation and selection of pedagogical innovations: theoretical-practical aspect]. Kyiv: Logos [in Ukrainian].

Kreysberg, P. U. (1982). Ponyatie celey obucheniya: Klassifikaciya celey obucheniya po konkretnosti – abstraktnosti: Problemi konkretizacii celey obucheniya i vospitaniya [Concepts of Learning Objectives: Classification of Training Purposes for Specificity - Abstraction: Problems of specific goals of education and upbringing]. Sovietskaia pedagogika i shkola [Soviet pedagogy and school], 15, 29-31 [in Russian].

Pekhota, O. M. (ed.) (2004). Osvitni tekhnologii [Educational technologies]. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].

Polovnikova, N. A. (1982). Teoria i praktika intensifikacyy obuchenia studentov na osnove celevogo podkhoda [Theory and practice of intensifying student learning based on the target approach]. Intensifikacia uchebnogo processa [Intensification of the educational process], 18-32 [in Russian].

Rabotin, I. V. (2001). Innovacionnyj komponent pedagogicheskoj dejatelnosti uchitelia fizicheskoy kultury [Innovative component of pedagogical activity of the teacher of physical culture]. Teoria i praktika fizkultury [Theory and practice of physical culture], 2, 22-24 [in Russian].

Sgadova, V. V. (2003). Pedagogichnyy proces u vyshchiy shkoli [Pedagogical process in high school]. Kyiv: NPU [in Ukrainian].

Shamova, T.I., Tretiakov, P. I., & Kapustin, N. P. (2002). Upravlenie obrazovatelnymi sistemami [Management of educational systems]. Moscow: Gumanitar. izd. centr VLADOS [in Russian].

Tymoshenko, O. (2009). Teoretyko-metodychni zasady optymizacyy profesiynoyi pidgotovky vchyteliv fizychnoyi kultury u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodical principles of optimization of professional training of teachers of physical culture in higher educational institutions]. Extended abstract of candidates thesis. Kyiv: National pedagogic University named after M.Dragomanov [in Ukrainian].

Vlasyuk, O. S., Zhalilo, J. A., Semenchenko, A. I., & Yacenko, L. D. (2006). Strategichne programno-cilyove planuvannya procesiv socialno-ekonomichnogo rozvutku Ukrainu [Strategic programme-targeted planning of the processes of social and economic development of Ukraine]. Kyiv: DP NVC «Yevroatlantykinform» [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Marionda, I., & Sharodi, V. (2018). ЗАСТОСУВАННЯ ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВОГО ПІДХОДУ У ПРОЦЕСІ УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНОЮ ПІДГОТОВКОЮ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 328–331. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.328-331

Номер

Розділ

Статті