МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМПЛЕКСНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ УЧАСНИКІВ БОЙОВИХ ДІЙ

Автор(и)

  • Yurii Bryndikov кафедра соціальної роботи і соціальної педагогіки, Хмельницький національний університет, м.Хмельницький, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.29-32

Ключові слова:

система, моделювання, система організації комплексної реабілітації військовослужбовців учасників бойових дій, організаційно-педагогічні умови

Анотація

Досвід участі комбатантів у військових діях на сході України свідчить про високий рівень їхньої травматизації. Актуальність дослідження зумовлена тим, що для підвищення рівня боєздатності та збереження фізичного і психічного здоров’я, нормалізації психоемоційної сфери військовослужбовців необхідно проводити комплексну реабілітацію. На основі використання теоретичних методів дослідження здійснено аналіз сучасної психолого-педагогічної літератури та розкрито зміст понять «система», «модель». Як результат – змодельовано систему організації комплексної реабілітації військовослужбовців учасників бойових дій. У структурі авторської моделі системи виділено блоки: методологічний (мета, завдання, психосоціальні моделі реабілітації, методологічні підходи, принципи), змістовий (види комплексної реабілітації, спеціалізовані реабілітаційні установи), процесуальний (технологія реабілітації військовослужбовців з виокремленими етапами, комплексом інноваційних психотерапевтичних методів і різноманітних технологій – арт-терапевтичних, тренінгових, ігрових), результативний (компоненти, рівні, результат); системотвірним елементом визначено організаційно-педагогічні умови.

Біографія автора

Yurii Bryndikov, кафедра соціальної роботи і соціальної педагогіки, Хмельницький національний університет, м.Хмельницький

кандидат психологічних наук, доцент

Посилання

References

Boichak, M.P., Radysh, Y.F., Bilyi, V.Y., & Kryshtopa, B.P. (2001). Terminolohichnyi slovnyk-dovidnyk menedzhera okhorony zdorovia [Terminology Dictionary-Directory of Healthcare Manager]. Kyiv: Presa Ukrainy [in Ukrainian].

Busel, V.T. (Ed.) (2007). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Great explanatory dictionary of modern Ukrainian language]. Kiev, Irpin: Perun [In Ukrainian[.

Euvema, M. (2016). Psykhosotsialnyi rozvytok ditei ta molodi [Psychosocial development of children and youth]. Kyiv: LHSI [In Ukrainian].

Pikelnaya, V.S. (1993). Teoriya i metodika modelirovaniya upravlencheskoj deyatelnosti (shkolovedcheskij aspekt) [Theory and methodology of modeling of management activity (school-study aspect)]. Doctor’s thesis. Kryvyi Rig: Kryvyu Rig Pedagogical University [in Russian].

Rozenberg, M. (2009). Yazyk zhizni. Nenasilstvennoe obshchenie [Language of life. Nonviolent communication]. Moskow: Sofiya [in Russian].

Sardzhveladze, N., & Beberashvili, Z. (2007). Travma i psihologicheskaya pomoshch [Trauma and psychological help]. Moskow: Smysl [in Russian].

Serpovskaya, A.A. (2006). Socialno-kulturnaya deyatelnost kak sredstvo reabilitacii sotrudnikov pravoohranitelnyh organov, otsluzhivshih v «goryachih tochkah» [Social and cultural activity as a means of rehabilitation of law enforcement officers who served in "hot spots"]. Extended abstract of candidate’s thesis. Tambov, Russia: Tambov State University named after R/Derzhavin [in Russian].

Styopin, V.S. (Ed.) (2001). Novaya filosofskaya ehnciklopediya: V 4 tomakh [New Philosophical Encyclopedia in 4 volumes]. Retrieved from: https://dic.academic.ru/dic.nsf/enc_philosophy/411/%D0%98%D0%93%D0%A0%D0%90 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Bryndikov, Y. (2018). МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМПЛЕКСНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ УЧАСНИКІВ БОЙОВИХ ДІЙ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 29–32. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.29-32

Номер

Розділ

Статті