DOI: https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.368-372

ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД В ОРГАНІЗАЦІЇЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ ПРИ ОПАНУВАННІ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН ТУРИСТСЬКОЇ СПРЯМОВАННОСТІ

Iryna Skrypchenko, Lyudmyla Shuba

Анотація


На основі аналізу науково-методичної літератури визначено, що самостійна робота студентів на сучасному етапі є важливою частиною процесу підготовки фахівців з фізичної культури і спорту. Організація самостійної роботи при вивченні практичних дисциплін туристської спрямованості є важливим напрямком у підготовці фахівців, що і визначило актуальність даної роботи. Метою статті є – обґрунтувати інноваційний підхід в організації самостійної роботи майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту при опануванні навчальних дисциплін туристської спрямованості. Методи дослідження: аналіз науково-методичних джерел та інтернет ресурсів, вивчення передового та узагальнення особистого педагогічного досвіду, анкетування, методи математичної статистики. Результати дослідження. При анкетуванні виявили, що 79-84% студентів зацікавились заняттями туризмом. Скелелазіння зацікавило 63-71% опитуваних студентів, проте займатися регулярно у позаурочних час приходить близько 18-29%. Визначено, що більше половини студентів освоїли практичні навички зі скелелазіння на високому рівні. Іншим студентам запропоновано на вибір заняття зі спортивного орієнтування, проходження дистанцій мотузкового парку та участь у суддівстві змагань з туризму. Розділ самостійної роботи навчальних дисциплін з туризму забезпечений навчально-методичним матеріалом, організаційно розпланований, проте наголошуємо що його необхідно постійно удосконалювати та оновлювати згідно сучасних тенденцій в освіті та спорті.


Ключові слова


інноваційний підхід; самостійна робота; професійна підготовка; дисципліни туристської спрямованості.

Повний текст:

PDF

Посилання


Reference

Burenok, E.A. (2004). Vneauditornaya deyatelnost kak sredstvo intensifikatsii professionalnogo obucheniya angliyskomu yazyiku studentov turistskogo vuza [Extracurricular activity as means of an intensification of vocational training to English language of students of tourist high school]. Extended abstract of candidate’s thesis. Skhodnia, Russia: Russian International Academy of Tourism [in Russian].

Chorna, L. V. (2011). Samostiina robota yak forma praktychnoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z turyzmu [Independent work as a form of practical training of future tourism professionals]. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho Universytetu im. T.Shevchenka [Visnyk of Lugansk National University named after T.Shevchenko], 14 (225), 125-130 [in Ukrainian].

Konokh, A. P. (2005). Rol sportyvno-ozdorovchoho turyzmu v suspilstvi y osoblyvosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh [The role of sports and health tourism in society and the peculiarities of the training of future specialists in higher educational institutions] Problemy suchasnosti: kultura, mystetstvo, pedahohika [Problems of the present: culture, art, pedagogy], 113-122 [in Ukrainian].

Maikovska, V. I. Praktyko-oriientovane navchannia yak zasib profesionalizatsii pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv v Ukraini [Practical-oriented study as a means of professional training of future specialists in Ukraine]. Retrieved from http://problemypedosvity.uipa.edu.ua/article/view/103471 [in Ukrainian].

Repko, E.A., Kozin, S.V., Kostyirko, A.A., Fomin, S.V., Ilchenko, M.V. & Oleynikov, I.P. (2015). Metodika optimalnogo sochetaniya sredstv razvitiya fizicheskih kachestv dlya ukrepleniya zdorovya studentov pri zanyatiyah ekstremalnyimi vidami sporta [The method of optimal combination of means of development of physical qualities for strengthening the health of students when practicing extreme sports]. Zdorove, sport, reabilitatsiya [Health, sports, rehabilitation], 1, 85-87 [in Russian].

