ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУЮВАННЯ ЗМІСТУ УРОКУ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ НА ЗАСАДАХ КОМПЕТЕНТНІСНО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.36-41Ключові слова:
початкова школа, іноземна мова, компетентнісно орієнтований урок, конструювання змісту уроку іноземної мови.Анотація
У статті розкривається питання конструювання змісту уроку іноземної мови в початковій школі на засадах компетентнісно орієнтованого навчання. Мета статті: визначити та науково обґрунтувати теоретико-методологічні підходи до конструювання змісту уроку іноземної мови відповідно до компетентнісно орієнтованого навчання. Методи дослідження: теоретичні (аналіз наукової психологічної, педагогічної, лінгвістичної та методичної літератури, навчальних програм, підручників, навчально-методичних посібників; вивчення й узагальнення досвіду викладання іноземних мов у закладах загальної середньої освіти); емпіричні (бесіди, анкетування, моделювання, діагностування); експериментальні (апробація теоретичних положень досліджуваної теми). Презентуються основні погляди на теорію уроку, зокрема розкривається поняття «компетентнісно орієнтований урок». Звертається увага на специфічність уроку іноземної мови в початковій школі, на його освітній потенціал, який реалізується в чотирьох аспектах: пізнавальному, розвивальному, виховному і навчальному. Визначаються основні вимоги до планування і реалізації плану компетентнісно орієнтованого уроку іноземної мови. Характеризуються параметри компетентнісно орієнтованого уроку; визначаються типи уроків як пріоритетних форм організації навчання й особливості конструювання їх змісту. Рекомендується застосування сучасних технологій, методів, прийомів і засобів на уроках іноземної мови в початковій школі. Пропонуються компетентнісно орієнтовані завдання, які доцільно використовувати на уроках іноземної мови в 1–4 класах.
Посилання
References
Azymov, E.H., & Shchukyn, A.N. (2009). Novyi slovar metodycheskykh termynov y poniatyi (teoryia y praktyka obuchenyia yazykam). [New dictionary of methodological terms and concepts (theory and practice of teaching languages)]. Moscow: Izdatelstvo IKAR. [in Russian].
Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity: zatverdzheno postanovoiu Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 21 liutoho 2018 roku № 87. [State standard of elementary education: approved by the decision of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated February 21, 2018, No. 87.]. URL: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatverdzhennya-derzhavnogo-standartu-pochatkovoyi-osviti. (access date: 15.09.2018)
Redko, V.H., Polonska, T.K., Pasichnyk, O.S., & Basai N.P. (2018). Kontseptsiia kompetentnisno oriientovanoho navchannia inozemnykh mov uchniv pochatkovoi shkoly [Concept of competence-oriented learning of foreign languages for elementary school students]. Kyiv: TOV «KONVI PRINT». [in Ukrainian].
Kotenko, O.V., Solomakha, A.V. et al. (2013). Metodyka navchannia inozemnykh mov u pochatkovii shkoli [Methodology of teaching foreign languages at elementary school]. Kyiv: Kyiv. un-t im. B.Hrinchenka. [in Ukrainian].
Makhmutov, M.Y. (2nd ed.). (1985). Sovremennyi urok [Modern lesson]. Moscow: Pedahohyka. [in Russian].
Passov, E.Y., & Kuzovleva, N.E. (2010). Urok ynostrannoho yazyka [A lesson in a foreign language]. Rostov n/D: Fenyks; M: Hlossa-Press. [in Russian].
Pashkevych, A.V. (2016). Kompetentnostno-oryentyrovannyi urok [Competency-oriented lesson]. Volhohrad: Uchytel. [in Russian].
Skatkyn, M.N. (1971). Kak orhanyzovat urok [How to organize a lesson]. Moscow: Prosveshchenye [in Russian].
Savchenko, O.Ya. (Ed). (2018). Typova osvitnia prohrama dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity [A typical educational program for institutions of general secondary education]. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/ navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli. (access date: 15.09.2018)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).