СТРАТЕГІЇ МОДЕЛЮВАННЯ КРЕАТИВНОСТІ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.173-178Ключові слова:
творчість, креативність, процес формування креативності, соціальні педагоги, навчальний процес, професійна підготовка.Анотація
У статті проаналізовано процес формування креативності майбутніх соціальних педагогів, також висвітлюються особливості моделювання стратегії підготовки креативних соціальних педагогів наоснові теоретичного та методологічного аналізу досліджуваних проблеми. Проведено аналіз ефективних форм реалізації творчої складової у структурі підготовки майбутніх соціальних педагогів, лекцій, семінарів, вправ самостійного характеру; описується структура самостійної роботи; наведено основні змістові елементи «Щоденника креативізації. На підставі аналізу науково-теоретичних положень, у статті зосереджена увага на
ефективності навчального процесу, використанні креативних методик, технік та технологій, які необхідно системно використовувати у процесі формування креативних соціальних педагогів. Активізація формування креативності майбутніх соціальних педагогів у вищих навчальних закладах забезпечить формування конкурентноспроможного креативного фахівця. У статті застосовувався комплекс методів дослідження, з-поміж яких були використані: теоретичні – концептуально-порівняльний аналіз, за допомогою якого обґрунтовано теоретичні підходи до розкриття сутності поняття формування креативності майбутніх соціальних педагогів у вищому навчальному закладі; структурно-системний аналіз для визначення основних компонентів процесу формування креативності, виявлення його закономірностей та особливостей; узагальнення та систематизація
для визначення концептуальних положень формування креативності майбутніх фахівців соціальної сфери у ВНЗ. моделювання з метою моделювання педагогічної системи формування креативності майбутніх соціальних педагогів; праксиметричний метод для аналізу передового та масового педагогічного досвіду професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів у вищих навчальних закладах.
Посилання
References
1. Aleksiuk, A.M. (1993). Pedahohika vyshchoyi shkoly [Pedagogy of High School]. Kyiv: ISDO [in Ukrainian].
2. Andrieiev, V.I. (1996). Pedahohyka tvorcheskoho samorazvytyya: ynnovatsyonnyy kurs. Kn. 1 [Pedagogy of Creative Development: innovative course. Book 1]. Qazan: Qazan University, 1996 [in Russian].
3. Kapska, A.Y. (2004). Stupeneva systema profesiynoyi pidhotovky fakhivtsiv sotsialno-pedahohichnoyi sfery [The Structure of Professional Training of Specialists in the Sphere of Social Pedagogy]. Scientific journal: series 11, 1 (23), 19-29 [in Ukrainian].
4. Kapska, A.Y. (Ed.). (2000). Tekhnolohiyi sotsialno-pedahohichnoyi roboty [Technologies of social and pedagogical work]. Kyiv: National Pedagogical University [in Ukrainian].
5. Kharchenko, S.Y., Krasnova, N.P., & Kharchenko, L.P. (2005). Sotsialno-pedahohichni tekhnolohiyi [Social and Pedagogical Technologies]. Luhansk: Alma-mater [in Ukrainian].
6. Kupenko, O.V. (2008). Pedahohichni metody rozvytku studenta yak subyekta sotsialnoho prostoru [Pedagogical Methods of Students’ Development as a subject of Social environment]. Problems of engineering education: collection of scientific articles, 20, 258-264 [in Ukrainian].
7. Mishchyk, L.I. (1997) Teoretyko-metodychni osnovy profesiynoyi pidhotovky sotsialnoho pedahoha u zakladakh vyshchoyi osvity [Theoretical and Methodological Basics of Professional Development of a Social Pedagogue in Universities]. Zaporizhzhia: Promin [in Ukrainian].
8. Ohorodnyk, I.V.. & Ohorodnyk, V.V. (1999). Istoriya filosofskoyi dumky v Ukrayini [The History og Philosophy in Ukraine]. Kyiv: Vyshcha Shkola; Znannia [in Ukrainian].
9. Prosetskyi, V.A. (1974). Psykholohyya podrazhanyya [The Psychology of Imitation]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow: IP RAN [in Russian].
10.Pidhotovka sotsialnykh pedahohiv ta sotsialnykh pratsivnykiv v Ukrayini v konteksti Bolonskoho protsesu [The Training of Social Psychologist and Social Workers in Ukraine within the Bologna process] (2007, December). Proceedings of the Scientific−Practical Conference. Chernivtsi: Ruta, 2007 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).