ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИКЛАДАННІ ДИСЦИПЛІН МАТЕМАТИЧНОГО ЦИКЛУ МАЙБУТНІМ МЕНЕДЖЕРАМ

Автор(и)

  • Nataliya Dobrovolska кафедра економічної кібернетики та інформаційних систем, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету, м. Вінниця http://orcid.org/0000-0002-7041-7878
  • Maryna Bondar кафедра економічної кібернетики та інформаційних систем, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету, м. Вінниця http://orcid.org/0000-0001-5234-6714

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.78-82

Ключові слова:

інформаційно-комунікаційні технології, підготовка майбутніх менеджерів, навчально-ігрове проектування, проектна діяльність, веб-квест, веб-орієнтовані ділові ігри.

Анотація

Нині стан математичної грамотності та математичної культури майбутніх менеджерів бажає бути кращим, адже ефективне управління передбачає перш за все вміння аналізувати, логічно мислити, математично розраховувати економічні показники. Проте, як правило математичні дисципліни вивчаються майбутніми менеджерами лише на першому курсі, протягом досить малого проміжку часу, переважна більшість якого відводиться на самостійну навчальну діяльність. Метою статті є визначення та теоретичне обґрунтування умови доцільного  використання ІКТ в процесі вивчення математичних дисциплін для майбутніх менеджерів. Методи дослідження − спостереження, природного експерименту та самоспостереження до студентів майбутніх менеджерів першого курсу навчання. Зазначимо також, що визначені нами показники роботи студентів (темп роботи, швидкість роботи, точність слідування алгоритму розв’язання задачі та ознаки креативності в оформленні результатів) значно зростають в процесі використання ІКТ при викладанні математичних дисциплін. Проте в експериментальній групі креативний підхід до оформлення результатів значно був гірший, оскільки креативність не любить обмежень у часі. Натомість, у не експериментальній групі рівень креативності був значно вищий, проте гіршою була швидкість виконання роботи, точність слідування алгоритму. В цілому за результатами сесії рівень знань в експериментальній групі був значно вищим (якість знань 80%, на відміну від 60%). Використання веб-квестів, як однієї із сучасних інтерактивних педагогічних технологій, що є прикладом інтеграції ІКТ та ігрових методів навчання, зокрема ділових та рольових ігор, є досить ефективним методом підготовки майбутніх менеджерів нового типу.

Біографії авторів

Nataliya Dobrovolska, кафедра економічної кібернетики та інформаційних систем, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету, м. Вінниця

кандидат педагогічних наук

Maryna Bondar, кафедра економічної кібернетики та інформаційних систем, Вінницький торговельно-економічний інститут Київського національного торговельно-економічного університету, м. Вінниця

кандидат педагогічних наук, доцент

Посилання

References

Dobrovolska, N.V. (2015). Shchodo problemy matematychnoi pidhotovky maibutnikh ekonomistiv [To the issue of mathematical training of future economists]. Modern informational technologies and innovative methods in professional training: methodology, theory, experience, problems, 42, 236-241 [in Ukrainian].

Dobrovolska, N.V. (2015). Veb-kvest kak ynnovatsyonnaia tekhnolohyia podhotovky budushchykh еkonomystov [Veb-kvest as innovative technology of preparation of future economists]. Scientific Letters of Academic Society of Michal Baludansky, 4, 31-33 [in Slovakian].

Hulivata, I.O. (2013). Dydaktychna hra yak zasib aktyvizatsii navchannia vyshchoi matematyky [Didactics game as mean of activation of studies of higher mathematics]. Modern informational technologies and innovative methods in professional training: methodology, theory, experience, problems, 35, 227-232 [in Ukrainian].

Hurevych, R.S., Kademiia, M.Yu., & Shevchenko, L.S. (2012). Informatsiini tekhnolohii navchannia: innovatsiinyi pidkhid [Information technologies of studies: innovative approach]. Vinnytsia: TOV firma «Planer» [in Ukrainian].

Sysoieva, S.O. (2002). Osobystisno oriientovani pedahohichni tekhnolohii: metod proektiv [Pedagogical technologies are personality oriented: method of projects]. Continuing professional education: theory and practice, 1(2), 73-80. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-19

Номер

Розділ

Статті