ТВОРЧА СПІВПРАЦЯ Х.ПАРКХЕРСТ ТА М.МОНТЕССОРІ У РОЗВИТКУ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ НА ПОЧАТКУ ХХ ст.

Автор(и)

  • Lolita Vorobiova старший викладач, кафедра теорії і практики перекладу, ПВНЗ «Запорізький інститут економіки та інформаційних технологій», м.Кривий Ріг, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-1001-1016

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.58-62

Ключові слова:

співпраця, Дальтон план, методика М. Монтессорі

Анотація

Ефективні педагогічні системи, створені М.Монтессорі та Х.Паркхерст у процесі тривалої педагогічної діяльності, спонукали необхідність їхнього аналізу, а також вивчення не лише самих педагогічних моделей, а й наукових біографій засновниць. Мета дослідження полягає в аналізі творчої співпраці, життєвого шляху та наукових біографій американського педагога Х.Паркхерст та італійського педагога М.Монтессорі. У статті висвітлюються особливості їхньої творчої співпраці на початку ХХ-го ст. Доведено вплив методики М.Монтессорі на педагогічні ідеї Х.Паркхерст, що спричинило заснування педагогічної моделі Дальтон план. У статті методика Монтессорі та Дальтон план розглядаються як приклади реалізації реформаторських ідей експериментальної педагогіки. Шляхом компаративного аналізу, описового, історичного та аналітичного методів встановлено, що М.Монтессорі та Х.Паркхерст були визнані на міжнародному рівні, створивши ефективні педагогічні моделі, які наразі продовжують своє існування. Вивчення та аналіз спадщини видатних педагогів минулого дає змогу збагатитися знаннями, які можуть використовуватись для впровадження інноваційних ідей в навчальний процес, особливо за умови реформування сучасної української освіти.

Біографія автора

Lolita Vorobiova, старший викладач, кафедра теорії і практики перекладу, ПВНЗ «Запорізький інститут економіки та інформаційних технологій», м.Кривий Ріг

аспірант, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих НАПН України

Посилання

References

Czaja, P. Educating for responsibility the Dalton Laboratory plan in a Secondary school. (n.d.). Retrieved from https://glucacitun.pl.tl/Educating-For-Responsibility-The-Dalton-Laboratory-Plan-In-A-Secondary-School.htm. (accessed: 11.08.2018)

Irwin, M.E., & Odien, E.C. (1931). Building English Contracts for the Dalton Plan. The Elementary School Journal, 2, 136-141.

Levkivsky, M.V. (2002) Istoriya pedagogiky [History of pedagogics]. Kharkiv: ОВС [in Russian].

Parkhurst, H. (1922). Education on the Dalton plan. New York: E.P. Dutton and Company.

Parkhurst, H. (1949). Memorabilia [The 13th American Exhibition of Educational Radio Programs Award]. Helen Parkhurst Papers (Collection 5, Box 17), University of Wisconsin Stevens Point Archive, Stevens Point, WI.

Parkhurst, H. (1957). Memorabilia [The Order of the Oranje-Nassau (medal with case)]. Helen Parkhurst Papers (Collection 5, Box 14), University of Wisconsin Stevens Point Archive, Stevens Point, WI.

Parkhurst, H. (1937). Miscellaneous [Notes on Dr.Montessori’s lectures given at Castel San Angelo]. Helen Parkhurst Papers (Collection 5, Box 11, Folder 5), University of Wisconsin Stevens Point Archive, Stevens Point, WI.

Volodko, V.M. (2000). Pedagogichna systema navchannia:teoria, praktyka, perspektyvy [Pedagogical system of education:theory, practice, perspectives]. Kyiv: Pedagogichna Presa [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-19

Як цитувати

Vorobiova, L. (2018). ТВОРЧА СПІВПРАЦЯ Х.ПАРКХЕРСТ ТА М.МОНТЕССОРІ У РОЗВИТКУ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ НА ПОЧАТКУ ХХ ст. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (2(43), 58–62. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.58-62

Номер

Розділ

Статті