ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД В ОРГАНІЗАЦІЇЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ ПРИ ОПАНУВАННІ НАВЧАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН ТУРИСТСЬКОЇ СПРЯМОВАННОСТІ

Автор(и)

  • Iryna Skrypchenko кафедра водних видів спорту, Придніпровська державна академія фізичною культури і спорту, м.Дніпро
  • Lyudmyla Shuba кафедра управління фізичною культурою та спортом, Запорізький національний технічний університет, м.Запоріжжя

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.368-372

Ключові слова:

інноваційний підхід, самостійна робота, професійна підготовка, дисципліни туристської спрямованості.

Анотація

На основі аналізу науково-методичної літератури визначено, що самостійна робота студентів на сучасному етапі є важливою частиною процесу підготовки фахівців з фізичної культури і спорту. Організація самостійної роботи при вивченні практичних дисциплін туристської спрямованості є важливим напрямком у підготовці фахівців, що і визначило актуальність даної роботи. Метою статті є – обґрунтувати інноваційний підхід в організації самостійної роботи майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту при опануванні навчальних дисциплін туристської спрямованості. Методи дослідження: аналіз науково-методичних джерел та інтернет ресурсів, вивчення передового та узагальнення особистого педагогічного досвіду, анкетування, методи математичної статистики. Результати дослідження. При анкетуванні виявили, що 79-84% студентів зацікавились заняттями туризмом. Скелелазіння зацікавило 63-71% опитуваних студентів, проте займатися регулярно у позаурочних час приходить близько 18-29%. Визначено, що більше половини студентів освоїли практичні навички зі скелелазіння на високому рівні. Іншим студентам запропоновано на вибір заняття зі спортивного орієнтування, проходження дистанцій мотузкового парку та участь у суддівстві змагань з туризму. Розділ самостійної роботи навчальних дисциплін з туризму забезпечений навчально-методичним матеріалом, організаційно розпланований, проте наголошуємо що його необхідно постійно удосконалювати та оновлювати згідно сучасних тенденцій в освіті та спорті.

Біографії авторів

Iryna Skrypchenko, кафедра водних видів спорту, Придніпровська державна академія фізичною культури і спорту, м.Дніпро

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент

Lyudmyla Shuba, кафедра управління фізичною культурою та спортом, Запорізький національний технічний університет, м.Запоріжжя

кандидат педагогічних наук

Посилання

Reference

Burenok, E.A. (2004). Vneauditornaya deyatelnost kak sredstvo intensifikatsii professionalnogo obucheniya angliyskomu yazyiku studentov turistskogo vuza [Extracurricular activity as means of an intensification of vocational training to English language of students of tourist high school]. Extended abstract of candidate’s thesis. Skhodnia, Russia: Russian International Academy of Tourism [in Russian].

Chorna, L. V. (2011). Samostiina robota yak forma praktychnoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z turyzmu [Independent work as a form of practical training of future tourism professionals]. Visnyk Luhanskoho natsionalnoho Universytetu im. T.Shevchenka [Visnyk of Lugansk National University named after T.Shevchenko], 14 (225), 125-130 [in Ukrainian].

Konokh, A. P. (2005). Rol sportyvno-ozdorovchoho turyzmu v suspilstvi y osoblyvosti profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh [The role of sports and health tourism in society and the peculiarities of the training of future specialists in higher educational institutions] Problemy suchasnosti: kultura, mystetstvo, pedahohika [Problems of the present: culture, art, pedagogy], 113-122 [in Ukrainian].

Maikovska, V. I. Praktyko-oriientovane navchannia yak zasib profesionalizatsii pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv v Ukraini [Practical-oriented study as a means of professional training of future specialists in Ukraine]. Retrieved from http://problemypedosvity.uipa.edu.ua/article/view/103471 [in Ukrainian].

Repko, E.A., Kozin, S.V., Kostyirko, A.A., Fomin, S.V., Ilchenko, M.V. & Oleynikov, I.P. (2015). Metodika optimalnogo sochetaniya sredstv razvitiya fizicheskih kachestv dlya ukrepleniya zdorovya studentov pri zanyatiyah ekstremalnyimi vidami sporta [The method of optimal combination of means of development of physical qualities for strengthening the health of students when practicing extreme sports]. Zdorove, sport, reabilitatsiya [Health, sports, rehabilitation], 1, 85-87 [in Russian].

