ОГЛЯД WEB-ОРІЄНТОВАНИХ КОМПІЛЯТОРІВ, ЩО ДОЦІЛЬНО ВИКОРИСТОВУВАТИ У НАВЧАННІ БАКАЛАВРІВ ІНФОРМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.33-37Ключові слова:
web-орієнтовані компілятори, хмаро орієнтоване середовище розробки програм, навчання, бакалаври інформатики, програмування.Анотація
Стаття присвячена проблемі підготовки майбутніх бакалаврів інформатики, зокрема навчанню дисципліни «Програмування». Встановлено, що для майбутніх програмістів, як і для вчителів інформатики, дуже важливим є знання не однієї, а декількох мов програмування. Проаналізовано результати опитування щодо того, які з мов програмування є на сьогодні актуальним та які варто вивчати у закладах вищої освіти бакалаврами інформатики. Саме тому метою даної статті є аналіз та порівняльна характеристика різних web-орієнтованих компіляторів. Для досягнення поставленої мети було використано такі методи: вивчення практичного досвіду використання web-орієнтованих технологій навчання основ програмування майбутніх учителів інформатики; систематизація й узагальнення. Проведено аналіз різних web-орієнтованих компіляторів, які доступні до використання: Cpp.Sh, stacked-crooked.com, Onlinecompiler, Codepad.org, WandBox, ideone.com, Codechef, tutorialspoint.com, а також хмаро орієнтованого середовища розробки програм AWS Cloud 9. Наведено їх переваги та недоліки. Встановлено, що розглянуті компілятори спрощують роботу з пошуку необхідного середовища програмування, забезпечуючи вивчення різних мов програмування у єдиному web-орієнтованому середовищі.
Посилання
References
AWS Cloud 9. Retrieved from: https://aws.amazon.com/ru/cloud9
Codechef. Retrieved from: https://www.codechef.com/ide
Codepad. Retrieved from: http://codepad.org
Cpp.sh. Retrieved from: http://cpp.sh/
ideone.com. Retrieved from: https://ideone.com
Onlinecompiler. Retrieved from: http://www.onlinecompiler.net/ccplusplus
Spirin, O.M., & Vakaliuk T.A. (2017, May) Web-opiientovani tekhnolohii navchannia osnov prohramuvannia maibutnikh uchyteliv informatyky [Web-based technologies for the study of the basics of programming for future teachers of computer science]. In Matematyka ta informatyka u vyshchii shkoli: vyklyky suchasnosti: zb.nauk.prats za materialamy Vseukr.nauk.-prakt.konf. [Mathematics and Computer Science in Higher School: Challenges of the Present: Collected Works on Materials of Allukrainian scientific-practical conference] (pp.61−65). Vinnytsia: FOP Rohalska I.O. [in Ukrainian].
Spirin, O.M., & Vakaliuk, T.A. (2017) Kryterii doboru vidkrytykh Web-opiientovanykh tekhnolohii navchannia osnov prohramuvannia maibutnikh uchyteliv informatyky [Criteria for the selection of open Web-oriented technologies for the study of the basics of programming of future teachers of informatics] Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia [Information technologies and learning tools], 4 (60), 275-287. Retrieved from: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1815/1229 [in Ukrainian]
Spirin, О.М., & Eremeev V.S. (2017) The Usage Of Cloud Services In The Process Of Professional Training Of Programmers At Higher Educational Institutions. Informational Technologies in Education, 32, 07-20
stacked-crooked.com. Retrieved from: http://coliru.stacked-crooked.com
tutorialspoint.com. http://www.tutorialspoint.com/compile_cpp11_online.php
Vakaliuk, T.A. (2017) Osoblyvosti ta spetsyfika pidhotovky bakalavriv informatyky [Features and specifics of bachelor's degree in computer science]. Problemy pidhotovky suchasnoho vchytelia: zbirnyk naukovykh prats Umanskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Pavla Tychyny [Problems of preparing a modern teacher: a collection of scientific works of the Uman State Pedagogical University named after Pavlo Tychyna], 16, 28-35 [in Ukrainian].
WandBox. Retrieved from: https://wandbox.org
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).