СТРАТЕГІЇ МОДЕЛЮВАННЯ КРЕАТИВНОСТІ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

Автор(и)

  • Liudmyla Petryshyn кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи, Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка, м.Тернопіль, Україна

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.173-178

Ключові слова:

творчість, креативність, процес формування креативності, соціальні педагоги, навчальний процес, професійна підготовка.

Анотація

У статті проаналізовано процес формування креативності майбутніх соціальних педагогів, також висвітлюються особливості моделювання стратегії підготовки креативних соціальних педагогів на
основі теоретичного та методологічного аналізу досліджуваних проблеми. Проведено аналіз ефективних форм реалізації творчої складової у структурі підготовки майбутніх соціальних педагогів, лекцій, семінарів, вправ самостійного характеру; описується структура самостійної роботи; наведено основні змістові елементи «Щоденника креативізації. На підставі аналізу науково-теоретичних положень, у статті зосереджена увага на
ефективності навчального процесу, використанні креативних методик, технік та технологій, які необхідно системно використовувати у процесі формування креативних соціальних педагогів. Активізація формування креативності майбутніх соціальних педагогів у вищих навчальних закладах забезпечить формування конкурентноспроможного креативного фахівця. У статті застосовувався комплекс методів дослідження, з-поміж яких були використані: теоретичні – концептуально-порівняльний аналіз, за допомогою якого обґрунтовано теоретичні підходи до розкриття сутності поняття формування креативності майбутніх соціальних педагогів у вищому навчальному закладі; структурно-системний аналіз для визначення основних компонентів процесу формування креативності, виявлення його закономірностей та особливостей; узагальнення та систематизація
для визначення концептуальних положень формування креативності майбутніх фахівців соціальної сфери у ВНЗ. моделювання з метою моделювання педагогічної системи формування креативності майбутніх соціальних педагогів; праксиметричний метод для аналізу передового та масового педагогічного досвіду професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів у вищих навчальних закладах.

Біографія автора

Liudmyla Petryshyn, кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи, Тернопільський національний педагогічний університет ім.В.Гнатюка, м.Тернопіль

доктор педагогічних наук, доцент

Посилання

References

1. Aleksiuk, A.M. (1993). Pedahohika vyshchoyi shkoly [Pedagogy of High School]. Kyiv: ISDO [in Ukrainian].

2. Andrieiev, V.I. (1996). Pedahohyka tvorcheskoho samorazvytyya: ynnovatsyonnyy kurs. Kn. 1 [Pedagogy of Creative Development: innovative course. Book 1]. Qazan: Qazan University, 1996 [in Russian].

3. Kapska, A.Y. (2004). Stupeneva systema profesiynoyi pidhotovky fakhivtsiv sotsialno-pedahohichnoyi sfery [The Structure of Professional Training of Specialists in the Sphere of Social Pedagogy]. Scientific journal: series 11, 1 (23), 19-29 [in Ukrainian].

4. Kapska, A.Y. (Ed.). (2000). Tekhnolohiyi sotsialno-pedahohichnoyi roboty [Technologies of social and pedagogical work]. Kyiv: National Pedagogical University [in Ukrainian].

5. Kharchenko, S.Y., Krasnova, N.P., & Kharchenko, L.P. (2005). Sotsialno-pedahohichni tekhnolohiyi [Social and Pedagogical Technologies]. Luhansk: Alma-mater [in Ukrainian].

6. Kupenko, O.V. (2008). Pedahohichni metody rozvytku studenta yak subyekta sotsialnoho prostoru [Pedagogical Methods of Students’ Development as a subject of Social environment]. Problems of engineering education: collection of scientific articles, 20, 258-264 [in Ukrainian].

7. Mishchyk, L.I. (1997) Teoretyko-metodychni osnovy profesiynoyi pidhotovky sotsialnoho pedahoha u zakladakh vyshchoyi osvity [Theoretical and Methodological Basics of Professional Development of a Social Pedagogue in Universities]. Zaporizhzhia: Promin [in Ukrainian].

8. Ohorodnyk, I.V.. & Ohorodnyk, V.V. (1999). Istoriya filosofskoyi dumky v Ukrayini [The History og Philosophy in Ukraine]. Kyiv: Vyshcha Shkola; Znannia [in Ukrainian].

9. Prosetskyi, V.A. (1974). Psykholohyya podrazhanyya [The Psychology of Imitation]. Extended abstract of candidate’s thesis. Moscow: IP RAN [in Russian].

10.Pidhotovka sotsialnykh pedahohiv ta sotsialnykh pratsivnykiv v Ukrayini v konteksti Bolonskoho protsesu [The Training of Social Psychologist and Social Workers in Ukraine within the Bologna process] (2007, December). Proceedings of the Scientific−Practical Conference. Chernivtsi: Ruta, 2007 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-05-24

Як цитувати

Petryshyn, L. (2018). СТРАТЕГІЇ МОДЕЛЮВАННЯ КРЕАТИВНОСТІ СОЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(42), 173–178. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.42.173-178

Номер

Розділ

Статті