КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ПІДГОТОВКИ УЧИТЕЛІВ-ПРЕДМЕТНИКІВ ДО ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ УЧНІВ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.350-354Ключові слова:
учитель-предметник, фізичне виховання, учень, концептуальні підходи, методологія.Анотація
Сучасна Україна потребує покоління з високим рівнем освіченості, культури й здоров’я. Вирішувати означене завдання покладається державою, насамперед, на учителя-предметника. Даний процес повинен базуватись на концептуальних підходах. Визначальним більшість науковців визначають методологічний підхід. Метою статті є теоретичне обґрунтування концептуальних підходів (методологічний рівень) системи підготовки учителя-предметника до роботи з фізичного виховання в школі. Використані теоретичні методи дослідження: системний аналіз філософської, психологічної, соціологічної і педагогічної наукової літератури з проблем професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів, педагогічної діяльності; теоретичний аналіз і синтез. Практично кожний випускник педагогічного вищого навчального закладу, в тій чи іншій мірі, залучений до фізкультурної роботи в шкільному колективі, тому вирішення питань професійно-педагогічної підготовки до цієї діяльності повинно займати вагоме місце у системі виховання педагогічних кадрів. Ця підготовка повинна базуватись на методологічному підґрунті через застосування загальновизнаних методологічних підходів, а саме: особистісно-діяльнісного, системного, синергетичного, культурологічного, аксіологічного, ціннісного, середовищного та вирішувати не лише завдання пов’язані із всебічним і гармонійним розвитком особистості, але і чисто професійні, пов’язані з набуттям спеціальних компетенцій необхідних для роботи з фізичного виховання школярів.
Посилання
References
Anohin, P.K. (1980) Uzlovyie voprosyi teorii funktsionalnoy sistemyi [Key questions of the theory of a functional system]. Moscow: Nauka [in Russian].
Bekh, І.D. (2003). Vihovannya osobistostі: u 2 knygakh. Knyga 1: Osobistіsno orієntovanij pіdhіd: teoretiko-tekhnologіchnі zasadi [Education of the person. In 2 books. Book 1: Personally oriented approach: theoretical and technological principles]. Kyiv: Lybіd [in Ukrainian].
Dyachenko, M.I., & Kandybovich, L.A. (1998). Kratkij psihologicheskij slovar': Lichnost, obrazovanie, samoobrazovanie, professiya [Brief psychological dictionary: Personality, education, self-education, profession]. Minsk: Hehlton [in Russian].
Gessen, S.I. (2001). Pedagogicheskie sochineniya [Pedagogical writings]. Saransk: B.i. [in Russian].
Goncharenko, S.U. (1997). Ukrainskyi pedagogіchnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv: Lybіd [in Ukrainian].
Gura, O.І. (2006). Psihologo-pedagogіchna kompetentnіst vikladacha vishchogo navchalnogo zakladu: teoretiko-metodologіchnij aspekt [Psychological-pedagogical competence of a teacher of a higher educational establishment: a theoretical and methodological aspect]. Zaporіzhzhya: GU «ZІDMU» [in Ukrainian].
Ilina, T.A. (1972). Strukturno-sistemnyj podhod k organizacii obucheniya. [Structural-system approach to the organization of training]. Moscow: Znanie [in Russian].
Kuzmіnskij, A.І. (2005). Pedagogіka vishchoї shkoli [Pedagogy of higher education: teaching]. Kyiv: Znannya [in Ukrainian].
Mitina, E.G. (2012). Metodicheskaya podgotovka studentov-biologov v obrazovatel'noj srede: vektor razvitiya [Methodical preparation of students-biologists in the educational environment: the vector of development]. Izvestiya Rossijskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta imeni A.Gercena [Izvestiya of the Russian State Pedagogical University named after A.Herzen], 144, 158-166 [in Russian].
Plaksina, O.A. (2008). Formirovanie cennostnogo otnosheniya k zdorovomu obrazu zhizni u studentov pedagogicheskih specialnostej universiteta [Formation of the value attitude to a healthy lifestyle in students of pedagogical specialties of the University]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ryazan: Ryazan State University named after S.Yesenin [in Russian].
Sadovskij, V.N. (1972). Paradoksy sistemnogo myshleniya [Paradoxes of system thinking]. Moscow: Nauka [in Russian].
Vilenskij, M. Y., & Masalov, O.Y. (2009). Fenomen cennosti zdorovya v razvitii lichnosti studenta [The phenomenon of the value of health in the development of a student's personality]. Pedagogika zdorovya [Pedagogy of health], 2, 2-7 [in Russian].
Yaroshinska, O. (2011). Seredovishchnij pіdhіd v profesіjnіj osvіtі: teoretichnі zasadi ta perspektivi vprovadzhennya [Environmental approach in vocational education: theoretical foundations and prospects of implementation]. Problemi pіdgotovki suchasnogo vchitelya [Problems of preparing a modern teacher], 4(1), 104-109 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).