ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З БІ- ТА ГОМОСЕКСУАЛЬНИМИ СТАРШОКЛАСНИКАМИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.9-13Ключові слова:
гомо сексуальність, гомосексуальні підлітки, ЛГБТ-школярі, соціальна робота з ЛГБТ, соціальна робота з бі- та гомосексуальними старшокласниками.Анотація
Сьогодні бі- та гомосексуальні підлітки залишаються «невидимими» для суб’єктів українського освітнього простору, однак, за різними підрахунками, складають 3-7% його чисельності. Табуювання існування ЛГБТ-учнів, стигма та дискримінація щодо них, а також приналежність підлітків-гомосексуалів до групи ризику у питаннях розвитку емоційного стресу, ізоляції, інтерналізованої гомофобії та поширення суїцидальних тенденцій обумовлюють актуальність порушеної теми. У статті аналізуються основні проблеми та пріоритетні напрями соціальної роботи із ЛГБТ-школярами у сучасних закладах середньої освіти України, наводяться рекомендації щодо організації діяльності соціально-психологічної служби школи із окресленою групою клієнтів. Метою статті є характеристика моделі соціальної роботи з гомо- та бісексуальними підлітками в умовах сучасного українського закладу загальної середньої освіти.. Виходячи із мети та завдання дослідження були використані такі методи дослідження: теоретичні (аналіз соціологічної, психологічної, педагогічної літератури; порівняльно-історичний метод зарубіжного та вітчизняного досвіду соціальної роботи з гомосексуальними підлітками; узагальнення та систематизація для концептуалізації основних положень дослідження); та емпіричні: діагностичні (інтерв’ю). Автором пропонується детальний опис інструментів роботи із ЛГБТ-старшокласниками. Результати дослідження можуть використовуватися шкільними психологом та соціальним працівником для якісної організації своєї професійної діяльності.
Посилання
References
A teen health survey crucial to US public policy is finally asking kids about their sexual orientation. URL: qz.com/1014142/a-teen-health-survey-crucial-to-us-public-policy-is-finally-asking-kids-about-their-sexual-orientation. (access date: 15.09.2018)
Bezpalko, O.V. (2014). Sotsialna pedahohika ta sotsialna robota u suchasnomu osvitolohichnomu prostori [Social pedagogy and social work in the modern educational space ]. Educational discourse, 1 (3), 103-111. [in Ukrainian].
Frost, D.M., & Bastone, L.M. (2008). The role of stigma concealment in the retrospective high school experiences of gay, lesbian, and bisexual individuals. Journal of LGBT Youth, 5(1), 27-36.
Gegenfurtner, A., & Gebhardt, M. (2017) Sexuality education including lesbian, gay, bisexual, and transgender (LGBT) issues in schools // Educational Research Review, 22, 215–222.
Izotov, O. (2017). Konsultuvannia LHBT-pidlitkiv: metodychni rekomendatsii dlia shkilnykh psykholohiv ta psykholohyn [Advising LGBT teenagers: methodical recommendations for school psychologists and psychologists]. Zaporozhye: ZBF «Gender Zed». [in Ukrainian].
Kazankov, N.Y. (2014). Problema homoseksualnosty u podrostkov [The problem of homosexuality in adolescents] in Nauchnoe soobshchestvo studentov XXI stoletyia. Obshchestvennыe nauky [Scientific community of students of the XXI century. Social Sciences]: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference. URL: sibac.info/archive/social/6.pdf. (access date: 15.09.2018) [in Russian].
Klymova, L. (2014). Dety-404. LHBT-podrostky: v stenakh molchanyia. [Children-404. LGBT teenagers: in the walls of silence]. Nizhny Tagil. [in Russian].
Massachusetts, High School Youth Risk Behavior Survey (2015). URL: https://nccd.cdc.gov/youthonline/app/Results.aspx?LID=MA (access date: 15.09.2018)
Morrow, D. F. (2004). Social Work Practice with Gay, Lesbian, Bisexual, and Transgender Adolescents. Families in Society, 85(1), 91-99.
Morrow, D.F (1993). Social Work with Gay and Lesbian Adolescents. Social Work, 36(6), 655–660.
Shoryhyn, E.A. (2016). Sotsyalnaia rabota y LHBT: neobkhodymost vzaymodeistvyia [Social work and LGBT: the need for interaction] Hopes: a collection of student scholarly works, 10, 208-223. [in Russian].
Verbytska, N., Didenko, M., & Ivasii, R. (2018). Pidlitky (poradnyk dlia fakhivchyn ta fakhivtsiv psykholohichnoi i sotsialnoi sfery) [Teenagers (a counselor for specialists and specialists in the psychological and social sphere)]. Kyiv: VBO «Point of support». [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License, котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).