ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ РОЗВИТКУ ДРІБНОЇ МОТОРИКИ ЗАСОБАМИ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ У ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.378-382Ключові слова:
порушення інтелектуального розвитку, діти, фізичне виховання, дрібна моторика, корекційно-розвиваюча програма.Анотація
Діти з порушеннями інтелектуального розвитку становлять 2,5% дитячого населення. У них темпи опанування рухів значно знижені, що призводить до сповільненості утворення складних умовних зв’язків, невідповідності рівня фізичного розвитку і рухової підготовленості вимогам соціально-трудової адаптації. Мета статті − розробити та експериментально перевірити методику розвитку дрібної моторики засобами фізичного виховання дітей 7-8 років з порушенням інтелектуального розвитку. Методи дослідження: аналіз медичних карт, контрольно-педагогічні тестування для визначення розвитку дрібної моторики, визначення сили м’язів кистей обох рук і м’язів спини. Перед початком дослідження дітям проведено ряд тестів з дрібної моторики та фізичного розвитку. Сформовано дві рандомізовані групи, одна з яких займалася фізичними вправами за загальною шкільною програмою, інша - за корекційно-розвиваючою. Після 6-ти місяців занять за планом корекційно-розвиваючої програми відзначається, поряд з покращенням самопочуття, позитивна динаміка тестування дрібної моторики. Отже, розроблений комплекс гімнастичних вправ сприяє розвитку комунікативних умінь, навчанню навичкам самообслуговування на підставі покращання дрібної моторики кистей і пальців рук, концентрації довільної уваги, збереження наявного та зміцнення загального здоров’я школярів, мотивації до самостійної активної навчальної та рухової діяльності.
Посилання
References
Blinova, L.N. (2001). Dyahnostyka y korrektsyia v obrazovanyy detei s zaderzhkoi psykhycheskoho razvytyia [Diagnosis and correction in the education of children with mental retardation]. Moscow: NTs ENAS [in Russian].
Lesko, O.M. (2004) Rukhlyvi ihry dlia molodshykh shkoliariv z zatrymkoiu psykhichnoho rozvytku [Movable games for junior schoolchildren with a delay in mental development]. Lviv: LDIFK [in Ukrainian].
Maller, A.R. (2001) Obuchenye, vospytanye, y trudovaia podhotovka detei s hlubokymy narushenyiamy yntellekta [Education, upbringing, and labor training for children with profound intellectual disabilities]. Moscow: AST [in Russian].
Strebeleva, E.A. Formyrovanye myshlenyia u detei s otklonenyiamy v razvytyy [Formation of thinking in children with developmental disabilities]. Moscow: Vlados [in Russian].
Vaizman, N.P. (1997). Psykhomotoryka umstvenno otstalykh detei [Psychomotoric of mentally retarded children]. Moscow: Pedahohyka [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.