ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

Автор(и)

  • Yaroslav Filak кафедра фізичної реабілітації, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна
  • Felix Filak кафедра фізичної реабілітації, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.378-382

Ключові слова:

порушення інтелектуального розвитку, діти, фізичне виховання, дрібна моторика, корекційно-розвиваюча програма.

Анотація

Діти з порушеннями інтелектуального розвитку становлять 2,5% дитячого населення. У них темпи опанування рухів значно знижені, що призводить до сповільненості утворення складних умовних зв’язків, невідповідності рівня фізичного розвитку і рухової підготовленості вимогам соціально-трудової адаптації. Мета статті розробити та експериментально перевірити методику розвитку дрібної моторики засобами фізичного виховання дітей 7-8 років з порушенням інтелектуального розвитку. Методи дослідження: аналіз медичних карт, контрольно-педагогічні тестування для визначення розвитку дрібної моторики, визначення сили м’язів кистей обох рук і м’язів спини. Перед початком дослідження дітям проведено ряд тестів з дрібної моторики та фізичного розвитку. Сформовано дві рандомізовані групи, одна з яких займалася фізичними вправами за загальною шкільною програмою, інша - за корекційно-розвиваючою. Після 6-ти місяців занять за планом корекційно-розвиваючої програми відзначається, поряд з покращенням самопочуття, позитивна динаміка тестування дрібної моторики. Отже, розроблений комплекс гімнастичних вправ сприяє розвитку комунікативних умінь, навчанню навичкам самообслуговування на підставі покращання дрібної моторики кистей і пальців рук, концентрації довільної уваги, збереження наявного та зміцнення загального здоров’я школярів, мотивації до самостійної активної навчальної та рухової діяльності.

Біографії авторів

Yaroslav Filak, кафедра фізичної реабілітації, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент

Felix Filak, кафедра фізичної реабілітації, ДВНЗ «Ужгородський національний університет», м.Ужгород

кандидат медичних наук, доцент

Посилання

References

Blinova, L.N. (2001). Dyahnostyka y korrektsyia v obrazovanyy detei s zaderzhkoi psykhycheskoho razvytyia [Diagnosis and correction in the education of children with mental retardation]. Moscow: NTs ENAS [in Russian].

Lesko, O.M. (2004) Rukhlyvi ihry dlia molodshykh shkoliariv z zatrymkoiu psykhichnoho rozvytku [Movable games for junior schoolchildren with a delay in mental development]. Lviv: LDIFK [in Ukrainian].

Maller, A.R. (2001) Obuchenye, vospytanye, y trudovaia podhotovka detei s hlubokymy narushenyiamy yntellekta [Education, upbringing, and labor training for children with profound intellectual disabilities]. Moscow: AST [in Russian].

Strebeleva, E.A. Formyrovanye myshlenyia u detei s otklonenyiamy v razvytyy [Formation of thinking in children with developmental disabilities]. Moscow: Vlados [in Russian].

Vaizman, N.P. (1997). Psykhomotoryka umstvenno otstalykh detei [Psychomotoric of mentally retarded children]. Moscow: Pedahohyka [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Filak, Y., & Filak, F. (2018). ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 378–382. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.378-382

Номер

Розділ

Статті