СОЦІАЛЬНА РОБОТА З ДІТЬМИ ШКІЛЬНОГО ВІКУ В ГРОМАДІ: ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД

Автор(и)

  • Natalia Kolyada завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м.Умань, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-3623-6552
  • Оksana Kravchenko декан факультету соціальної та психологічної освіти, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м.Умань, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-9732-6546
  • Halyna Kucher начальник Управління праці та соціального захисту населення, Уманської міської ради, м.Умань, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.24144/2524-0609.2018.43.126-132

Ключові слова:

соціальна робота, діти, громада, соціальний працівник, соціальні послуги.

Анотація

В умовах сьогодення вмотивовано доцільним є наукова розробка та практичне впровадження інноваційних моделей соціальної роботи з дітьми, які б сприяли створенню умов в громаді щодо дотримання прав і свобод підростаючого покоління, реалізації їх потенційних можливостей, ефективного соціалізуючого впливу на особистісний розвиток. Мета статті – висвітлити регіональний досвід соціальної роботи з дітьми шкільного віку в громаді. Методи дослідження: аналіз і систематизація наукової і навчально-методичної літератури з метою визначення стану і теоретичного обґрунтування проблеми дослідження; аналіз нормативно-правової бази з питань соціальної роботи з дітьми; оцінка становища дітей та молоді на рівні громади за результатами анкетного опитування. Висвітлена практична діяльність в умовах територіальної громади державних установ, громадських організацій, сфери бізнесу, фахівців соціальної сфери та волонтерів, що долучаються до реалізації соціальної політики щодо дітей та молоді, здійснюють діяльність спрямовану на соціальну підтримку сімей, дітей та молоді, забезпечення їхніх прав і свобод, поліпшення якості життєдіяльності, задоволення інтересів та потреб.

Біографії авторів

Natalia Kolyada, завідувач кафедри соціальної педагогіки та соціальної роботи, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м.Умань

доктор педагогічних наук, професор

Оksana Kravchenko, декан факультету соціальної та психологічної освіти, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, м.Умань

доктор педагогічних наук, доцент

Посилання

References

Bezpalko, O.V. (2006). Orhanizatsiia sotsialno-pedahohichnoi roboty z ditmy ta moloddiu u terytorialnii hromadi [Organisation of social and pedagogical work with children and youth in the territorial community: theoretical and methodological foundations]. Kyiv: Naukovyi Svit [in Ukrainian].

Petrochko, Zh.V. (2011). Teoriia i praktyka sotsialno-pedahohichnoho zabezpechennia prav ditei, yaki opynylysia u skladnykh zhyttievykh obstavynakh [Theory and practice of social and pedagogical provision of children's rights in difficult life situations] (Extended abstract of doctoral thesis). Kyiv: Institure of Problem education of Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine [in Ukranian].

Petrochko, Zh.V., & Kyianytsia Z.P. (2017). Sotsialna robota z vrazlyvymy sim’iamy ta ditmy: posib. u 2-kh ch.; Ch. I. Suchasni oriientyry ta kliuchovi tekhnolohii [Social work with vulnerable families and children: manual in 2 parts; Part I. Modern landmarks and key technologies]. Kyiv: Obnova Kompani [in Ukrainian].

Zvereva, I.D., Kyianytsia, Z.P., Kuzminskyi, V.O., & Petrochko, Zh.V. (2010). Otsinka potreb dytyny ta yii sim’i: vid teorii do praktyky. U 2-h chastynakh. Chastyna I. [Assessment of needs of a child and a family: from theory to practice. In 2 parts. Part I.]. Kyiv: Kozhnii dytyni [in Ukrainian].

Zvereva, I.D (Ed.) (2013). Entsyklopediia dlia fakhivtsiv sotsialnoi roboty [Encyclopedia for social work professionals]. 2-nd ed. Kyiv, Symferopil: Universum [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-19

Номер

Розділ

Статті