МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ ОРГАНІЗАЦІЇ КОМПЛЕКСНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ УЧАСНИКІВ БОЙОВИХ ДІЙ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.29-32Ключові слова:
система, моделювання, система організації комплексної реабілітації військовослужбовців учасників бойових дій, організаційно-педагогічні умовиАнотація
Досвід участі комбатантів у військових діях на сході України свідчить про високий рівень їхньої травматизації. Актуальність дослідження зумовлена тим, що для підвищення рівня боєздатності та збереження фізичного і психічного здоров’я, нормалізації психоемоційної сфери військовослужбовців необхідно проводити комплексну реабілітацію. На основі використання теоретичних методів дослідження здійснено аналіз сучасної психолого-педагогічної літератури та розкрито зміст понять «система», «модель». Як результат – змодельовано систему організації комплексної реабілітації військовослужбовців учасників бойових дій. У структурі авторської моделі системи виділено блоки: методологічний (мета, завдання, психосоціальні моделі реабілітації, методологічні підходи, принципи), змістовий (види комплексної реабілітації, спеціалізовані реабілітаційні установи), процесуальний (технологія реабілітації військовослужбовців з виокремленими етапами, комплексом інноваційних психотерапевтичних методів і різноманітних технологій – арт-терапевтичних, тренінгових, ігрових), результативний (компоненти, рівні, результат); системотвірним елементом визначено організаційно-педагогічні умови.
Посилання
References
Boichak, M.P., Radysh, Y.F., Bilyi, V.Y., & Kryshtopa, B.P. (2001). Terminolohichnyi slovnyk-dovidnyk menedzhera okhorony zdorovia [Terminology Dictionary-Directory of Healthcare Manager]. Kyiv: Presa Ukrainy [in Ukrainian].
Busel, V.T. (Ed.) (2007). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrainskoi movy [Great explanatory dictionary of modern Ukrainian language]. Kiev, Irpin: Perun [In Ukrainian[.
Euvema, M. (2016). Psykhosotsialnyi rozvytok ditei ta molodi [Psychosocial development of children and youth]. Kyiv: LHSI [In Ukrainian].
Pikelnaya, V.S. (1993). Teoriya i metodika modelirovaniya upravlencheskoj deyatelnosti (shkolovedcheskij aspekt) [Theory and methodology of modeling of management activity (school-study aspect)]. Doctor’s thesis. Kryvyi Rig: Kryvyu Rig Pedagogical University [in Russian].
Rozenberg, M. (2009). Yazyk zhizni. Nenasilstvennoe obshchenie [Language of life. Nonviolent communication]. Moskow: Sofiya [in Russian].
Sardzhveladze, N., & Beberashvili, Z. (2007). Travma i psihologicheskaya pomoshch [Trauma and psychological help]. Moskow: Smysl [in Russian].
Serpovskaya, A.A. (2006). Socialno-kulturnaya deyatelnost kak sredstvo reabilitacii sotrudnikov pravoohranitelnyh organov, otsluzhivshih v «goryachih tochkah» [Social and cultural activity as a means of rehabilitation of law enforcement officers who served in "hot spots"]. Extended abstract of candidate’s thesis. Tambov, Russia: Tambov State University named after R/Derzhavin [in Russian].
Styopin, V.S. (Ed.) (2001). Novaya filosofskaya ehnciklopediya: V 4 tomakh [New Philosophical Encyclopedia in 4 volumes]. Retrieved from: https://dic.academic.ru/dic.nsf/enc_philosophy/411/%D0%98%D0%93%D0%A0%D0%90 [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).