Repko, E.A., Kozina, Z.L., Leschenko, V.R., Grebneva, I.V.. & Novikov, Y.A. (2016). Rekreatsionnoe skalolazanie kak metod povyisheniya funktsionalnogo sostoyaniya studentov [Recreational rock climbing as a method for improving the student's functional state]. Zdorove, sport, reabilitatsiya [Health, sports, rehabilitation], 3, 86-89 [in Russian].

Riepko, O.O., Kozina, Z.L., Sukhareva, L.M., Kozin, S.V., & Kostyrko, A.A. (2017). Porivnialna kharakterystyka morfofunktsionalnykh ta psykhofiziolohichnykh pokaznykiv elitnykh sportsmeniv–predstavnykiv riznykh vydiv skelelazinnia [Comparative characteristics of morphofunctional and psychophysiological indicators of elite athletes - representatives of various types of climbing]. Zdorove, sport, reabilitatsiya [Health, sports, rehabilitation], 1(1), 58-70 doi: 10.5281/zenodo.579589 [in Ukrainian].

Skripchenko, I.T. (2015). Osobennosti professionalnoy podgotovki buduschih spetsialistov po fizicheskoy kulture i sportu dlya sferyi detsko-yunosheskogo turizma s ispolzovaniem novyih informatsionnyih tehnologiy [Peculiarities training of future specialists in physical culture and sport for sphere children'syouthful tourism using new information technologies]. Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P. Drahomanova [Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov], 3(K 1 (56) 15), 333-336 [in Russian].

Skripchenko, I.T. (2014) Taypark − kak novoe sredstvo aktivnogo otdyiha dlya raznyih grupp naseleniya na Ukraine [Rope park as a new means of active recreation for different groups of the population in Ukraine]. Turyzm i kraieznavstvo [Tourism and local studies], 354-357 [in Russian].

Skrypchenko, I.T. (2014). Vykorystannia trenazheriv, shcho imituiut skalnyi relief dlia pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoho vykhovannia ta sportu na praktychnykh zaniattiakh z dystsypliny «Turyzm» [Use the rock reliefs simulator for training of future specialists in physical culture and sports on practical lessons on the subject “Tourism”]. Molod i rynok [Youth and market], 11 (118), 62-68 [in Ukrainian].

Skrypchenko, I.T. (2017). Vprovadzhennia praktyko-oriientovanoho navchannia u pidhotovku fakhivtsiv dlia sfery dytiacho-iunatskoho turyzmu u VNZ Ukrainy [Implementation of the practice-oriented learning to the training of specialists for the sphere of children's-youth tourism in higher educational institutions of Ukraine]. Fizychne vykhovannia, sport i turystsko-kraieznavcha robota v zakladakh osvity [Physical education, sports, tourism and local history work in educational institutions], 274-281 [in Ukrainian].

Skrypchenko, I.T. (2017). Rol ta mistse sportyvnoho oriientuvannia u profesiinii pidhotovtsi maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoho vykhovannia ta sportu do diialnosti u sferi dytiacho-iunatskoho turyzmu [The role and place of orienteering in the professional preparation of future specialists in physical education and sport for work in the field children's- youthful tourism.] Naukovyi chasopys Natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni M.P.Drahomanova [Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P.Drahomanov], 3 (K (84) 17), 441-445 [in Ukrainian].

Vekla, P.P. (2014, October). Fiziolohichnyi vplyv sportyvnoho skelelazinnia yak rekreatsiinoho vydu fizychnoi aktyvnosti na orhanizm shkoliariv ta studentiv [Physiological effects as a recreational sport climbing type of physical activity on the organism pupils and students]. In «Fizychna kultura i sport u suchasnomu suspilstvi: dosvid, problemy, rishennia» [Physical culture and sport in modern society: experience, problems, solutions]: Proceedings of International Scientific-Practical Conference (pp.94-104). Kyiv: Kyiv University named after B.Grinchenko [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Номер

Розділ

Статті