МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ГНОСТИЧНИХ УМІНЬ МОЛОДИХ ПЕДАГОГІВ ЗАСОБАМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ПЕРІОД ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.53-58Ключові слова:
гностичні уміння, умови формування, підвищення кваліфікації, дистанційне навчання.Анотація
Статтю присвячено актуальній проблемі педагогічного становлення молодих педагогів. Вдосконалення процесу професійного становлення молодого вчителя вимагає не лише нових ефективних шляхів організації навчально-виховного процесу вищого педагогічного навчального закладу, але і перегляду структури та змісту професійної освіти, професійної адаптації молодого педагога. Також, ураховуючи необхідність професійної ідентичності особистості і професії, компетентності та творчості, подальшого розвитку потребують педагогічні вміння молодого вчителя, серед яких важливе місце займають гностичні. Метою статті є висвітлення гностичного аспекту напрацювання умінь у професійно-педагогічній підготовці молодих педагогів на курсах підвищення кваліфікації системи ППО засобами дистанційного навчання. Для досягнення поставленої мети і розв’язання визначеного завдання застосований теоретичний метод – аналіз наукової літератури, синтез, узагальнення, порівняння, систематизація, класифікація, теоретико-структурне моделювання для визначення понятійного апарату, обґрунтування основних положень досліджуваної проблеми й структурне моделювання формування гностичних умінь засобами дистанційного навчання. умови формування педагогічних умінь молодого педагога, а саме його гностичних умінь у процесі підвищення кваліфікації. Визначаються можливості та перспективи запровадження керованого дистанційного етапу для підвищення ефективності освітнього процесу молодих педагогів на курсах підвищення кваліфікації в системі післядипломної педагогічної освітиПосилання
References
Areshonkov, V.Y. (2006). Pedahohichni zasady samoorhanizatsiyi slukhachiv systemy pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity [Pedagogical bases of self-organization of students of the system of postgraduate pedagogical education]. Extended abstract of candidate’s thesis. Zhytomyr: Zhytomyr State University named after I.Franko [in Ukrainian].
Kolos, K.R. (2017). Teoretyko-metodychni zasady proektuvannya i vykorystannya kompʺyuterno-oriyentovanoho navchalʹnoho seredovyshcha zakladu pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity [Theoretical and Methodical Principles of Designing and Using the Computerized Learning Environment of Postgraduate Pedagogical Education Institution]. Doctoral dissertation. URL: https://lib.iita.gov.ua/706426/1/Dis_Kolos.pdf [in Ukrainian].
Kovalev, G.A. (1985). Aktyvnoe sotsyalnoe obuchenye. Sostoyanye. Problemy. Perspektyvy [Active social education. Conditions. Problems. Prospects] Teoryya y praktyka aktyvnoho sotsyalnoho obuchenyya [Theory and practice of active social learning], 5-15 [in Russian].
Kulyutkin, Y.N. (1985). Psykholohyya obuchenyya vzroslykh [Psychology of adult learning]. Moscow: Prosveshchenye [in Russian].
Oliynyk, V.V. (2001). Orhanizatsiyno-pedahohichni osnovy dystantsiynoyi osvity i navchannya: orhanizatsiyno-pedahohichne doslidzhennya [Organisational-pedagogical bases of distance education and training: organizational pedagogical research]. Kyiv: TsIPPO [in Ukrainian].
Polozhennya pro orhanizatsiyu osvitnʹoho protsesu za ochno-dystantsiynoyu formoyu navchannya v komunalnomu zakladi «Zhytomyrskyi oblasnyi instytut pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity» Zhytomyrskoyi oblasnoyi rady. Nakaz KZ «ZHOIPPO» ZHOR vid 03.10.2016 r. № 84-OD [Regulations on the organization of the educational process for the internally-distance form of study at the communal institution «Zhytomyr Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education» of the Zhytomyr Regional Council. Order of the ZOIPPO from 03.10.2016 № 84-OD. URL: https://goo.gl/dVvQYH [in Ukrainian].
Polozhennya pro vypusknu robotu «Personalʹnyy sayt» slukhacha ochno-dystantsiynykh kursiv pidvyshchennya kvalifikatsiyi kerivnykh i pedahohichnykh pratsivnykiv KZ «Zhytomyrsʹkyy OIPPO» ZHOR. Nakaz KZ «ZHOIPPO» ZHOR vid 03.10.2016 r. №84-OD [Regulations on graduation work «Personal site» of the student of full-time distance training courses for managers and pedagogical workers of the ZOIPPO ZHOR. The Order of the ZOIPPO from 03.10.2016 № 84-OD]. URL: https://goo.gl/ckDtCC [in Ukrainian].Zabratskyi, M.M. (2007). Teoretychni problemy profesiynoho rozvytku vchytelya v systemi pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity [Theoretical problems of professional development of a teacher in the system of postgraduate pedagogical education] Aktualni problemy psykholohiyi. Psykholohiya navchannya. Henetychna psykholohiya. Medychna psykholohiya [Topical problems of psychology. Psychology of learning. Genetic Psychology. Medical psychology], 1(10), 83-85 [in Ukrainian].
Zabrotskyi, M.M. (2007). Teoretychni problemy profesiynoho rozvytku vchytelya v systemi pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity [Theoretical problems of professional development of a teacher in the system of postgraduate pedagogical education] Aktualni problemy psykholohiyi. Psykholohiya navchannya. Henetychna psykholohiya. Medychna psykholohiya [Topical problems of psychology. Psychology of learning. Genetic Psychology. Medical psychology], 1(10), 83-85 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.