ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД В ОРГАНІЗАЦІЇЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ ПРИ ОПАНУВАННІ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН ТУРИСТСЬКОЇ СПРЯМОВАННОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.368-372Ключові слова:
інноваційний підхід, самостійна робота, професійна підготовка, дисципліни туристської спрямованості.Анотація
На основі аналізу науково-методичної літератури визначено, що самостійна робота студентів на сучасному етапі є важливою частиною процесу підготовки фахівців з фізичної культури і спорту. Організація самостійної роботи при вивченні практичних дисциплін туристської спрямованості є важливим напрямком у підготовці фахівців, що і визначило актуальність даної роботи. Метою статті є – обґрунтувати інноваційний підхід в організації самостійної роботи майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту при опануванні навчальних дисциплін туристської спрямованості. Методи дослідження: аналіз науково-методичних джерел та інтернет ресурсів, вивчення передового та узагальнення особистого педагогічного досвіду, анкетування, методи математичної статистики. Результати дослідження. При анкетуванні виявили, що 79-84% студентів зацікавились заняттями туризмом. Скелелазіння зацікавило 63-71% опитуваних студентів, проте займатися регулярно у позаурочних час приходить близько 18-29%. Визначено, що більше половини студентів освоїли практичні навички зі скелелазіння на високому рівні. Іншим студентам запропоновано на вибір заняття зі спортивного орієнтування, проходження дистанцій мотузкового парку та участь у суддівстві змагань з туризму. Розділ самостійної роботи навчальних дисциплін з туризму забезпечений навчально-методичним матеріалом, організаційно розпланований, проте наголошуємо що його необхідно постійно удосконалювати та оновлювати згідно сучасних тенденцій в освіті та спорті.
Посилання
Reference
Burenok, E.A. (2004). Vneauditornaya deyatelnost kak sredstvo intensifikatsii professionalnogo obucheniya angliyskomu yazyiku studentov turistskogo vuza [Extracurricular activity as means of an intensification of vocational training to English language of students of tourist high school]. Extended abstract of candidate’s thesis. Skhodnia, Russia: Russian International Academy of Tourism [in Russian].
Chorna, L. V. (2011). Samostiina robota yak forma praktychnoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z turyzmu [Independent work as a form of practical training of future tourism professionals]. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho Universytetu im. T.Shevchenka [Visnyk of Lugansk National University named after T.Shevchenko], 14 (225), 125-130 [in Ukrainian].
Konokh, A. P. (2005). Rol sportyvno-ozdorovchoho turyzmu v suspilstvi y osoblyvosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh [The role of sports and health tourism in society and the peculiarities of the training of future specialists in higher educational institutions] Problemy suchasnosti: kultura, mystetstvo, pedahohika [Problems of the present: culture, art, pedagogy], 113-122 [in Ukrainian].
Maikovska, V. I. Praktyko-oriientovane navchannia yak zasib profesionalizatsii pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv v Ukraini [Practical-oriented study as a means of professional training of future specialists in Ukraine]. Retrieved from http://problemypedosvity.uipa.edu.ua/article/view/103471 [in Ukrainian].
Repko, E.A., Kozin, S.V., Kostyirko, A.A., Fomin, S.V., Ilchenko, M.V. & Oleynikov, I.P. (2015). Metodika optimalnogo sochetaniya sredstv razvitiya fizicheskih kachestv dlya ukrepleniya zdorovya studentov pri zanyatiyah ekstremalnyimi vidami sporta [The method of optimal combination of means of development of physical qualities for strengthening the health of students when practicing extreme sports]. Zdorove, sport, reabilitatsiya [Health, sports, rehabilitation], 1, 85-87 [in Russian].
Repko, E.A., Kozina, Z.L., Leschenko, V.R., Grebneva, I.V.. & Novikov, Y.A. (2016). Rekreatsionnoe skalolazanie kak metod povyisheniya funktsionalnogo sostoyaniya studentov [Recreational rock climbing as a method for improving the student's functional state]. Zdorove, sport, reabilitatsiya [Health, sports, rehabilitation], 3, 86-89 [in Russian].
Riepko, O.O., Kozina, Z.L., Sukhareva, L.M., Kozin, S.V., & Kostyrko, A.A. (2017). Porivnialna kharakterystyka morfofunktsionalnykh ta psykhofiziolohichnykh pokaznykiv elitnykh sportsmeniv–predstavnykiv riznykh vydiv skelelazinnia [Comparative characteristics of morphofunctional and psychophysiological indicators of elite athletes - representatives of various types of climbing]. Zdorove, sport, reabilitatsiya [Health, sports, rehabilitation], 1(1), 58-70 doi: 10.5281/zenodo.579589 [in Ukrainian].
Skripchenko, I.T. (2015). Osobennosti professionalnoy podgotovki buduschih spetsialistov po fizicheskoy kulture i sportu dlya sferyi detsko-yunosheskogo turizma s ispolzovaniem novyih informatsionnyih tehnologiy [Peculiarities training of future specialists in physical culture and sport for sphere children'syouthful tourism using new information technologies]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Drahomanova [Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov], 3(K 1 (56) 15), 333-336 [in Russian].
Skripchenko, I.T. (2014) Taypark − kak novoe sredstvo aktivnogo otdyiha dlya raznyih grupp naseleniya na Ukraine [Rope park as a new means of active recreation for different groups of the population in Ukraine]. Turyzm i kraieznavstvo [Tourism and local studies], 354-357 [in Russian].
Skrypchenko, I.T. (2014). Vykorystannia trenazheriv, shcho imituiut skalnyi relief dlia pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoho vykhovannia ta sportu na praktychnykh zaniattiakh z dystsypliny «Turyzm» [Use the rock reliefs simulator for training of future specialists in physical culture and sports on practical lessons on the subject “Tourism”]. Molod i rynok [Youth and market], 11 (118), 62-68 [in Ukrainian].
Skrypchenko, I.T. (2017). Vprovadzhennia praktyko-oriientovanoho navchannia u pidhotovku fakhivtsiv dlia sfery dytiacho-iunatskoho turyzmu u VNZ Ukrainy [Implementation of the practice-oriented learning to the training of specialists for the sphere of children's-youth tourism in higher educational institutions of Ukraine]. Fizychne vykhovannia, sport i turystsko-kraieznavcha robota v zakladakh osvity [Physical education, sports, tourism and local history work in educational institutions], 274-281 [in Ukrainian].
Skrypchenko, I.T. (2017). Rol ta mistse sportyvnoho oriientuvannia u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoho vykhovannia ta sportu do diialnosti u sferi dytiacho-iunatskoho turyzmu [The role and place of orienteering in the professional preparation of future specialists in physical education and sport for work in the field children's- youthful tourism.] Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P.Drahomanova [Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P.Drahomanov], 3 (K (84) 17), 441-445 [in Ukrainian].
Vekla, P.P. (2014, October). Fiziolohichnyi vplyv sportyvnoho skelelazinnia yak rekreatsiinoho vydu fizychnoi aktyvnosti na orhanizm shkoliariv ta studentiv [Physiological effects as a recreational sport climbing type of physical activity on the organism pupils and students]. In «Fizychna kultura i sport u suchasnomu suspilstvi: dosvid, problemy, rishennia» [Physical culture and sport in modern society: experience, problems, solutions]: Proceedings of International Scientific-Practical Conference (pp.94-104). Kyiv: Kyiv University named after B.Grinchenko [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.