Repko, E.A., Kozina, Z.L., Leschenko, V.R., Grebneva, I.V.. & Novikov, Y.A. (2016). Rekreatsionnoe skalolazanie kak metod povyisheniya funktsionalnogo sostoyaniya studentov [Recreational rock climbing as a method for improving the student's functional state]. Zdorove, sport, reabilitatsiya [Health, sports, rehabilitation], 3, 86-89 [in Russian].

Riepko, O.O., Kozina, Z.L., Sukhareva, L.M., Kozin, S.V., & Kostyrko, A.A. (2017). Porivnialna kharakterystyka morfofunktsionalnykh ta psykhofiziolohichnykh pokaznykiv elitnykh sportsmeniv–predstavnykiv riznykh vydiv skelelazinnia [Comparative characteristics of morphofunctional and psychophysiological indicators of elite athletes - representatives of various types of climbing]. Zdorove, sport, reabilitatsiya [Health, sports, rehabilitation], 1(1), 58-70 doi: 10.5281/zenodo.579589 [in Ukrainian].

Skripchenko, I.T. (2015). Osobennosti professionalnoy podgotovki buduschih spetsialistov po fizicheskoy kulture i sportu dlya sferyi detsko-yunosheskogo turizma s ispolzovaniem novyih informatsionnyih tehnologiy [Peculiarities training of future specialists in physical culture and sport for sphere children'syouthful tourism using new information technologies]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Drahomanova [Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov], 3(K 1 (56) 15), 333-336 [in Russian].

Skripchenko, I.T. (2014) Taypark − kak novoe sredstvo aktivnogo otdyiha dlya raznyih grupp naseleniya na Ukraine [Rope park as a new means of active recreation for different groups of the population in Ukraine]. Turyzm i kraieznavstvo [Tourism and local studies], 354-357 [in Russian].

Skrypchenko, I.T. (2014). Vykorystannia trenazheriv, shcho imituiut skalnyi relief dlia pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoho vykhovannia ta sportu na praktychnykh zaniattiakh z dystsypliny «Turyzm» [Use the rock reliefs simulator for training of future specialists in physical culture and sports on practical lessons on the subject “Tourism”]. Molod i rynok [Youth and market], 11 (118), 62-68 [in Ukrainian].

Skrypchenko, I.T. (2017). Vprovadzhennia praktyko-oriientovanoho navchannia u pidhotovku fakhivtsiv dlia sfery dytiacho-iunatskoho turyzmu u VNZ Ukrainy [Implementation of the practice-oriented learning to the training of specialists for the sphere of children's-youth tourism in higher educational institutions of Ukraine]. Fizychne vykhovannia, sport i turystsko-kraieznavcha robota v zakladakh osvity [Physical education, sports, tourism and local history work in educational institutions], 274-281 [in Ukrainian].

Skrypchenko, I.T. (2017). Rol ta mistse sportyvnoho oriientuvannia u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoho vykhovannia ta sportu do diialnosti u sferi dytiacho-iunatskoho turyzmu [The role and place of orienteering in the professional preparation of future specialists in physical education and sport for work in the field children's- youthful tourism.] Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P.Drahomanova [Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P.Drahomanov], 3 (K (84) 17), 441-445 [in Ukrainian].

Vekla, P.P. (2014, October). Fiziolohichnyi vplyv sportyvnoho skelelazinnia yak rekreatsiinoho vydu fizychnoi aktyvnosti na orhanizm shkoliariv ta studentiv [Physiological effects as a recreational sport climbing type of physical activity on the organism pupils and students]. In «Fizychna kultura i sport u suchasnomu suspilstvi: dosvid, problemy, rishennia» [Physical culture and sport in modern society: experience, problems, solutions]: Proceedings of International Scientific-Practical Conference (pp.94-104). Kyiv: Kyiv University named after B.Grinchenko [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Список використаної літератури

