КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ПІДГОТОВКИ УЧИТЕЛІВ-ПРЕДМЕТНИКІВ ДО ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ

Автор(и)

  • Andriy Ognisty кафедра фізичного виховання, Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка, м.Тернопіль, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.350-354

Ключові слова:

учитель-предметник, фізичне виховання, учень, концептуальні підходи, методологія.

Анотація

Сучасна Україна потребує покоління з високим рівнем освіченості, культури й здоров’я. Вирішувати означене завдання покладається державою, насамперед, на учителя-предметника. Даний процес повинен базуватись на концептуальних підходах. Визначальним більшість науковців визначають методологічний підхід. Метою статті є теоретичне обґрунтування концептуальних підходів (методологічний рівень) системи підготовки учителя-предметника до роботи з фізичного виховання в школі. Використані теоретичні методи дослідження: системний аналіз філософської, психологічної, соціологічної і педагогічної наукової літератури з проблем професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів, педагогічної діяльності; теоретичний аналіз і синтез. Практично кожний випускник педагогічного вищого навчального закладу, в тій чи іншій мірі, залучений до фізкультурної роботи в шкільному колективі, тому вирішення питань професійно-педагогічної підготовки до цієї діяльності повинно займати вагоме місце у системі виховання педагогічних кадрів. Ця підготовка повинна базуватись на методологічному підґрунті через застосування загальновизнаних методологічних підходів, а саме: особистісно-діяльнісного, системного, синергетичного, культурологічного, аксіологічного, ціннісного, середовищного та вирішувати не лише завдання пов’язані із всебічним і гармонійним розвитком особистості, але і чисто професійні, пов’язані з набуттям спеціальних компетенцій необхідних для роботи з фізичного виховання школярів.

Біографія автора

Andriy Ognisty, кафедра фізичного виховання, Тернопільський національний педагогічний університет ім. В. Гнатюка, м.Тернопіль

кандидат наук з фізичного виховання і спорту

Посилання

References

Anohin, P.K. (1980) Uzlovyie voprosyi teorii funktsionalnoy sistemyi [Key questions of the theory of a functional system]. Moscow: Nauka [in Russian].

Bekh, І.D. (2003). Vihovannya osobistostі: u 2 knygakh. Knyga 1: Osobistіsno orієntovanij pіdhіd: teoretiko-tekhnologіchnі zasadi [Education of the person. In 2 books. Book 1: Personally oriented approach: theoretical and technological principles]. Kyiv: Lybіd [in Ukrainian].

Dyachenko, M.I., & Kandybovich, L.A. (1998). Kratkij psihologicheskij slovar': Lichnost, obrazovanie, samoobrazovanie, professiya [Brief psychological dictionary: Personality, education, self-education, profession]. Minsk: Hehlton [in Russian].

Gessen, S.I. (2001). Pedagogicheskie sochineniya [Pedagogical writings]. Saransk: B.i. [in Russian].

Goncharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedagogіchnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv: Lybіd [in Ukrainian].

Gura, O.І. (2006). Psihologo-pedagogіchna kompetentnіst vikladacha vishchogo navchalnogo zakladu: teoretiko-metodologіchnij aspekt [Psychological-pedagogical competence of a teacher of a higher educational establishment: a theoretical and methodological aspect]. Zaporіzhzhya: GU «ZІDMU» [in Ukrainian].

Ilina, T.A. (1972). Strukturno-sistemnyj podhod k organizacii obucheniya. [Structural-system approach to the organization of training]. Moscow: Znanie [in Russian].

Kuzmіnskij, A.І. (2005). Pedagogіka vishchoї shkoli [Pedagogy of higher education: teaching]. Kyiv: Znannya [in Ukrainian].

Mitina, E.G. (2012). Metodicheskaya podgotovka studentov-biologov v obrazovatel'noj srede: vektor razvitiya [Methodical preparation of students-biologists in the educational environment: the vector of development]. Izvestiya Rossijskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta imeni A.Gercena [Izvestiya of the Russian State Pedagogical University named after A.Herzen], 144, 158-166 [in Russian].

Plaksina, O.A. (2008). Formirovanie cennostnogo otnosheniya k zdorovomu obrazu zhizni u studentov pedagogicheskih specialnostej universiteta [Formation of the value attitude to a healthy lifestyle in students of pedagogical specialties of the University]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ryazan: Ryazan State University named after S.Yesenin [in Russian].

Sadovskij, V.N. (1972). Paradoksy sistemnogo myshleniya [Paradoxes of system thinking]. Moscow: Nauka [in Russian].

Vilenskij, M. Y., & Masalov, O.Y. (2009). Fenomen cennosti zdorovya v razvitii lichnosti studenta [The phenomenon of the value of health in the development of a student's personality]. Pedagogika zdorovya [Pedagogy of health], 2, 2-7 [in Russian].

Yaroshinska, O. (2011). Seredovishchnij pіdhіd v profesіjnіj osvіtі: teoretichnі zasadi ta perspektivi vprovadzhennya [Environmental approach in vocational education: theoretical foundations and prospects of implementation]. Problemi pіdgotovki suchasnogo vchitelya [Problems of preparing a modern teacher], 4(1), 104-109 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Ognisty, A. (2018). КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ПІДГОТОВКИ УЧИТЕЛІВ-ПРЕДМЕТНИКІВ ДО ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 350–354. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.350-354

Номер

Розділ

Статті