МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ГНОСТИЧНИХ УМІНЬ МОЛОДИХ ПЕДАГОГІВ ЗАСОБАМИ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ У ПЕРІОД ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.53-58Ключові слова:
гностичні уміння, умови формування, підвищення кваліфікації, дистанційне навчання.Анотація
Статтю присвячено актуальній проблемі педагогічного становлення молодих педагогів. Вдосконалення процесу професійного становлення молодого вчителя вимагає не лише нових ефективних шляхів організації навчально-виховного процесу вищого педагогічного навчального закладу, але і перегляду структури та змісту професійної освіти, професійної адаптації молодого педагога. Також, ураховуючи необхідність професійної ідентичності особистості і професії, компетентності та творчості, подальшого розвитку потребують педагогічні вміння молодого вчителя, серед яких важливе місце займають гностичні. Метою статті є висвітлення гностичного аспекту напрацювання умінь у професійно-педагогічній підготовці молодих педагогів на курсах підвищення кваліфікації системи ППО засобами дистанційного навчання. Для досягнення поставленої мети і розв’язання визначеного завдання застосований теоретичний метод – аналіз наукової літератури, синтез, узагальнення, порівняння, систематизація, класифікація, теоретико-структурне моделювання для визначення понятійного апарату, обґрунтування основних положень досліджуваної проблеми й структурне моделювання формування гностичних умінь засобами дистанційного навчання. умови формування педагогічних умінь молодого педагога, а саме його гностичних умінь у процесі підвищення кваліфікації. Визначаються можливості та перспективи запровадження керованого дистанційного етапу для підвищення ефективності освітнього процесу молодих педагогів на курсах підвищення кваліфікації в системі післядипломної педагогічної освітиПосилання
References
Areshonkov, V.Y. (2006). Pedahohichni zasady samoorhanizatsiyi slukhachiv systemy pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity [Pedagogical bases of self-organization of students of the system of postgraduate pedagogical education]. Extended abstract of candidate’s thesis. Zhytomyr: Zhytomyr State University named after I.Franko [in Ukrainian].
Kolos, K.R. (2017). Teoretyko-metodychni zasady proektuvannya i vykorystannya kompʺyuterno-oriyentovanoho navchalʹnoho seredovyshcha zakladu pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity [Theoretical and Methodical Principles of Designing and Using the Computerized Learning Environment of Postgraduate Pedagogical Education Institution]. Doctoral dissertation. URL: https://lib.iita.gov.ua/706426/1/Dis_Kolos.pdf [in Ukrainian].
Kovalev, G.A. (1985). Aktyvnoe sotsyalnoe obuchenye. Sostoyanye. Problemy. Perspektyvy [Active social education. Conditions. Problems. Prospects] Teoryya y praktyka aktyvnoho sotsyalnoho obuchenyya [Theory and practice of active social learning], 5-15 [in Russian].
Kulyutkin, Y.N. (1985). Psykholohyya obuchenyya vzroslykh [Psychology of adult learning]. Moscow: Prosveshchenye [in Russian].
Oliynyk, V.V. (2001). Orhanizatsiyno-pedahohichni osnovy dystantsiynoyi osvity i navchannya: orhanizatsiyno-pedahohichne doslidzhennya [Organisational-pedagogical bases of distance education and training: organizational pedagogical research]. Kyiv: TsIPPO [in Ukrainian].
Polozhennya pro orhanizatsiyu osvitnʹoho protsesu za ochno-dystantsiynoyu formoyu navchannya v komunalnomu zakladi «Zhytomyrskyi oblasnyi instytut pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity» Zhytomyrskoyi oblasnoyi rady. Nakaz KZ «ZHOIPPO» ZHOR vid 03.10.2016 r. № 84-OD [Regulations on the organization of the educational process for the internally-distance form of study at the communal institution «Zhytomyr Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education» of the Zhytomyr Regional Council. Order of the ZOIPPO from 03.10.2016 № 84-OD. URL: https://goo.gl/dVvQYH [in Ukrainian].
Polozhennya pro vypusknu robotu «Personalʹnyy sayt» slukhacha ochno-dystantsiynykh kursiv pidvyshchennya kvalifikatsiyi kerivnykh i pedahohichnykh pratsivnykiv KZ «Zhytomyrsʹkyy OIPPO» ZHOR. Nakaz KZ «ZHOIPPO» ZHOR vid 03.10.2016 r. №84-OD [Regulations on graduation work «Personal site» of the student of full-time distance training courses for managers and pedagogical workers of the ZOIPPO ZHOR. The Order of the ZOIPPO from 03.10.2016 № 84-OD]. URL: https://goo.gl/ckDtCC [in Ukrainian].Zabratskyi, M.M. (2007). Teoretychni problemy profesiynoho rozvytku vchytelya v systemi pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity [Theoretical problems of professional development of a teacher in the system of postgraduate pedagogical education] Aktualni problemy psykholohiyi. Psykholohiya navchannya. Henetychna psykholohiya. Medychna psykholohiya [Topical problems of psychology. Psychology of learning. Genetic Psychology. Medical psychology], 1(10), 83-85 [in Ukrainian].
Zabrotskyi, M.M. (2007). Teoretychni problemy profesiynoho rozvytku vchytelya v systemi pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity [Theoretical problems of professional development of a teacher in the system of postgraduate pedagogical education] Aktualni problemy psykholohiyi. Psykholohiya navchannya. Henetychna psykholohiya. Medychna psykholohiya [Topical problems of psychology. Psychology of learning. Genetic Psychology. Medical psychology], 1(10), 83-85 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).