ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМКИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ З БІ- ТА ГОМОСЕКСУАЛЬНИМИ СТАРШОКЛАСНИКАМИ
DOI:
https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.9-13Ключові слова:
гомо сексуальність, гомосексуальні підлітки, ЛГБТ-школярі, соціальна робота з ЛГБТ, соціальна робота з бі- та гомосексуальними старшокласниками.Анотація
Сьогодні бі- та гомосексуальні підлітки залишаються «невидимими» для суб’єктів українського освітнього простору, однак, за різними підрахунками, складають 3-7% його чисельності. Табуювання існування ЛГБТ-учнів, стигма та дискримінація щодо них, а також приналежність підлітків-гомосексуалів до групи ризику у питаннях розвитку емоційного стресу, ізоляції, інтерналізованої гомофобії та поширення суїцидальних тенденцій обумовлюють актуальність порушеної теми. У статті аналізуються основні проблеми та пріоритетні напрями соціальної роботи із ЛГБТ-школярами у сучасних закладах середньої освіти України, наводяться рекомендації щодо організації діяльності соціально-психологічної служби школи із окресленою групою клієнтів. Метою статті є характеристика моделі соціальної роботи з гомо- та бісексуальними підлітками в умовах сучасного українського закладу загальної середньої освіти.. Виходячи із мети та завдання дослідження були використані такі методи дослідження: теоретичні (аналіз соціологічної, психологічної, педагогічної літератури; порівняльно-історичний метод зарубіжного та вітчизняного досвіду соціальної роботи з гомосексуальними підлітками; узагальнення та систематизація для концептуалізації основних положень дослідження); та емпіричні: діагностичні (інтерв’ю). Автором пропонується детальний опис інструментів роботи із ЛГБТ-старшокласниками. Результати дослідження можуть використовуватися шкільними психологом та соціальним працівником для якісної організації своєї професійної діяльності.
Посилання
References
A teen health survey crucial to US public policy is finally asking kids about their sexual orientation. URL: qz.com/1014142/a-teen-health-survey-crucial-to-us-public-policy-is-finally-asking-kids-about-their-sexual-orientation. (access date: 15.09.2018)
Bezpalko, O.V. (2014). Sotsialna pedahohika ta sotsialna robota u suchasnomu osvitolohichnomu prostori [Social pedagogy and social work in the modern educational space ]. Educational discourse, 1 (3), 103-111. [in Ukrainian].
Frost, D.M., & Bastone, L.M. (2008). The role of stigma concealment in the retrospective high school experiences of gay, lesbian, and bisexual individuals. Journal of LGBT Youth, 5(1), 27-36.
Gegenfurtner, A., & Gebhardt, M. (2017) Sexuality education including lesbian, gay, bisexual, and transgender (LGBT) issues in schools // Educational Research Review, 22, 215–222.
Izotov, O. (2017). Konsultuvannia LHBT-pidlitkiv: metodychni rekomendatsii dlia shkilnykh psykholohiv ta psykholohyn [Advising LGBT teenagers: methodical recommendations for school psychologists and psychologists]. Zaporozhye: ZBF «Gender Zed». [in Ukrainian].
Kazankov, N.Y. (2014). Problema homoseksualnosty u podrostkov [The problem of homosexuality in adolescents] in Nauchnoe soobshchestvo studentov XXI stoletyia. Obshchestvennыe nauky [Scientific community of students of the XXI century. Social Sciences]: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference. URL: sibac.info/archive/social/6.pdf. (access date: 15.09.2018) [in Russian].
Klymova, L. (2014). Dety-404. LHBT-podrostky: v stenakh molchanyia. [Children-404. LGBT teenagers: in the walls of silence]. Nizhny Tagil. [in Russian].
Massachusetts, High School Youth Risk Behavior Survey (2015). URL: https://nccd.cdc.gov/youthonline/app/Results.aspx?LID=MA (access date: 15.09.2018)
Morrow, D. F. (2004). Social Work Practice with Gay, Lesbian, Bisexual, and Transgender Adolescents. Families in Society, 85(1), 91-99.
Morrow, D.F (1993). Social Work with Gay and Lesbian Adolescents. Social Work, 36(6), 655–660.
Shoryhyn, E.A. (2016). Sotsyalnaia rabota y LHBT: neobkhodymost vzaymodeistvyia [Social work and LGBT: the need for interaction] Hopes: a collection of student scholarly works, 10, 208-223. [in Russian].
Verbytska, N., Didenko, M., & Ivasii, R. (2018). Pidlitky (poradnyk dlia fakhivchyn ta fakhivtsiv psykholohichnoi i sotsialnoi sfery) [Teenagers (a counselor for specialists and specialists in the psychological and social sphere)]. Kyiv: VBO «Point of support». [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
1.Автори передають журналу право першої публікації свого рукопису на умовах ліцензії Creative Commons ("Із зазначенням авторства - Некомерційне використання - Поширення на тих же умовах") 4.0 Міжнародна (CC BY-NC-SA 4.0) [https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.uk], котра дозволяє іншим особам вільно використовувати (читати, копіювати і роздруковувати) представлені матеріали, здійснювати пошук та посилатись на опубліковані статті, поширювати їх повний текст з будь-якою законною некомерційною метою (у тому числі, з навчальною або науковою) та обов'язковим посиланням на авторів робіт і первинну публікацію у цьому журналі.
2.Опубліковані оригінальні статті в подальшому не можуть використовуватись користувачами (окрім авторів) з комерційною метою або поширюватись сторонніми організаціями-посередниками на платній основі.