  1. Буренок Е.А. Внеаудиторная деятельность как средство интенсификации профессионального обучения английскому языку студентов туристского вуза / автореф. дисс. на получение научной степени канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теория и методика профессионального образования» / Е.А.Буренок; Рос. междунар. акад. туризма. – Сходня, 2004. – 27 с.
  2. Чорна Л.В. Самостійна робота як форма практичної підготовки майбутніх фахівців з туризму // Вісник Луганського національного Університету ім. Т.Шевченка. Серія: Педагогічні науки. Частина І. – 2011. – №14 (225). – С.125-130.
  3. Конох А.П. Роль спортивно-оздоровчого туризму в суспільстві й особливості професійної підготовки майбутніх фахівців у вищих навчальних закладах // Проблеми сучасності: культура, мистецтво, педагогіка. – Харків-Луганск: Стиль-Издат, 2005. – С.113-122.
  4. Майковська В.І. Практико-орієнтоване навчання як засіб професіоналізації підготовки майбутніх фахівців в Україні / В.І.Майковська. [Електроний ресурс]. URL: <http://problemypedosvity.uipa.edu.ua/article/view/103471>
  5. Репко Е.А. Методика оптимального сочетания средств развития физических качеств для укрепления здоровья студентов при занятиях экстремальными видами спорта / Е.А.Репко, С.В.Козин, А.А.Костырко, С.В.Фомин, М.В.Ильченко, И.П.Олейников // Здоровье, спорт, реабилитация. – 2015. – № 1. – С.85-87.
  6. Репко Е.А. Рекреационное скалолазание как метод повышения функционального состояния студентов / Е.А.Репко, Ж.Л.Козина, В.Р.Лещенко, И.В.Гребнева, Ю.А.Новиков // Здоровье, спорт, реабилитация. – 2016. – № 3. – С.86-89.
  7. Рєпко О.О. Порівняльна характеристика морфофункціональних та психофізіологічних показників елітних спортсменів–представників різних видів скелелазіння / О.О.Рєпко, Ж.Л.Козіна, Л.М.Сухарева, С.В.Козін, А.А.Костирко // Здоровье, спорт, реабилитация. – 2017. – Т.1. – № 1. – С.58-70 doi: 10.5281/zenodo.579589
  8. Скрипченко И.Т. Особенности профессиональной подготовки будущих специалистов по физической культуре и спорту для сферы детско-юношеского туризма с использованием новых информационных технологий / И.Т.Скрипченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 15 Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). – К.: Вид-во НПУ ім.. М.П.Драгоманова, 2015.– Вип.3 К 1 (56) 15. – С.333-336.
  9. Скрипченко И.Т. Тайпарк - как новое средство активного отдыха для разных групп населения на Украине / И.Т.Скрипченко // Туризм і краєзнавство: Збірник наукових праць. ДВНЗ Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет ім.Г.Сковороди. – Переяслав-Хмельницький, ПП «СКД», 2013. – С.354-357.
  10. Скрипченко І.Т. Використання тренажерів, що імітують скальний рельєф для підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту на практичних заняттях з дисципліни «Туризм» / І.Т.Скрипченко // Молодь і ринок. – 2014. − №11 (118). – С.62-68.
  11. Скрипченко І.Т. Впровадження практико-орієнтованого навчання у підготовку фахівців для сфери дитячо-юнацького туризму у ВНЗ України / І.Т. Скрипченко // Фізичне виховання, спорт і туристсько-краєзнавча робота в закладах освіти: Збірник наукових праць. – Переяслав-Хмельницький,ФОП Домбровська Я.М. – 2017. – С. 274-281.
  12. Скрипченко І.Т. Роль та місце спортивного орієнтування у професійній підготовці майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту до діяльності у сфері дитячо-юнацького туризму / І.Т.Скрипченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 15 Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт). – К.: Вид-во НПУ ім.М.П.Драгоманова, 2017.– Вип.3 К (84) 17. – С. 441-445.
  13. Векла П.П. Фізіологічний вплив спортивного скелелазіння як рекреаційного виду фізичної активності на організм школярів та студентів // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Фізична культура і спорт у сучасному суспільстві: досвід, проблеми, рішення» (м.Київ, 31 жовтня 2014 р.). – Київ: Київський університет ім.Б.Грінченко, 2014. – С.94-104.