КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ПІДГОТОВКИ УЧИТЕЛІВ-ПРЕДМЕТНИКІВ ДО ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.350-354Ключові слова:
учитель-предметник, фізичне виховання, учень, концептуальні підходи, методологія.Анотація
Сучасна Україна потребує покоління з високим рівнем освіченості, культури й здоров’я. Вирішувати означене завдання покладається державою, насамперед, на учителя-предметника. Даний процес повинен базуватись на концептуальних підходах. Визначальним більшість науковців визначають методологічний підхід. Метою статті є теоретичне обґрунтування концептуальних підходів (методологічний рівень) системи підготовки учителя-предметника до роботи з фізичного виховання в школі. Використані теоретичні методи дослідження: системний аналіз філософської, психологічної, соціологічної і педагогічної наукової літератури з проблем професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів, педагогічної діяльності; теоретичний аналіз і синтез. Практично кожний випускник педагогічного вищого навчального закладу, в тій чи іншій мірі, залучений до фізкультурної роботи в шкільному колективі, тому вирішення питань професійно-педагогічної підготовки до цієї діяльності повинно займати вагоме місце у системі виховання педагогічних кадрів. Ця підготовка повинна базуватись на методологічному підґрунті через застосування загальновизнаних методологічних підходів, а саме: особистісно-діяльнісного, системного, синергетичного, культурологічного, аксіологічного, ціннісного, середовищного та вирішувати не лише завдання пов’язані із всебічним і гармонійним розвитком особистості, але і чисто професійні, пов’язані з набуттям спеціальних компетенцій необхідних для роботи з фізичного виховання школярів.
Посилання
References
Anohin, P.K. (1980) Uzlovyie voprosyi teorii funktsionalnoy sistemyi [Key questions of the theory of a functional system]. Moscow: Nauka [in Russian].
Bekh, І.D. (2003). Vihovannya osobistostі: u 2 knygakh. Knyga 1: Osobistіsno orієntovanij pіdhіd: teoretiko-tekhnologіchnі zasadi [Education of the person. In 2 books. Book 1: Personally oriented approach: theoretical and technological principles]. Kyiv: Lybіd [in Ukrainian].
Dyachenko, M.I., & Kandybovich, L.A. (1998). Kratkij psihologicheskij slovar': Lichnost, obrazovanie, samoobrazovanie, professiya [Brief psychological dictionary: Personality, education, self-education, profession]. Minsk: Hehlton [in Russian].
Gessen, S.I. (2001). Pedagogicheskie sochineniya [Pedagogical writings]. Saransk: B.i. [in Russian].
Goncharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedagogіchnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv: Lybіd [in Ukrainian].
Gura, O.І. (2006). Psihologo-pedagogіchna kompetentnіst vikladacha vishchogo navchalnogo zakladu: teoretiko-metodologіchnij aspekt [Psychological-pedagogical competence of a teacher of a higher educational establishment: a theoretical and methodological aspect]. Zaporіzhzhya: GU «ZІDMU» [in Ukrainian].
Ilina, T.A. (1972). Strukturno-sistemnyj podhod k organizacii obucheniya. [Structural-system approach to the organization of training]. Moscow: Znanie [in Russian].
Kuzmіnskij, A.І. (2005). Pedagogіka vishchoї shkoli [Pedagogy of higher education: teaching]. Kyiv: Znannya [in Ukrainian].
Mitina, E.G. (2012). Metodicheskaya podgotovka studentov-biologov v obrazovatel'noj srede: vektor razvitiya [Methodical preparation of students-biologists in the educational environment: the vector of development]. Izvestiya Rossijskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta imeni A.Gercena [Izvestiya of the Russian State Pedagogical University named after A.Herzen], 144, 158-166 [in Russian].
Plaksina, O.A. (2008). Formirovanie cennostnogo otnosheniya k zdorovomu obrazu zhizni u studentov pedagogicheskih specialnostej universiteta [Formation of the value attitude to a healthy lifestyle in students of pedagogical specialties of the University]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ryazan: Ryazan State University named after S.Yesenin [in Russian].
Sadovskij, V.N. (1972). Paradoksy sistemnogo myshleniya [Paradoxes of system thinking]. Moscow: Nauka [in Russian].
Vilenskij, M. Y., & Masalov, O.Y. (2009). Fenomen cennosti zdorovya v razvitii lichnosti studenta [The phenomenon of the value of health in the development of a student's personality]. Pedagogika zdorovya [Pedagogy of health], 2, 2-7 [in Russian].
Yaroshinska, O. (2011). Seredovishchnij pіdhіd v profesіjnіj osvіtі: teoretichnі zasadi ta perspektivi vprovadzhennya [Environmental approach in vocational education: theoretical foundations and prospects of implementation]. Problemi pіdgotovki suchasnogo vchitelya [Problems of preparing a modern teacher], 4(1), 104-109 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.