МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ГНОСТИЧНИХ УМІНЬ МОЛОДИХ ПЕДАГОГІВ ЗАСОБАМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ПЕРІОД ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Olenа Demyanchuk кафедра педагогіки й андрагогіки, КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради, м.Житомир, Україна
  • Iryna Adamovych кафедра педагогіки й андрагогіки, КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради, м.Житомир, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.53-58

Ключові слова:

гностичні уміння, умови формування, підвищення кваліфікації, дистанційне навчання.

Анотація

Статтю присвячено актуальній проблемі педагогічного становлення молодих педагогів. Вдосконалення процесу професійного становлення молодого вчителя вимагає не лише нових ефективних шляхів організації навчально-виховного процесу вищого педагогічного навчального закладу, але і перегляду структури та змісту професійної освіти, професійної адаптації молодого педагога. Також, ураховуючи необхідність професійної ідентичності особистості і професії, компетентності та творчості, подальшого розвитку потребують педагогічні вміння молодого вчителя, серед яких важливе місце займають гностичні. Метою статті є висвітлення гностичного аспекту напрацювання умінь у професійно-педагогічній підготовці молодих педагогів на курсах підвищення кваліфікації системи ППО засобами дистанційного навчання. Для досягнення поставленої мети і розв’язання визначеного завдання застосований теоретичний метод – аналіз наукової літератури, синтез, узагальнення, порівняння, систематизація, класифікація, теоретико-структурне моделювання для визначення понятійного апарату, обґрунтування основних положень досліджуваної проблеми й структурне моделювання формування гностичних умінь засобами дистанційного навчання. умови формування педагогічних умінь молодого педагога, а саме його гностичних умінь у процесі підвищення кваліфікації. Визначаються можливості та перспективи запровадження керованого дистанційного етапу для підвищення ефективності освітнього процесу молодих педагогів на курсах підвищення кваліфікації в системі післядипломної педагогічної освіти

Біографії авторів

Olenа Demyanchuk, кафедра педагогіки й андрагогіки, КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради, м.Житомир

кандидат педагогічних наук, старший викладач

Iryna Adamovych, кафедра педагогіки й андрагогіки, КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради, м.Житомир

кандидат педагогічних наук, старший викладач

Посилання

References

Areshonkov, V.Y. (2006). Pedahohichni zasady samoorhanizatsiyi slukhachiv systemy pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity [Pedagogical bases of self-organization of students of the system of postgraduate pedagogical education]. Extended abstract of candidates thesis. Zhytomyr: Zhytomyr State University named after I.Franko [in Ukrainian].

Kolos, K.R. (2017). Teoretyko-metodychni zasady proektuvannya i vykorystannya kompʺyuterno-oriyentovanoho navchalʹnoho seredovyshcha zakladu pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity [Theoretical and Methodical Principles of Designing and Using the Computerized Learning Environment of Postgraduate Pedagogical Education Institution]. Doctoral dissertation. URL: https://lib.iita.gov.ua/706426/1/Dis_Kolos.pdf [in Ukrainian].

Kovalev, G.A. (1985). Aktyvnoe sotsyalnoe obuchenye. Sostoyanye. Problemy. Perspektyvy [Active social education. Conditions. Problems. Prospects] Teoryya y praktyka aktyvnoho sotsyalnoho obuchenyya [Theory and practice of active social learning], 5-15 [in Russian].

Kulyutkin, Y.N. (1985). Psykholohyya obuchenyya vzroslykh [Psychology of adult learning]. Moscow: Prosveshchenye [in Russian].

Oliynyk, V.V. (2001). Orhanizatsiyno-pedahohichni osnovy dystantsiynoyi osvity i navchannya: orhanizatsiyno-pedahohichne doslidzhennya [Organisational-pedagogical bases of distance education and training: organizational pedagogical research]. Kyiv: TsIPPO [in Ukrainian].

Polozhennya pro orhanizatsiyu osvitnʹoho protsesu za ochno-dystantsiynoyu formoyu navchannya v komunalnomu zakladi «Zhytomyrskyi oblasnyi instytut pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity» Zhytomyrskoyi oblasnoyi rady. Nakaz KZ «ZHOIPPO» ZHOR vid 03.10.2016 r. № 84-OD [Regulations on the organization of the educational process for the internally-distance form of study at the communal institution «Zhytomyr Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education» of the Zhytomyr Regional Council. Order of the ZOIPPO from 03.10.2016 № 84-OD. URL: https://goo.gl/dVvQYH [in Ukrainian].

Polozhennya pro vypusknu robotu «Personalʹnyy sayt» slukhacha ochno-dystantsiynykh kursiv pidvyshchennya kvalifikatsiyi kerivnykh i pedahohichnykh pratsivnykiv KZ «Zhytomyrsʹkyy OIPPO» ZHOR. Nakaz KZ «ZHOIPPO» ZHOR vid 03.10.2016 r. №84-OD [Regulations on graduation work «Personal site» of the student of full-time distance training courses for managers and pedagogical workers of the ZOIPPO ZHOR. The Order of the ZOIPPO from 03.10.2016 № 84-OD]. URL: https://goo.gl/ckDtCC [in Ukrainian].Zabratskyi, M.M. (2007). Teoretychni problemy profesiynoho rozvytku vchytelya v systemi pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity [Theoretical problems of professional development of a teacher in the system of postgraduate pedagogical education] Aktualni problemy psykholohiyi. Psykholohiya navchannya. Henetychna psykholohiya. Medychna psykholohiya [Topical problems of psychology. Psychology of learning. Genetic Psychology. Medical psychology], 1(10), 83-85 [in Ukrainian].

Zabrotskyi, M.M. (2007). Teoretychni problemy profesiynoho rozvytku vchytelya v systemi pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity [Theoretical problems of professional development of a teacher in the system of postgraduate pedagogical education] Aktualni problemy psykholohiyi. Psykholohiya navchannya. Henetychna psykholohiya. Medychna psykholohiya [Topical problems of psychology. Psychology of learning. Genetic Psychology. Medical psychology], 1(10), 83-85 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Demyanchuk, O., & Adamovych, I. (2018). МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ГНОСТИЧНИХ УМІНЬ МОЛОДИХ ПЕДАГОГІВ ЗАСОБАМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ПЕРІОД ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 53–58. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.53-58

Номер

Розділ

Статті