ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУЮВАННЯ ЗМІСТУ УРОКУ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ НА ЗАСАДАХ КОМПЕТЕНТНІСНО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.36-41Ключові слова:
початкова школа, іноземна мова, компетентнісно орієнтований урок, конструювання змісту уроку іноземної мови.Анотація
У статті розкривається питання конструювання змісту уроку іноземної мови в початковій школі на засадах компетентнісно орієнтованого навчання. Мета статті: визначити та науково обґрунтувати теоретико-методологічні підходи до конструювання змісту уроку іноземної мови відповідно до компетентнісно орієнтованого навчання. Методи дослідження: теоретичні (аналіз наукової психологічної, педагогічної, лінгвістичної та методичної літератури, навчальних програм, підручників, навчально-методичних посібників; вивчення й узагальнення досвіду викладання іноземних мов у закладах загальної середньої освіти); емпіричні (бесіди, анкетування, моделювання, діагностування); експериментальні (апробація теоретичних положень досліджуваної теми). Презентуються основні погляди на теорію уроку, зокрема розкривається поняття «компетентнісно орієнтований урок». Звертається увага на специфічність уроку іноземної мови в початковій школі, на його освітній потенціал, який реалізується в чотирьох аспектах: пізнавальному, розвивальному, виховному і навчальному. Визначаються основні вимоги до планування і реалізації плану компетентнісно орієнтованого уроку іноземної мови. Характеризуються параметри компетентнісно орієнтованого уроку; визначаються типи уроків як пріоритетних форм організації навчання й особливості конструювання їх змісту. Рекомендується застосування сучасних технологій, методів, прийомів і засобів на уроках іноземної мови в початковій школі. Пропонуються компетентнісно орієнтовані завдання, які доцільно використовувати на уроках іноземної мови в 1–4 класах.
Посилання
References
Azymov, E.H., & Shchukyn, A.N. (2009). Novyi slovar metodycheskykh termynov y poniatyi (teoryia y praktyka obuchenyia yazykam). [New dictionary of methodological terms and concepts (theory and practice of teaching languages)]. Moscow: Izdatelstvo IKAR. [in Russian].
Derzhavnyi standart pochatkovoi osvity: zatverdzheno postanovoiu Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 21 liutoho 2018 roku № 87. [State standard of elementary education: approved by the decision of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated February 21, 2018, No. 87.]. URL: https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatverdzhennya-derzhavnogo-standartu-pochatkovoyi-osviti. (access date: 15.09.2018)
Redko, V.H., Polonska, T.K., Pasichnyk, O.S., & Basai N.P. (2018). Kontseptsiia kompetentnisno oriientovanoho navchannia inozemnykh mov uchniv pochatkovoi shkoly [Concept of competence-oriented learning of foreign languages for elementary school students]. Kyiv: TOV «KONVI PRINT». [in Ukrainian].
Kotenko, O.V., Solomakha, A.V. et al. (2013). Metodyka navchannia inozemnykh mov u pochatkovii shkoli [Methodology of teaching foreign languages at elementary school]. Kyiv: Kyiv. un-t im. B.Hrinchenka. [in Ukrainian].
Makhmutov, M.Y. (2nd ed.). (1985). Sovremennyi urok [Modern lesson]. Moscow: Pedahohyka. [in Russian].
Passov, E.Y., & Kuzovleva, N.E. (2010). Urok ynostrannoho yazyka [A lesson in a foreign language]. Rostov n/D: Fenyks; M: Hlossa-Press. [in Russian].
Pashkevych, A.V. (2016). Kompetentnostno-oryentyrovannyi urok [Competency-oriented lesson]. Volhohrad: Uchytel. [in Russian].
Skatkyn, M.N. (1971). Kak orhanyzovat urok [How to organize a lesson]. Moscow: Prosveshchenye [in Russian].
Savchenko, O.Ya. (Ed). (2018). Typova osvitnia prohrama dlia zakladiv zahalnoi serednoi osvity [A typical educational program for institutions of general secondary education]. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/ navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli. (access date: 15.09.2018)
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.