СУЧАСНИЙ СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СФЕРИ ПОСЛУГ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.89-92Ключові слова:
професійно-технічна освіта, професійна підготовка, перспективи професійно-технічної освіти, сфера послугАнотація
У статті розглянуто актуальні проблеми сучасного стану підготовки фахівців у закладах професійно-технічної освіти. Здійснено аналіз основних проблем та окреслено перспективи розвитку системи професійної підготовки майбутніх фахівців сфери послуг. У статті розкрито ключові аспекти, що визначають сучасний рівень професійної підготовки фахівців у сфері послуг, проаналізовано основні підходи щодо підготовки конкурентноспроможних робітників. Мета статті спрямована на дослідження сучасного стану підготовки фахівців у закладах професійно-технічної освіти, аналіз основних проблем та окреслення перспектив розвитку системи професійної підготовки майбутніх фахівців сфери послуг. Методи дослідження: теоретичні – аналіз, узагальнення та систематизація, які дозволили виявити педагогічні положення у педагогічній і навчально-методичній літературі, систематизувати нормативно-правові документи і мате майбутніх фахівців сфери послуг у ПТНЗ України. Робітнича кваліфікація випускників закладів професійної освіти має відповідати сучасному рівню науково-технічного прогресу, тому підготовка робітничих кадрів повинна здійснюватися відповідно до концепції випереджального навчання. Найбільш істотними чинниками підвищення якості підготовки фахівців сфери послуг мають стати: необхідність теоретичної підготовки фахівців при одночасному формуванні навичок підприємницької діяльності; розробка і формування науково-методичного забезпечення, що дає змогу створити необхідну методичну базу для підготовки професійних кадрів; підвищення якості підготовки фахівців і скорочення періоду адаптації випускників на робочому місці.
Посилання
References
Anishchenko V.M., & Kremen V.H. (2008). Sotsialna mobilnist: entsyklopediia osvity [Social mobility: encyclopedia of education]. Kyiv: Yurynkom Inter. [in Ukrainian].
Anishchenko V., Baidulin, B., Mykhailychenko, A., Radkevich, V., & Svistun, V. et al (2012). Napriamy reformuvannia systemy profesiino-tekhnichnoi osvity v umovakh yevropeiskoi intehratsii (dosvid, analiz, prohnozy) [Directions of reforming the vocational education system in the conditions of European integration (experience, analysis, forecasts)]. Kyiv: Pedahohichna dumka. [in Ukrainian].
Mykhailychenko, A.M. (2012). Hnuchki pedahohichni tekhnolohiyi profesiynoho navchannya kvalifikovanykh robitnykiv na vyrobnytstvi [Flexible pedagogical technologies of professional training of skilled workers at work]. Kyiv: Pedahohichna dumka. [in Ukrainian].
Suprun, V.V. (2017). Modernizatsiya profesiynoyi osvity yak upravlinsʹka umova pidhotovky kompetentnykh fakhivtsiv novoyi [Modernization of vocational education as a management condition for the training of competent specialists of a new formation]. Collection of scientific works of National Academy of Sciences of Ukraine. Kyiv: ATOPOL GROUP. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.