РЕЗУЛЬТАТИ ПЕДАГОГІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ З ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ІНФОРМАТИКИ ДО ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ КОМП’ЮТЕРНОЇ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ В ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.42-47Ключові слова:
професійна підготовка, професійна підготовка учителів інформатики, візуалізація, засоби комп’ютерної візуалізації, педагогічний експеримент.Анотація
Розробка моделі підготовки майбутніх учителів інформатики до використання засобів комп’ютерної візуалізації в професійній діяльності актуалізує подальше її підтвердження на основі обраних показників. Метою статті є подання результатів педагогічного експерименту щодо перевірки ефективності такої моделі. В ході дослідження були використані теоретичні методи (аналіз результатів науково-педагогічних досліджень для визначення можливих методик статистичного аналізу), емпіричні (анкетування, бесіди, тестування для аналізу результатів підготовки), статистичні методи (критерій Стьюдента для оцінки середніх навчальних досягнень). У статті описано етапи педагогічного експерименту, критерії і показники, методики їх дослідження. Зокрема, надано результати за критеріями: особистісний (показник «Мотивація професійної діяльності»), когнітивний (показники «Знання теоретичних основ візуалізації» та «Знання засобів комп’ютерної візуалізації»), процесуальний (показники «Вміння моделювати образи» та «Вміння відтворювати образи засобами комп’ютерної візуалізації»), рефлексивний (показник «Здатність до рефлексії»). Наведено динаміку змін рівнів навчальних досягнень за обраними показниками. На рівні значущості 0,05 підтверджено гіпотезу про ефективність розробленої моделі за усіма показниками.
Посилання
References
Anisimov, O.S. (2008). Refleksivnaya akmeologiya [Reflexive Acmeology]. Moscow: RAGS [in Russian].
Bezuhlyi, D.S. (2018). Model pidhotovky maibutnikh uchyteliv informatyky do vykorystannia zasobiv kompiuternoi vizualizatsii v profesiinii diialnosti [Model of training of future teachers of computer science to use computer visualization tools in professional activity]. Humanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu [Humanization of the educational process], 1 (87), 245-254 [in Ukrainian].
Bezuhlyi, D.S. (2016). Tekhnolohii vizualizatsii navchalnoho materialu u fakhovii pidhotovtsi suchasnoho vchytelia [Technologies of visualization of educational material in the professional training of a modern teacher]. Cherkasy University Bulletin: Pedagogical Sciences, 11, 48-52 [in Ukrainian].
Bezuhlyi, D.S., Yurchenko, A.O. & Udovychenko, O.M. (2018). Ohliad zasobiv kompiuternoi vizualizatsii dlia pidtrymky nachalnoho material [An overview of computer visualization tools to support the initial material]. Science and Education a New Demension. Pedagogy and Psychology, VI (63), 11-14 [in Ukrainian].
Ponomarova, N.O. (2018). Teoretychni i metodychni zasady pidghotovky majbutnikh uchyteliv informatyky do proforijentacijnoji roboty u zaghaljnoosvitnikh navchaljnykh zakladakh [Theoretical and methodological principles of training of future teachers of computer science to vocational guidance work in general educational institutions]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Kharkiv [in Ukrainian].
Rean, A.A. & Kolomynskyi, Ya.L. (1999). Sotsialnaya pedagogicheskaya psihologiya [Social pedagogical psychology]. Saint Petersburg: Piter [in Russian].
Semenikhina, O.V. (2016). Profesiina hotovnist maibutnoho vchytelia matematyky do vykorystannia prohram dynamichnoi matematyky: teoretyko-metodychni aspekty [Professional readiness of the future mathematics teacher to use the programs of dynamic mathematics: theoretical and methodical aspects]. Sumy: VVP «Mriya» [in Ukrainian].
Semenikhina O.V. & Bezuhlyi D.S. (2017). Neobkhidnist formuvannia u vchyteliv umin vizualizuvaty predmetni znannia yak providna stratehiia rozvytku osvity v Ukraini [Necessity of forming teachers' skills to visualize subject knowledge as a leading strategy for the development of education in Ukraine]. Mountain School of Ukrainian Carpathy, 16, 51-53 [in Ukrainian].
Udovychenko O.M. (2018). Pidghotovka majbutnikh uchyteliv informatyky do profesijnoji dijaljnosti zasobamy elektronnykh osvitnikh resursiv [Preparation of future teachers of informatics to professional activity by means of electronic educational resources]. Extended abstract of candidate’s thesis. Sumy [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).