ПРОФЕСІЙНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ТА ПРОФЕСІЙНА МОБІЛЬНІСТЬ МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ СЕСТРИНСЬКОЇ СПРАВИ: ДИЛЕМА СУЧАСНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.53-57Ключові слова:
професійна компетентність, професійна мобільність, майбутні бакалаври сестринської справи, медсестринська освіта.Анотація
Стаття присвячена актуальній проблемі, пов’язаній з розмежуванням понять «професійна компетентність» та «професійна мобільність» майбутніх бакалаврів сестринської справи, які відповідають розумінню сучасних цілей медсестринської освіти. Мета статті: вирішення основної дилеми сучасності: сформована професійна компетентність чи професійна мобільність майбутніх бакалаврів сестринської справи як передумова ефективності майбутньої професійної діяльності в медицині. Використані методи дослідження: теоретичний аналіз і синтез, узагальнення психолого-педагогічної, методичної та спеціальної літератури, інформаційних джерел з проблеми дослідження; наукова інтерпретація конкретних педагогічних фактів, ретроспективний аналіз професійної діяльності майбутніх бакалаврів сестринської справи. Основою формування професійної мобільності майбутніх бакалаврів сестринської справи є професійна діяльнісна компетентність, яка передбачає практичне оволодіння всіма видами медсестринської діяльності; охоплює цінності оволодіння сестринською справою, професійно значущі знання, вміння, навички та сукупність особистісних якостей, які відображають готовність ефективно здійснювати майбутню професійну діяльність, а також саморозвиватися і самовдосконалюватися; розвиток та активізацію критичного мислення, формування навичок і вмінь автономного навчання, спрямованого на формування у студентів особистої відповідальності за навчальні результати шляхом організації освітнього процесу з викладачем.
Посилання
References
Horiunova, L.V. (2007). Sostavliaiushchye professyonalnoi mobylnosty sovremennoho spetsyalysta [Components of professional mobility of a modern specialist]. Proceedings of higher educational institutions. Volga region, 1, 63–69. [in Russian].
Levkivska, S.M. (2014). Formuvannia fakhovoi kompetentnosti maibutnikh medychnykh sester yak naukova problema [Formation of professional competence of future nurses as a scientific problem]. Bulletin of Zhytomyr State University. Series: Pedagogical Sciences, 1(73), 124–131. [in Ukrainian].
Makhnovska, I.R. (2015). Profesiina pidhotovka mahistriv sestrynskoi spravy v umovakh stupenevoi osvity. Extended Abstract of Candidate Thesis. Zhytomyr: Zhytomyr State University named after I.Franko. [in Ukrainian].
Melnychuk, I.M., & Pikon, K.S. (2018, February). Forms and methods of nurses professional training in the higher educational institutions of USA. Proceedings of XV International scientific conference «Millennium science», pp.146-148. Morrisville: Lulu Press.
Sharlovych, Z.P. (2012). Formuvannia profesiino-pedahohichnoi kompetentnosti simeinoi medychnoi sestry cherez rozvytok i vykhovannia osobystosti [Formation of the professional and pedagogical competence of the family nurse through the development and upbringing of the individual]. Problems of modern pedagogical education. Series: Pedagogy and Psychology, 37(1), 157–163. [in Ukrainian].
Shmyr, M.F. (2017). Diialnisna kompetentnist osnova formuvannia profesiinoi mobilnosti vchytelia inozemnoi movy [Active competence is the basis for the formation of professional mobility of a foreign language teacher]. Pedagogical sciences, LXXV(2), 207–211. [in Ukrainian].
Shpektorenko, I.V. (2012). Management of professional mobility of public servants. Unpublished Doctoral Dissertation. Kyiv: Institute of Legislation of Verkhovna Rada of Ukraine. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.