ЗАСТОСУВАННЯ ПРОГРАМНО-ЦІЛЬОВОГО ПІДХОДУ У ПРОЦЕСІ УПРАВЛІННЯ ПРОФЕСІЙНОЮ ПІДГОТОВКОЮ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.328-331Ключові слова:
програмно-цільовий підхід, процес, професійна підготовка, вчитель, фізична культура, кредитно-модульна система.Анотація
У статті актуалізовано проблему програмно-цільового підходу до управління професійною підготовкою майбутнього вчителя фізичної культури. Розкрито особливості програмно-цільового підходу та обґрунтовано шляхи його реалізації в умовах кредитно-модульної системи навчання. Метою статті є розкриття особливостей програмно-цільового підходу та обґрунтування шляхів його реалізації в процесі управління професійною підготовкою майбутнього вчителя фізичної культури. Для вирішення поставлених завдань використовувалися такі методи дослідження: аналіз і узагальнення психолого-педагогічної та навчально-методичної літератури, які дали можливість з’ясувати сучасний стан теорії і практики оптимізації педагогічного процесу, систематизувати та узагальнити інформацію про досліджуваний об’єкт та створити модель оптимізації професійної підготовки вчителів фізичної культури. Здійснено спробу довести, що такий підхід є одним з ефективних механізмів підвищення якості освітніх послуг у вищій школі. Наведені програми, що застосовуються для досягнення цілі на різних рівнях їх розробки і здійснення, зокрема, загальноуніверситетському, факультетському (інститутському), кафедральному (груповому) і особистісному, що дало можливість значно оптимізувати професійну підготовку майбутніх вчителів фізичної культури. Визначено ефективність роботи керівника педагогічного колективу (структурного підрозділу) в вищій школі щодо оптимізації відносин, які управляються та оцінюються за наступними критеріями: а) зміст діяльності (обсяг і якість виконаної роботи); б) ступінь згуртованості колективу за певний період роботи; в) авторитет керівника (виборність керівника).
Посилання
References
Danylenko, I.I. (2001). Ocinyuvanniy ta vubir pedagogichnukh innovaciyі: teoretiko-prakt. aspekt [Evaluation and selection of pedagogical innovations: theoretical-practical aspect]. Kyiv: Logos [in Ukrainian].
Kreysberg, P. U. (1982). Ponyatie celey obucheniya: Klassifikaciya celey obucheniya po konkretnosti – abstraktnosti: Problemi konkretizacii celey obucheniya i vospitaniya [Concepts of Learning Objectives: Classification of Training Purposes for Specificity - Abstraction: Problems of specific goals of education and upbringing]. Sovietskaia pedagogika i shkola [Soviet pedagogy and school], 15, 29-31 [in Russian].
Pekhota, O. M. (ed.) (2004). Osvitni tekhnologii [Educational technologies]. Kyiv: A.S.K. [in Ukrainian].
Polovnikova, N. A. (1982). Teoria i praktika intensifikacyy obuchenia studentov na osnove celevogo podkhoda [Theory and practice of intensifying student learning based on the target approach]. Intensifikacia uchebnogo processa [Intensification of the educational process], 18-32 [in Russian].
Rabotin, I. V. (2001). Innovacionnyj komponent pedagogicheskoj dejatelnosti uchitelia fizicheskoy kultury [Innovative component of pedagogical activity of the teacher of physical culture]. Teoria i praktika fizkultury [Theory and practice of physical culture], 2, 22-24 [in Russian].
Sgadova, V. V. (2003). Pedagogichnyy proces u vyshchiy shkoli [Pedagogical process in high school]. Kyiv: NPU [in Ukrainian].
Shamova, T.I., Tretiakov, P. I., & Kapustin, N. P. (2002). Upravlenie obrazovatelnymi sistemami [Management of educational systems]. Moscow: Gumanitar. izd. centr VLADOS [in Russian].
Tymoshenko, O. (2009). Teoretyko-metodychni zasady optymizacyy profesiynoyi pidgotovky vchyteliv fizychnoyi kultury u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Theoretical and methodical principles of optimization of professional training of teachers of physical culture in higher educational institutions]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv: National pedagogic University named after M.Dragomanov [in Ukrainian].
Vlasyuk, O. S., Zhalilo, J. A., Semenchenko, A. I., & Yacenko, L. D. (2006). Strategichne programno-cilyove planuvannya procesiv socialno-ekonomichnogo rozvutku Ukrainu [Strategic programme-targeted planning of the processes of social and economic development of Ukraine]. Kyiv: DP NVC «Yevroatlantykinform» [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).